Vi har kommit en bit på vägen men ibland känns det som vi inte hinner med någonting alls...
Vi ska flytta 15/6 så nu är man ju uppe i det samtidigt som man försöker fundera på bröllopet...
Klänningen är fixad och ska bara läggas ner (sömmerska kontaktad och tyg inköpt)
Skor är klara
Kostym och slips till mannen klara
skor är inte klara
Tärnklänningarna klara och näbbklänningen likaså, ska fixa skor till näbben också och sonen behöver en kostym (2 år) och skor...
Jag har underkläder kvar, vet vilka jag ska ha men vill vänta i hopp om att gå ner lite i vikt till ;)
Frisör är kontaktad, det är en bekant men jag har börjat fundera på att göra det själv, jag ska ha utsläppt hår ändå...
tårta har jag pratat med svägerskan om, det är hon som gör den, hon är konditor...
kyrka bokad, präst bokad, festlokal bokad, transport saknas...det blir nog inget avancerat för jag känner inte för att lägga dom pengarna det kostar för en resa på 5 minuter...smyckar ut svärfars bil tror jag...
bordsdekoratoner som dukar och servetter är inköpt (tyg) ska bara sys, servetterna är snart klara och dukarna väntar jag med tils jag tagit måtten på borden...
Värmeljus och hållare är klara..
ringen är klar, sångerska kontaktad (väninna)
maten gör en bekant till oss som är en av göteborgs främsta kockar (!!) Det var kul att han med ära (!) tackade ja ;)
Vi har börjat spåna på en buffé meny men ska träffa kocken och prata mer.
Pappa och hans sambo fixar drickan, hon arbetar på tysklandsfärjan så hon tar med sig sprit och sånt pö om pö, vad jag vet är gin och rödvin inköpt men hon är ju ute nu så när hon kommer iland kanske dom fixat mer...
Fotograf är tillfrågad, det är mannens kompis som arbetar som fotograf som ska ta stillbilder och en annan kollega till honom som jobbar på SVT filmar ;)
Blommor är planerade men jag ska sätta mig ner med svärmor som är florist och spåna mer, det blir en ganska enkel bukett med några kallor som vilar i famnen tror jag däremot blir nog bordsdekorationen mer avancerad om jag känner svärmor ;)
Jag har börjat spåna på bordsplaceringen, inbjudningskorten är ute och den blivande har börjat med festprogrammet som är utformad i tidningsformat med tanke på hans yrke (journalist)
bordsplaceringskort blir det inga utan vi ändrar etiketter på ramlösa flaskor och byter ut texten RAMLÖSA mot namnen på gästerna...vi räknar med förvirring innan dom upptäcker var det står var dom ska sitta ;)
Vi avstår från vigselprogram, känns onödigt...ja, vad mer? säkert en del som jag glömt ;)
Smycken till mig är inte klara, börjar luta åt pärlhalsband och pärlörhängen och då skippar jag tiaran jag köpte på ebay tror jag...
Vi har varit i kyrkan och träffat präst och kantor och gått igenom in och utgångsmarcher (vigselträff) och efter en massa veleri bestämt oss för birkalåten (?) som utgångs march och ev ingångs march, alternativt skriver sambon en egen ingångsmarch (som den musiker han är) men vi får se...