Står ni brud i januari?
Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
Hittar ingen mer..
Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!
Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
Hittar ingen mer..
Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!
JAAA!!!
Vi ska också gifta oss i januari .
Jag trodde faktiskt att jag var ganska ensam här inne om det, men det var roligt att se att det finns en till .
Hur långt har ni kommit i er planering? Vi har egentligen bara en massa lösa trådar just nu, det är faktiskt så att vi inte ens har bestämt om det ska bli den 22 eller den 29 januari (vi har dock bokat lokal till båda datumen).
ÄNTLIGEN finns det en tråd för januaribrudar =) har gått och väntat på det här! vi gifter oss i slutet av januari.
vi har planerat en del, har bl a gjort upp en budget eftersom vi måste spara ihop pengar så det räcker. har bokat kyrka och lokal, sett ut klänning (ska beställa i augusti), bestämt vilken ring jag ska ha men vi har inte bstämt sambons än. så har vi bestämt färgtema och köpt in lite dekorationer. mer än så är det nog inte =)
/pucken
Hur/När har ni tänkt skicka era inbjudningskort? Jag är en sån som tycker att man inte behöver skicka ut inbjudningarna jättetidigt, men jag har tänkt och räknat att osa då kanske blir just kring jul och då tror jag att många "glömmer bort" att svara. Så frågan är om jag måste "ge med mig" i mina tankar och ha osa. redan i början av december. Hur tänker ni göra?
pucken
Vad ska du ha för klänning? Jag letar och letar och har faktiskt hittat två som jag kan tänka mig (tyvärr finns återförsäljarna bara i Göteborg), men har inte bestämt mig ännu. Cape ska jag i alla fall låta mamma sy upp, med riktigt vinterkänsla.
Vad kul att höra fler tjejer.
Vi ska gifta oss den 15 januari och vi tänkte nog skicka inbjudningarna i slutet av sep/början okt.
Jag har hittat jättefina på kortdesign.
Loka jag letar också efter cape. Har du mönster till den du ska sy?
Vi har kommit en bit på vägen, vi har bokat transport, kyrka och lokal. Nästa vecka ska vi boka bröllopsresa- det blir nog Indien, samt kika på ring.
Spännade framtid...
Loka
jag ska ha en nixa 284. egentligen vill jag allra helst ha en romantica med glittriga stenar på, men vi ska ha ett enkelt bröllop så den klänningen känns "fel" och därför kör jag på en enklare nixa. sen ska jag få min/sambons mamma att sy en kappa i babyblå fleece och päls ha ute, och så ska jag ha en vit pälsmössa =) kommer bli kanonfint!
är också förvirrad angående inbjudningarna. tänkte skicka ut dem i typ oktober men i9nget är bestämt än.
Jen*
Nej, jag har faktiskt inget mönster på cape, men eftersom min mamma är ganska duktig på att sy tror jag att vi fixar det i alla fall. *hoppas*
Läste om någon som skrev att det bara var att tänka sig en tårta med tårtbitar och sen sy på huvan, det låter lätt som en plätt .
Vi har alltså bokat festlokal, skrivit gästlista, bestämt hur själva vigseln ska gå till (gifter oss borgligt), men väntar fortfarande på lista över borgliga vigselförättare från länsstyrelsen, har bestämt på ett ungefär hur dekorationen ska se ut, har en svag aning om vilka färger som ska ingå (blått, vitt och silver), har nästan bestämt mig vilken ring jag vill ha, men har alltså kvar att välja klänning och vad min blivande ska ha på sig.
Ingen vet om att vi ska gifta oss ännu , men vi har väl tänkt att "släppa bomben" ganska snart.
Sen en liten fråga till , hur kommer det sig att ni har valt att gifta er på vintern?
Själv älskar jag vinter, snö och kyla (betydligt bättre än den här sommaren ), min blivande var lite skeptisk till en början (han ville ha ett vårbröllop) men när jag "la fram" hur fint det skulle vara med alla levande ljus och det lite ovanliga med bröllop mitt i vintern, gick det ganska lätt att övertala honom
.
Här är föresten klänningarna jag just nu är inne på.
www.confetti.co.uk/fashion/fashion_search/dress_search/dressdetails.asp
www.confetti.co.uk/fashion/fashion_search/dress_search/dressdetails.asp
Tyvärr är den andra väldigt dyr så den tror jag att jag kan skippa (om jag inte vinner på lotto vill säga). Medans nackdelen med den första är att den är axelbandslös, så vi får väl se hur det blir, jag letar alltså fortfarande efter någon som passar både mig och vår budget.
Hej Loka!
Gud vad fina klänningar!!
Jag gifter mig i januari också och har tänkt mig någo modell a la sjöjungfru stil, du vet snäv upptill och lite vidare vid knäna och nedåt.
Ska försöka sy mig en tårtbit ;.)
Hej,
vad kul med en vintertråd! Jag gifter mig också i januari, den 15 närmare bestämt. Det ska bli såå spännande, och nu är det bara ett halvår kvar!!
Har också funderat mycket på inbjudningskort och osa. Ett förslag är att ha osa 1 dec, men jag vet inte... ÄR det alldeles för tidigt o skicka korten i september? Jag vet inte alls.
Loka då, märkte att vi ska ha samma färgtema =) vad för blå har ni? mörk eller ljus? vi ska ha ljusblått, tycker det är så himla fint!
vinterbröllop
borde väl inte vara allt för tidigt att skicka i september. i våra släkter är det en del som alltid åker utomlands eller nåt i januari, och man vill ju att de ska ha en chans både att planera sin semester och komma på bröllopet.
och ja just det.
Loka
vi gifter oss på vintern eftersom jag mår så dåligt av för mycket sommarvärme. sen är det terminsbyte i skolan i januari också, så man behöver inte missa så mycket =) men en stor anledning är att jag älskar levande ljus och det ska vi ha en del av på bröllopet.