• Augustibrud04

Augustitjejer hur långt har ni kommit ??

Hejsan !!

Jag undrar hur långt ni andra augustibrudar har kommit.
    Vi ska gifta oss den 14/8 och det vi har kvar är.
    *Tärnans klänning och frisyr
    * Transport från kyrkan
    * Solisten och vad hon ska sjunga
    *Beställa ringen och gravyren
    * Psalmer och sånger
    * Buketten
    *Bestämma frisyr
    * Trubadur
    *Göra festprogram
    * Skicka ut inbjudningskorten och in hindersprövningen.

Det är säkert något som jag glömt också.
    Fick lite panik idag då jag insåg att det snart är maj, snart bara 3 mån kvar.Dags och sätta fart nu.
    Kram

• Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??
  • Dea

Hej, sussi-lull! Vad kul, nej, vi bor inte där, men svärföräldrarna har en stuga där (ute på Hästnäs). Det är ju så härligt där på somrarna.

• madddee

pusst och stånk och stön!!! Man hinner ju inte andas...
    Har en bästa vän som gifter sig om en och en halv vecka som jag ska vara värd(toast) på... helt sanslöst vad mycket strul det är! Ingen som svarar när man ringer och kollat med husbandet och vi som ska spela i kyrkan har ingen gemensam tid så vi kan öva! Äntligen har vi gjort färdigt festhäftet så det är på tryck imån... FY! Hoppas inte våra värdar får så här stressigt i augusti...

Som tur är fixar min blivande allt med vårt just nu =) ska ringa fotografen och boka tid för en sista konsultation och måste ringa vigselförättaren och ändra tiden den 12 augusti när vi ska "öva"...
    men dte tar han hand om, tack och lov...!!! Ska beställa alla blommor imånkväll åxå.

Och alla gäster har svarat!! 130 pers blir vi allt som allt!! Fy vad kul!!! (142 var bjudna från början...) Jag längtar massor till mitt eget, men nu vill jag bara ha semester och slippa allt det här strulet med det första bröllopet, suck!!!

Hoppas att alla ni andra augustibrudar mår finfint!!

• Too too

maddee, känner igen det där med dubbelbröllop:
    Min bästis gifter sig en månad före mig och bla har jag blivit ansvarig för möhippan (herregud, kom just att tänka på min egen, har inte tiiiid med den känns det som! Om det nu blir nån...?)
    Annars är det mesta fixat.
    Det som är kvar är att hitta DJ, sy näbbkjolar och slutföra vigsel- och festprogram. Och de eviga bordsdekorationerna.. har svårt att se framför mig hur de ska se ut! Mitt i akktihopa ska jag flytta oxå! Rihaw!!!

• Stockholmsbröllop

Hej hej jag tror hela tiden att det ar nagot jag glomt eller kommer att glomma...Men det ar val bara att forsoka vara lite "zen"...
    Ska trycka min program vigsel och fest, nasta vecka tror jag. Vinrott och gra-skala. Har borjat pa bordsplaceringen, kommit till halften eller sa. Sen ska jag skriva placeringskorten, som jag ska fasta pa sma organza pasar (vinroda) med ckokladpraliner i och stalla brevid varje tallrik. Blommor hade jag planerat plocka i mammas for festen sarskilt odlade rabatt. Tydligen sa ar det inget blom-ar i ar, sa de kanska maste kopas. Synd, det ar sa fint med "vilda" blommor. Sen ar nog resten fixat, kan det vara sa?

• Regnbågsbarn

Här är vi nästan färdiga
    Gifter oss den 14 augusti.

Köpte accessoarerna igår så nu är det bara m2b:s kläder o mina skor kvar. M2b:s kläder ska hyras.

Vi har träffat prästen och pratat med kantorn. Så nu är det nästan klart för bröllop

• augusti -04

sussi_lull!
    Nej, vi bor inte heller där, men min blivande kommer därifrån. Ska ni gifta er där också i sommar?

• EllenDellen

Gifter oss 14/8 och känner mig ganska lugn. osadatum e 4 juli så sen ska jag göra bordsplacering som jag redan börjat knåpa med eftersom jag vet vem som kommer nästan.
    Sen har vi festprogram, min killes kläder, resa, övernattning på bröllopsnatten och lite småsaker kvar! Väntar och hoppas på en hippa men är inte alls säker på att det blir av överhuvudtaget...har ingen tärna så det är ingen som ska känna sig dirket manad!!

• Cheri

Jag var ute och Shoppade loss igår!

Köpte ett nytt halsband till mig (fast jag har ett redan) som passar Perfekt till min tiara (ja, jag skall ha det trots allt).

och hittade fina "machande" halsband till mina tärnor! Fina presenter :D Hoppas de gillar dem, de är lite speciella...

Nu sitter vi och försöker välja musik och roligare alt. till plaseringskort!

• Cheri

Hu! Nu är det mindre än en månad kvar för oss!

Hur skall det gå! Nåja, gifta blir vi nog även om jag inte hittar någon frissa!

Även om jag inte får mitt drömbröllop så får jag ju min dröm-man!!!

• Dea

Kvar:
    Blommor
    Resa
    Handla engångsartiklar
    Köpa bubbel
    festprogram

Jag har haft några bröllopsmardrömmar. De verkar jämt handla om kläder (?!) brudgummens kläder, tärnans, mina, marskalkens...

Nu har vi 34 dagar på oss!

Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??