• Augustibrud04

Augustitjejer hur långt har ni kommit ??

Hejsan !!

Jag undrar hur långt ni andra augustibrudar har kommit.
    Vi ska gifta oss den 14/8 och det vi har kvar är.
    *Tärnans klänning och frisyr
    * Transport från kyrkan
    * Solisten och vad hon ska sjunga
    *Beställa ringen och gravyren
    * Psalmer och sånger
    * Buketten
    *Bestämma frisyr
    * Trubadur
    *Göra festprogram
    * Skicka ut inbjudningskorten och in hindersprövningen.

Det är säkert något som jag glömt också.
    Fick lite panik idag då jag insåg att det snart är maj, snart bara 3 mån kvar.Dags och sätta fart nu.
    Kram

• Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??
  • cielle

Hej 14/8 här oxå :) Känner lite som TOOTOO- att det mesta känns "under kontroll" men visst finns det saker kvar... Vigselprogram tex. Känns svårt att göra dem innan man har pratat med prästen... Min klänning är köpt men ska läggas ut i juni. Hur 17 håller man samma vikt i augusti som i juni? Måste gå... Sen är det ju bordsplacering, dukning o allt sånt där kvar. Har varit o kollat ut brudbuketten nu i alla fall. Ringarna hämtade vi igår. Dem blev SÅÅ fina :)
    Vi hörs igen hoppas jag! Verkar vara många 14/8- kul! :)

• lilo_14/8

hejsan!!
    har nästan allt färdigt..
    klänning med tillbehör.
    gubben o pojkens kläder +skor.
    flickornas skor.
    fotograf är bokad.
    bandet är fixat (svåger spelar med sitt band).
    lokalen bokad.
    cateringen bokad.
    ringarna är hämtade.
    spriten är köpt.
    inbjudningarna är skickade.
    frisören är bokad.
    så det är inte så mycket kvar..
    klänningarna till flickorna har jag svårt att bestämma mig för,ska åka o titta på dukar på fredag.

• Lindzzi

Oj!
    Jag ligger kanske mycket back.
    Jagar fortfarande lokal alt. restaurang att ha fesetn på. I princip är bara klänning och skor klara. Jag arbetar på inbjudningskortens design som snart är klar. Brudgummen vet vad han ska ha på sig men har inte bestämt om det ska köpas eller hyras. Kyrkan är bokad förståss och buketten är bokad men inte vald. Jo även artist "sångare" till festen är vald.

Vi har inte ens kommit fram till om vi blir 50 eller 100. Det beror på vad vi får för pris på lokal/restaurang. Sedan blir det nog enklare när den biten är klar tror jag. Då har man liksom en bas att stå på. Ska ringa och prata med frisören nu i helgen.

Känner mig lite stressad när jag börjar tänka på det piuhhh.

• Dea

Vi gifter oss 7 augusti, i Mariefred.

Bokat/köpt/ordnat:

* Vigsel (kyrka, präst, kantor)
    * Hindersprövning
    * Restaurant (Tvårätters, vin, kaffe, avec)
    * Klänning, slöja, underkjol, nagellack
    * Tärna, marskalk, solist, toastmaster, näbbar
    * Tårta
    * Tyg till näbbklänningar
    * Kuvert, porto, stämpelfärg, pennor.

Problem just nu:
    1 Gästernas övernattning
    2 Sysselsättning mellan vigsel o fest
    3 Få ut inbjudan (beroende av 1)
    4 Bruden börjar få bröllop på hjärnan

Övriga saker kvar att ordna/Köpa/boka:

* skor och underkläder brud
    * Allt för brudgummen
    * Tärnklänning och slipsar till killarna
    * sy näbbklänningar
    * Övriga trycksaker
    * Boka bandet
    * Ring
    * Resa
    * Blommor
    * foto

• madddee

en till 14/8!
    har typ allt färdigt. har pratat med alla inblandade. bara rond nummer två kvar; typ prata med vigselförättaren en gång till, festlokalen en gång till för att säga hur många gäster det blir (resten kirrat),hämta ringen, beställa alla blommor(redan vidtalat butiken sedan innan), åka till sömmerskan med klänningen.
    känner som du cielle!! jag ska till sömmerskan 24 maj! jag är iofs ingen pendlare, men tänk om klänningen inte passa på dagen D?

jag ska vara värd på ett bröllop snart (3/7) så jag börjar få panik över DET istället, det är så mycket att fixa (festprogram och allt böös till festen(spela in lite filmer och sånt..), och häftet måste ju till tryckeri åxå! oj...) plus att vi måste hitta på massa spex och en möhippa/svensexa(

Tänkte ha så mycket som möjligt färdigt till mitt eget bröllop så jag inte behövde tänka så mycket på det runt det andra!

Mycket bröllop blir det, men det är kul åxå!!

ha de bra alla blivande brudar!!

• augusti -04

Dea!
    Såg att ni har fixat solist till kyrkan! Vi har inte hittat någon än, tror du "din" är intresserad av att stanna i kyrkan en
    stund till?!? :)

Jag har förresten mailat med prästen, undrar om vi ska ha samma? Vår heter Miriam.

Kom på att mellan vigsel och fest kan ni ju fixa fotografering för alla gästerna! Såg ett foto hemma hos en kompis som de hade tagit på ett bröllop. Kul att ha ett "riktigt" när man är uppklädd och fixad... :)

Du kan väl maila om du har lust?
    kikis@home.se

• Cheri

Hej alla augusti brudar!

Hur går det för er?
    Är ni så stressade nu att ni inte "hinner" skriva mer?

Jag inväntar min lediga vecka, då skall jag slänga mig över mina bröllopsbestyr, det har varit lite mycket jobb och födelsedagar på senaste...

• Stockholmsbröllop

Ja jag undrade ocksa vad som hande med alla augusti-flickor. Sjalv har jag just designat klart vigsel o festprogram (sa nar som pa bordsplacering) som jag blev urnojd med. Andvande photoshop, vilket ar ett program som jag inte anvant forut, men det ar ju jatte anvandar vanligt! Har gjort design med en anemon-blomma i gra-skala med vinrod text ovanpa. Maste inhandla underklader o skor... Sen kanns det ratt klart faktiskt. Eller?
    :)

• Dea

Hej! Det går så bra, så bra, vi har OSA-datum i helgen. Allt det tråkiga med papper och bokningar känns överstökat.

Det som är kvar är:
    -Ring
    -Resa
    -Program, placeringskort
    -Blommor
    -Tärnans klänning

-Och så ska vi fixa lite engångsartiklar och mackor och kaffe och bubbel. Till fikat mellan vigseln och middagen.

• sussi_lull

Dea och augusti -04

Såg att ni skulle gifta er i Mariefred!
    Är ni därifrån? Bor själv i närheten!

Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??