• Augustibrud04

Augustitjejer hur långt har ni kommit ??

Hejsan !!

Jag undrar hur långt ni andra augustibrudar har kommit.
    Vi ska gifta oss den 14/8 och det vi har kvar är.
    *Tärnans klänning och frisyr
    * Transport från kyrkan
    * Solisten och vad hon ska sjunga
    *Beställa ringen och gravyren
    * Psalmer och sånger
    * Buketten
    *Bestämma frisyr
    * Trubadur
    *Göra festprogram
    * Skicka ut inbjudningskorten och in hindersprövningen.

Det är säkert något som jag glömt också.
    Fick lite panik idag då jag insåg att det snart är maj, snart bara 3 mån kvar.Dags och sätta fart nu.
    Kram

• Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??
  • Regnbågsbarn

Dea:
    Kyrktrappan slipper jag som tur är, det finns ingen vid vår kyrka.
    Det har de väl ersatt med trappa till altaret istället. Men det är väl bara att diskret lyfta kjolen lite o stega upp

Cheri:
    Jag avundas dig inte.... Men du klarar säkert det galant!

Längtar tills dagen är inne!
    Är lite smått irriterad bara, min extramamma har inte ens börjat sy min brudklänning än... jag vill ju helst hinna prova i lugn o ro o hon ska ju hinna göra ändringar om det behövs....

• Peppar

Klänningen hinns nog med, Regnbågsbarn - jag har just börjat sy på min egen

• EllenDellen

Jag känner mig lite stressad just idag...fick reda på att jag kommer hem en vecka innan bröllopet pga jobb i 9 dagar utomlands!!! Men det ger mig motivation att fixa allt innan jag åker och så kan vi förhoppningsvis ta det lugnt veckan innan!! Har inte så mycket kvar ändå! Tror jag...:)

• Regnbågsbarn

Peppar:
    Ja det blir säkert bra, bara jag som är lite sån att allt ska vara klart långt innan *ler*

• Peppar

...ja det skadar ju aldrig om saker är klara förstås...

• Diamanten

Hej alla augustibrudar!
    Har börjat känna ett pirr i magen varje gång jag tänker på bröllopet. Längtar så tills bröllopsdan!

• augusti -04

Dea!
    Röda rosor är ju supersnyggt. Har funderat lite på det också... Får väl se, tänker inte ha en bunden bukett iaf.

Vi har bara kommit på en psalm som vi är nöjda med (Du vet väl om att du är värdefull). Har ni andra några tips?!?

• Cheri

Stockholmsbröllop
    DU skall väl inte plocka blommor? Om det är till din brudbukett skall ju HAN göra det! Det är ju tradition att tjejen får en bukett blommor av sin kille (som en "ultimate date")

Dea
    Kul att någon orkat lägga mig på minnet
    *stolt*

Själv har jag fixat nästan alla små tomma snapsflaskor som jag behöver!!! Trodde att alla mina bekanta skulle ha dröser efter midsommar men alla hann göra sig av med de tomma!!! :( Men så frågade jag en tjej i en Köks affär om de sålde tomma flaskor och då sa hon att de inte gjorde det men att hon hade massor hemma och så åkte hon hem och hämtade 19 st!!!!

Är det inte underbart när totala främligar går ur vägen för att hjälpa en!?!?

Måste hitta något gulligt sätt att tacka henne nu!!! Tips?!?

Någon annan som har en drös tomma små snaps faskor från midsommar om jag inte lyckas gräva fram 10 till?

• Cheri

Måste bara skriva att jag är på så strålande humör!!

Dels för att *Dea* skriver vettiga inlägg ;)
    och dels för att solen strålar och jag och min m2b skall ha en mysmorgon tillsammans!

Det är så mycket med alla planer/problem i bröllopet och närver och oro så vi glömde nästan bort att vara "kära"!!!

men nu skall vi mysa!!

Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??