• Jen*

Står ni brud i januari?

Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
    Hittar ingen mer..

Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!

• Svar på tråden Står ni brud i januari?
  • Midvintertös

Malin75: Jag hittade jätte fint rispapper (silver)fanns i flera färger på Ljunggrens papper i Gamla Stan Köpmangatan 3. Sedan har du Matton som ska vara billigare har aldrig varit där, ligger på Birger Jarlsgatan.

Tiaror kan du nog hitta lite var som. NK, Åhléns. Glitter finns det en butik som heter den ligger oxå på fler ställen. Sedan har du ju Bröllopsbutiken ligger på St.Eriksgatan.

Vad vill du ha för typ av skor? Jag köpte mina på Din Sko för 380:- Kritvita stövletter.

Jag tror jag vill ha en, enda stor röd ros, som det fyller ut med mer blad. Svårt att förklara, jag har den på en bild men vet inte vad den kallas för, har för mig att det är något på G. Bröllopet ska gå i vitt, blått och silver. Tänkte att det kunde vara fint att bryta med en helt annan färg.

• Malin75

Tack för tipsen med pappersbutikerna ska kolla upp dem nästa vecka då! Vad kostar rispapper egentligen? Min sambo är nämligen adopterad från Indonesien så vi ska köra på tema Sverige - Asien. Med en asiatisk buffé som huvudrätt.

Bröllopsbutiken lät ju trevligt...

Skor ja... alltid bekymmer med att välja dojor. Klänningen är Ivory färgad så inte helvita dock. Måste va låg klack för m2b är inte så lång.

Låter jättevackert med en stor ros har sett det på bild någonstans, tjusigt. Kul att våga bryta festens färg också tycker jag, så blir det inte så stelt.

Här är en länk till den bukett som jag tänkt ha... fast jag ska ha mörkare vinröda rosor och kallor.
    svartbrud.weidt.se/blommor_VaxthusetLinds06.html (hoppas länken funkar...)

• Midvintertös

Malin75: Då tycker jag verkligen du ska ta dig till Gamla Stan. De har guldfärgat rispapper och fler andra färger kommer dock inte ihåg de andra. En karta kostade 90:-. Jag köpte en karta som jag rev remsor av, fick massa över. Det räcker nog till programmet oxå.

Kan inte heller ha klack, vart jätte nöjd när jag hittade mina.

Tror det kan bli fint att bryta av med kärleksfärgen. *ler* Buketten var jätte fin. Jag har tänkt på kallor också vita men vet inte hur dyra de är i januari*?*. Har du en mail? Kan jag skicka mina bilder på buketter?

• L i

Midvintertös och Malin75: Var det inte t o m så att de "vanliga färgerna" var billigare och att det bara var guld och silver som vi köpte som kostade 90

/Li, halkar in på ett bananskal

• Malin75

Li, välkommen in på ett bananskal

Då ska jag prova gamla stan... Vad jag ska springa runt när jag kommer till stockholm ska bli så kul!!! Ska "yla" på skansen på kvällen oxå, hihi.

Midvintertös!
    Maila mig jättegärna dina bilder på malin.hogstrom@fabas.se

• Midvintertös

Ja så var det nog. Silver och Guld var dyrare en dom andra.

Tur att jag har flytt Sthlm när du är här och ylar

• vinterbröllop

Midvintertös, det är inte så att du har nån bild på skorna, för jag har letat överallt. Det är ju klack på allt.

• Midvintertös

Vinterbrollop: Jag får ta kort på dem eftersemsetern och lägga upp dem, men jag hittade dem på din sko.

• princesa

Ny här....:)
    Kul att se att fler tänker gifta sig i januari.

Vi ska ha ett litet bröllop, dvs endast 20 personer totalt. Vi har bokat in 8/1 med kyrkan, bara middagslokalen kvar.... känns pirrigt redan nu.

Någon som har förslag på mysig middagslokal, vi har tänkt oss restaurang, ev. Clas på hörnet, har läst en del trådar här om det men ingen purfärsk, någon som varit där på länge?

Kul med denna tråd!!

• alexaGBG

Vi gifter oss också 8 januari, fast folk vet bara om att det blir dop och inte vigsel också!

Kyrkan, lokalen och bröllopsnatten är bokade. Har börjat kolla på ringar och har beställt tygprover till klänningen som jag tänkte sy själv!

Jag borde plugga till min tenta nu (min allra sista!) men att kolla på BT är ju så mkt roligare!!

Svar på tråden Står ni brud i januari?