• Augustibrud04

Augustitjejer hur långt har ni kommit ??

Hejsan !!

Jag undrar hur långt ni andra augustibrudar har kommit.
    Vi ska gifta oss den 14/8 och det vi har kvar är.
    *Tärnans klänning och frisyr
    * Transport från kyrkan
    * Solisten och vad hon ska sjunga
    *Beställa ringen och gravyren
    * Psalmer och sånger
    * Buketten
    *Bestämma frisyr
    * Trubadur
    *Göra festprogram
    * Skicka ut inbjudningskorten och in hindersprövningen.

Det är säkert något som jag glömt också.
    Fick lite panik idag då jag insåg att det snart är maj, snart bara 3 mån kvar.Dags och sätta fart nu.
    Kram

• Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??
  • Regnbågsbarn

Jag börjar få lite fjärilar i magen nu. I kyrkan är det en liten trappa upp till altaret o jag är rädd att jag ska snubbla där

• Zfinxen

Gifter mig 3/8 och vad har vi kvar...

Den blivande makens skor....
    Han hittar inga som han vill ha och som är sköna... *Suckar*

Brudbuketten ska beställas den här veckan, men annars är nog allt klart.

Ringen är hämtad, brudklänningen provad men inte hämtad, så det ska göras.

Iövrigt så är det nog bara maten kvar. Vi gifter oss utomhus och väldigt enkelt. Vi har bjudit till grillfest och grillfest kommer det att bli, även om vi kommer att viga oss också.

• Cheri

Dea!
    Dig har jag sett lite överallt här på debattsidorna (har citerat dig till och med) kul att du är en av "oss"! Hi, hi!

Regnbågsbarn
    Om du är orolig vad tror du då jag är?!?
    Jag skall ju upp för en stege(!) i bröllopskläning!!! (Vi gifter oss på en båt och upp till soldäck är det en mycket brant "trappa" om man nu kan kalla den för det) Men det skall nog gå bra?!?
    Undras om man får dålig balans av fjärilar i magen? :)

• Stockholmsbröllop

Ah vad det ar lite tid kvar, det ar harligt pa samma gang som det ar kul att planera!
    Jag tankte plocka egna blommor, hoppas att det finns nagra! Ska komma pa sang nummer tva i kyrkan, som ska vara pa engelska, kan inte beastamma oss. Mamma kopte en ny klanning, for andra gangen ;) sa hon ar ju klar. Och hamta ringar...

Harligt!

• Jolin aug-04

Jag hinner inte få fjärilar i magen, däremot stora fiskmåsar som kraxar runt där inne och gör att jag vill ställa in hela kalaset...
    Det går INTE säger mina päron och hans päron...så då får jag väl fortsätta då ;)
    I veckan har vi i alla fall beslutat oss för att laga buffén själva, var inne på catering först och sedan en bekant som skulle laga maten, men nu bestämdes det att vi gör det själva...vi är ändå 3 utbildade kockar och jag...som är ½ kock ;) så det ska nog gå bra...
    Min mor har kollat upp en väninna till henne om hon vill göra mitt hår, kan/vill inte hon (får besked i slutet på veckan) så har jag en backup men jag vet inte om jag vill ha henne utan får nog kolla nere på torget...

• Dea

Hej, Cheri!
    Har sett dig också, fast jag kanske inte citerat dig (än!).

Jag är nog alldeles, alldeles för bt-beroende, jag har skrivit här i snart 1,5 år, ända sen vi förlovade oss.

• Caroline 14/8

Vi ska fixa pappret till placeringskorten nu idag , underkläderna kvar och dukar till borden. jag tror det är allt som är kvar. Börjar känna mig en aning stressad.

• Dea

Och jag har också en trappa att oroa mig för.... kyrktrappan har 48 trappsteg.

Men utför är lättare än uppför, där kan jag kanske vara någorlunda graciös, med hjälp av tärna och näbb.

Och uppför, då gör det inget om jag halar upp kjolen, för då ska folk inte se på.

• augusti -04

Ja, Dea, har också funderat på den "lilla" trappan ner från kyrkan... Den är ju dessutom helt ojämn... Får väl ta rejält stöd av den nyblivna mannen! Man får väl sparka kjolen framför sig, så den flyger upp och man kan trampa... Får kanske åka dit och öva! :) Med högklackade skor dessutom!

I övrigt så är vi väl nästan klara, en massa småfix kvar. Kyrkoprogram, Festprogram och Helgprogram. Gästerna får ett helgprogram när de kommer på fredagen, med karta och hålltider mm, så de vet vad som gäller... :)

Det jag funderar mest på är mina blommor, kan inte riktigt bestämma mig. Ville först ha vita kallor, men det känns så beiget. Får väl se vad som finns i blomsterhandeln samma dag.. :)

• Dea

augusti-04!
    Ska du också svänga ihop blommorna själv?
    Kul!

Vita kallor är lite elegant och har dramatisk form. Jag gillar dem i kompination med andra blommor. Bara själva så påminner de mig om farmors begravning. Dumt, kanske, men man får ju såna där minnen.

Jag tänkte från början ha vanliga röda rosor. Mamma sa att:"Det är en riktig brudbukett"

Just nu är jag lite sugen på vita rosor i kombination med ett par såna där stora asiatiska liljor som är cerice inuti.

Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??