Står ni brud i januari?
Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
Hittar ingen mer..
Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!
Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
Hittar ingen mer..
Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!
Hej vi kommer att gifta oss i januari eller i december. December skulle vara bra eftersom det är en mysmånad med mycket ljus och värme innan jul. Men januari är kanske lättare att få till, folk är inte så upptagna med annat då, och det blir perfekt med bröllopsresa i januari.
Vi kommer att gifta oss borgerligt och har inte lyckats hitta en plats för detta än. Vi vill ha det högtidligt, romantiskt och vackert med mycket sång och musik. Dvs en liknande ceremoni som i kyrkan men utan Gud. Men var hittar man en sån lokal på vintern? Hur har ni andra som ska gifta er borgerligt löst det? Måste ni gå på drop-in på stadshuset en tisdageftermiddag och vigas av en trött politiker mellan hans sammanträden? Det känns så himla oromantiskt på det sättet!
cjk
*småskrattar åt de trötta politikerna*
Vi ska som sagt också gifta oss borgligt precis som i kyrkan, fast utan gud. Vi har faktiskt inte bestämt någon lokal ännu, vi letar förbrilt. Men när min blivande nu tar semester imorgon ska vi första veckan ta dagsturer i vår omgivning för att se om vi kan hitta något fint ställe. (Har varit i kontakt med en herrgård i närheten av var vi bor, men det skulle bli så fruktansvärt dyrt så det har vi skippat) Så vi letar vidare .
Min önskan vore ju egentligen att förätta bröllopet utomhus med massor av machaller och snö, men det är ju inte roligt om det är 25 grader kallt och snöstorm , fast ännu värre om det inte finns någon snö alls.
Men jag är fullt övertygad om att vi kommer hitta ett bra ställe, litegrann för att överbevisa min mamma som tycker att borgliga vigslar är tråkiga tillställningar i ett kommunhus.
pucken
För oss blir det nog mörkblått (tror jag).
Vad kul... tydligen är vi några stycken som ska gifta oss i vintertid!!
Jag ska gifta mig den 8/1 och har tänkt att skicka ut inbjudningarna runt 1 oktober och ha osa 1 december. Kan kanske bli bra eller?
Vi har valt vinrött och cremefärgat som färgtema. Har bokat kyrka, lokal, frisör, tärna & bestman, fotograf, toastmadame. Och även tagit in matofferter. Så jag tycker vi är på god väg. Det enda som nu är bekymmer är transport och övernattning.
Gud vad jobbigt men roligt det är att planera!
Vad kul att man inte är den enda som ska gifta sig i januari. Vi slår till den 29.
Vi har redan bokat lokal och min klänning hämtade jag ut idag. var dock tvungen att hänga den hos min mormor för förvaring då min m2b inte tror att jag kan hålla mig från att titta på den minst en gång om dagen :) Jag kan inte förstå var han kan ha fått en sådan idé ifrån...
När det gäller inbjudningarna så funderar jag också på att ha osa i början av december. Jag håller med Loka om att många förmodligen kommer att vara så upptagna av annat runt jul att de glömmer att svara.
Loka - jag känner som du att det bara måste gå att genomföra ett borgerligt bröllop på ett fantastiskt romantiskt vis även på vintern. Vill också överbevisa skeptiska släktingar att det visst kan vara fint att gifta sig på vintern!
Hej!
Vad jag har undrat!!!?? Trodde jag var helt ensam!
Gifter mig den 8:e januari!!
Vi kommer skicka våra inbjudningskort den andra veckan i sep. Anledningen till att vi skickar så tidigt är att ingen vet om det en. Bara våra förlädrar och tärnor mm. Vi ska ha en lite fest för våra vänner den 4 sep och då kommer vi berätta för dem. Jag hade tänkt att sätta osa den 10okt är det för tidigt?
Kyrka, värdshus, fotograf, hår och make up är klart. Min sambos kusin ska sy min klänning som ska gå i kritvit och blå/grått med kristaller. Vi ska börja med den i oktober.
Hej Januari-brudar!
Det låter så härligt med ett vinterbröllop! Jag ska gifta mig om två veckor och det ska bli helt underbart också.
Jag kom bara på en sak helt hux flux. Jag tänkter nog göra mig av med min vackra brudklänning när jag gift mig. Det är en "Avalon" från Maggie Sottero. Mitten längst ner på denna länk:
www.maggiesottero.com/catalog/index.php
Hör av er med en mailadress hit ifall intresse finns att köpa den, kommer även sätta ut en annons lite senare. Klänningen är snörd i ryggen vilket ger en helt otrolig passform och därför passar den brudar i alla storlekar från 36-42. Låter skumt men så är alla Maggie Sotteros klänningar. För min del var det perfekt eftersom jag gått ner 20 kilo inför bröllopet (och resten av mitt liv!).
Lycka till allihop! Det har varit en rolig resa med all planering och nu ska det bli skönt att få skörda frukten av allt arbete.
Vi gifte oss 24/1 nu i år. Vill ni ha råd om vad göra inte göra, så hör av er...
Miss Erie: Tar jätte gärna imot tips. Min planering är i full gång och det är så skönt att få några vinterråd oxå. Alla andra man har "pratat" med är det sommarn som gäller.
Hej alla! otroligt trevlig tråd det här ;). Vi vill gifta oss i januari eller februari (har väntat alldeles för länge nu - fick en liten bebbe i december vilket gjorde att vi fick skjuta upp det tidigare planerade datumet). Hoppas på att kunna återkomma och säga att vi bokat datum och allt (!). För oss är det en strikt ekonomisk fråga. Vi har inget sparat (allt har gått åt till vår nybildade familj och en flytt), kan inte räkna med pengar från våra föräldrar och vill inte känna att vi inte har råd. Vi vill dessutom bjuda strax under 100 pers - omöjlig ekvation va? Ändå, när man är kär och har bestämt sig så äär det så svårt att vänta!
Vill Så Gärna hitta en lösning på detta och sälla mig till er andra vinterbrudar. Älskar vinterbröllop!! Japp, man får helt enkelt be till de högre makterna om hjälp. De borde ju glädjas åt att man vill befästa sin kärlek i evighet, for ever and ever och så...Får helt enkelt hålla tummarna att detta löser sig på någé vis..det måste bara göra det! Lycka till med all er planering och alla förberedelser!