• Augustibrud04

Augustitjejer hur långt har ni kommit ??

Hejsan !!

Jag undrar hur långt ni andra augustibrudar har kommit.
    Vi ska gifta oss den 14/8 och det vi har kvar är.
    *Tärnans klänning och frisyr
    * Transport från kyrkan
    * Solisten och vad hon ska sjunga
    *Beställa ringen och gravyren
    * Psalmer och sånger
    * Buketten
    *Bestämma frisyr
    * Trubadur
    *Göra festprogram
    * Skicka ut inbjudningskorten och in hindersprövningen.

Det är säkert något som jag glömt också.
    Fick lite panik idag då jag insåg att det snart är maj, snart bara 3 mån kvar.Dags och sätta fart nu.
    Kram

• Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??
  • Tokan

Cheri - nu blir jag nyfiken, vad skall du med smapsflaskorna till???

Är själv augustibrud och har tydligen missat denna tråd

Gifter oss 21 aug och ligger ganska bra till käns det som.

• Cheri

Tokan

Flaskpost -så klart! B)

Det gör INTE vi (ligger bra till alltså)! Vi har inte "pratat igenom" cermonin med vigselförättaren -som nu är bortrest och inte heller har vi bestämt musiken!

• augusty

Vi ska oxå gifta oss den 21/8 och har MYCKET kvar

- På måndag kommer min kompis som ska sy min brudklänning och vi börjar skära till och sy ihop för första provning

- Vi har precis bestämt att min styvdotter och lillasyster ska vara tärnor, så det har kört ihop sig lite med deras klädsel (annat inlägg om det)

- Prästen träffar vi efter hans semester

- Floristen träffar vi efter hennes semester

- Jurist (för lite testamentesskrivning mm) träffar vi efter hennes semester

Jaja, det ordnar sig nog. Snart har vi semester... Vi är "klara" med festen, ringen, inbjudningarna, transporter, bokning av frisör, sminkning och naglar, bröllopsresan, så det ska nog gå bra...

• Cheri

NAGLAR!!!!!!!!!!!

Visste att det var något jag glömt!!!

Vi har en så'n där förtryckt "to do" lista ur en bröllopstidnig, där står hår men INTE naglar!

Villken tur att du påminde mig "augusty"!

• Jolin aug-04

AH!

Sitter och knåpar på ett festprogram, men jag är verkligen inte på humör så jag hamnar framför Flipper (spel på datorn) istället...
    nu har jag luskat ut hur sidorna ska vara upplagda, nu måste jag bara fylla dom...med STRUNT! Blah! hatar allsång själv men alla säger att man ska ha det och jag blir tokig för jag kan inte en enda mellodi så då kan jag ju inte veta om sångerna är lättsjungda eller ej...
    bordsplaceringen måste jag ta tag i också juh...GRRR, känner en krypande panik just nu...så jag går och lägger mig och tar det en annan dag (typ natten till bröllopet då jag ändå inte kommer sova antar jag ;)

• Stockholmsbröllop

Till Jolin aug-04 :

Varfor ha sanger nar du inte gillar allsang? Jag tycker allsang ar kul pa midsommar o till snaps, men inte till brollop. Det passar inte mig alls, sa darfor blir det ingen allsang! Gasterna kommer ju att ha fullt sja att prata o lyssna pa tal osv, mycket roligare en sanger som ingen kan eller har lust att sjunga.

Sa lyssna pa vad DU vill ha. Det ar DIN dag!

Jag kande ocksa motstand till att borja med bordsplaceringen, men nar jag val satte igang sa var det urkul! Jattespannande att satta ihop folk (singlar mm)! Bara sa att du vet...

• Cheri

Jag började med bordplaseringen i November (!) fick till den _perfekt_ men så tackade massor av folk nej så det sabbade ju hela planen(fräckt eller hur?;)).

Nu har jag gjort en ny men jag hade problem då vi hade en singeltjej "för mycket" men nu ringde det en tjej i dag och sa att hon tyvärr inte kan komma (då hon fick avslag på sitt visum), så det var ju tur att det inte var killar jag hade för mycket i alla fall!

Även om vi kommer att sakna att ha henne med så är vår bordsplasering nu PERFEKT!
    Så det gav ju Ett plus i alla fall...:D

• vanessa

Hej! Vi ska nog också gifta oss i augusti. Fast vi vet inte för prästen är på semester och kommer tillbaka nästa vecka eller veckan därpå. Eventuellt blir det alltså den 15 augusti. Vi hoppas iaf. Vi har inte gjort något förutom att vi har fyllt i hindersprövning och efternamnspappret. Har dock inte postat dem ännu...

• Marisan

Vi gifter oss borgeligt 14:e augusti i hemlighet fram till den dagen för vi ska ha annons i tidningen "Vi gifter oss idag"
    Fyra vänner kommer närvara...

Kläder är klart, inbjudningskort till festen tre veckor senare också klara har kalligraferat och målat dem själv så det började jag med i april när vi bokat vigseln. Har kvar smycken (vigselring klar)
    slips till mannen, hår, naglar, smink, bukett.... men tycker vi har koll på läget.

• Cheri

Marisan

Varför skall ni ha festen så långt efter vigseln?
    *nyfiken*

• Dea

Den här helgen har vi klarat av en hel del bröllopsbestyr:

Glas till brudskålen
    Sytt tärnklänning
    Träffat krögaren
    Fastställt gästlista
    Gjort en preliminär bordsplacering
    Hämtat vigselringen
    Gjort tiara
    Pratat med bandet

Nu är det paus! Lååång paus.

Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??