• Jen*

Står ni brud i januari?

Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
    Hittar ingen mer..

Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!

• Svar på tråden Står ni brud i januari?
  • Midvintertös

h-k: Håller tummarna för dig att det blir av. Håller med att det är svårt att hålla sig när man väl har bestämt sig, känner en olidlig längtan till januari.

Ekonomin och bröllop går aldrig ihop.

• Mrs Eire

Midvintertös: var det något speciellt du tänkte på?
    * Ha inte satinskor! De blir förstörda.
    * Ha en tjock jacka om ni ska fotas utomhus.
    * Ska ni ta bilder utomhus så ta dem fort! näsan blir röd! Även "bröstet" om du har en "öppen" klänning.
    * Om du kar en lokal där ni ska ha festen, se till att ha någon matta av något slag framför dörren så gärsterna inte drar in massa snö, inte kul för din klänning!
    * Tänk på att blommorna inte mår bra av minusgrader, om ni står ute en stund menar jag.

• Loka

Mrs Eire

Vill du berätta lite om erat bröllop . Vore väldigt roligt och höra hur det kan vara (eftersom jag aldrig varit på något vinterbröllop själv känns det som om man ibland har tagit sig vatten över huvudet , för jag har ingen aning om det blir så underbart som jag räknat med).

cjk
    Så du har också skeptiska släktingar? Dom är helt otroliga. Trots att vi inte ens har berättat om bröllopet ännu, har dom (speciellt min mamma) väldiga åsikter om just borgliga vigslar (mamma gifte sig själv för tredje gången i sommras i kyrkan, för annars blir det inget riktigt bröllop enligt henne) och jag VET att när jag sen berättar att det dessutom kommer ske mitt i vintern...... hon kommer få dåndimpen .
    Därför vill man att det ska vara sååååå perfekt som det bara kan bli .

• Mrs Eire

Loka:
    Visst kan jag berätta lite. Vi gifte oss i en kyrka på malaröarna 24 jan 04. vi hade vigsel kl 14. Vi hade bestämt att min man inte skulle få se mig innan vigseln och då blev fotografering alltså efter vigseln, jag var lite orolig att det skulle vara för mörkt att ta bilder efter, vid 15 tiden, men det gick bra. Det var minus 5 och blåste storm. Jag gick in men min far, min man väntade framme vid altaret på mig. Jag hade mina fina satinskor på mig (som inte var nå fina längre efter att jag klivit ur bilen) Vi hade sedan festen på Långholmens folkhögskola. vi bussade in alla gästerna dit. (ca 40 bodde på hotellet där) När vi väl kom dit efter att bokstavligen frusit ihäl efter fotografering i snön (jag hade en djupt skuren klänning,. inga ärmar) Det var jätte vacket vid lokalen för att vi hade ställt upp ca 60 machaller på vägen upp till ingången. Häng girlanger av gran ris runt dörren, Sågat ned lite björkar, sprejat dem vita och hade ljusslingor i dem. Inne hade vi höga trä ljustakar (trädstammar) med värmeljus i, massor av murgröna i hela lokalen. På borden hade vi murgröna, gnistrande silver stjärnor som låg ibland murgrönan och glasstålar med vatten och svarta gnistrande stenar med flytljus. Det blev otroligt bra faktiskt!
    Jag vet inte vad jag skall berätta mer om, ställ en fråga så svarar jag.
    Kan säga att jag året innan bröllopet klarade mig från allt vad förkylningar heter, men på måndagen efter bröllopet och tre veckor framåt åkte jag på 3 olika förkylningar! Det var inte smart att stå barärmad i minus 5 och blåst i säkert 30 min totalt. Bilderna blev heller inget bra, jag är helt rödflammig och ser ut som rudolf.

• Hermelinen

Mrs Eire,

Förlåt att jag lägger mig i, men jag undrar vad du hade för blommor i din bukett?

Vänligen,

Hermelinen

• Mrs Eire

Hermilinen:
    Jag hade en armbukett med vita kallor, vita roser, björngräs (såna som ser ut som jätte grässtrån) och murgröna (en hängade bukett allstå) Mina tärnor hade en vit kalla med några björn strån och ett stort grönt blad virat runt stjälken

• Hermelinen

Mrs Eire,

Du har ingen bild på buketten? Jag funderar nämligen också på att använda murgröna och är väldigt intresserad av hur det ser ut i verkligheten. Eller vilken blomsterhandel använde du dig av?

• Mrs Eire

Helmelinen:
    Jodå, bilder har jag, är dock ganska stora. Jag ska försöka lägga upp ett fotoalbum. Jag återkommer....

• Hermelinen

jag kommer inte åt några bilder. Kan du försöka igen?

Tack,

Hermelinen

Svar på tråden Står ni brud i januari?