Kan inte hålla med mer! En sak som jag stör mig på är att de flesta stora klädkedjor har ett speciellt märke för stora storlekar! Det är väl iofs ett fint initiativ, men jag fattar inte att de inte tänkt ett steg längre! Det de gör är ju att dela upp folk i stora och små, och stoppa in de större i "tjockishörnet", där det större märket finns. Varför inte tillverka alla plagg i samtliga storlekar istället? Eller är det så att de inte vill att de "vanliga" ska sitta på oss lite större.
Jag har till exempel enorma problem att hitta byxor, passar de på längden är de för små i midjan och tvärtom. Blusar med knäppning glipar alltid över brösten, även om jag tar största storleken.
Jag är 1,80 och väger runt 90 kilo. Jag betraktar mig inte som tjock, jag har lite mage, men det är mer för att jag är formad sådan, jag hade putmage även när jag var lite smalare. Jag har också ganska stor byst, vilket för mig in på diskussionen om BH:ar, som någon nämnde ovan. Jag har haft C-kupa så länge jag kan minnas, trots att det egentligen är på tok för litet. Jag vägrade gå upp till D eftersom det skulle betyda ett erkännande av det faktum att jag gått upp i vikt. D-kupa är ju iofs inte så svårt att hitta i de vanliga affärerna, så länge det inte rör sig om bikini-toppar! Då ska vi med stor byst tydligen inte få vara på stranden, eller så kanske det är en kupp för att vi ska sola topless... ;) Jag fick gå till Stadium och köpa en sportbikini för att ha en chans.
Sist jag skulle köpa BH blev jag less och gick till en specialbutik i Sthlm, som har alla tänkbara storlekar. Gick in med D och kom ut med F, som satt hur snyggt som helst! Fick dock betala över 400 för den, känns lite orättvist att inte jag också kan köpa BH på rea på Lindex för 89 kronor...
Och en annan sak jag märkt är att de fina, dyra märkeskläderna nästan aldrig finns i större storlekar. Jag var in på Benetton, som ju iofs inte är så himla dyrt och tjuisgt och det fanns inte ens en T-shirt jag kunde ha. De vill säkert inte att andra än små, smala sötnosar ska ha deras kläder. Jag är nog dålig reklam för dem!
Oj, det här blev långt, men sådana här saker engagerar mig...