• Augustibrud04

Augustitjejer hur långt har ni kommit ??

Hejsan !!

Jag undrar hur långt ni andra augustibrudar har kommit.
    Vi ska gifta oss den 14/8 och det vi har kvar är.
    *Tärnans klänning och frisyr
    * Transport från kyrkan
    * Solisten och vad hon ska sjunga
    *Beställa ringen och gravyren
    * Psalmer och sånger
    * Buketten
    *Bestämma frisyr
    * Trubadur
    *Göra festprogram
    * Skicka ut inbjudningskorten och in hindersprövningen.

Det är säkert något som jag glömt också.
    Fick lite panik idag då jag insåg att det snart är maj, snart bara 3 mån kvar.Dags och sätta fart nu.
    Kram

• Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??
  • Nethan

Hejsan!!

Vi gifter oss oxå den 14/8.
    Vi har kvar:
    * Näbbens klänning o skor
    * Bestmannens o marskalkens klädprovning o bokning
    * Mina smycken o smyckena till tärnorna o näbben
    * Beställning av vigselringen (fast den är redan utsedd)
    * "Slut-bestämmandet" av blommorna till buketterna m.m
    * Samtalet med präst o kantor (vet ej ännu vilken präst o kantor vi får...)
    * Har kollat ut vilka psalmer vi kan tänka oss, men ej fastställt dem
    * Göra färdigt fest- o vigselprogram
    * Öva sånger o spelning till kyrkan
    * Skicka in hindersprövning o namnbyte
    * Inhandla drycker till festen o bestämma vilka vi ska ha.
    * Inhandla underkläder o strumpor till blivande maken o strumpor till mej.

Sen kommer det ju lite till framöver, som jag inte kan göra nu *L*, som:
    * Manikyr/Nagelförlängning
    * Pedikyr
    * Ansiktsbehandling

Allt känns faktiskt ganska bra, o som om allt kommer att hinnas med..än så länge iaf..*S*

Kramen o lycka till alla!!//Nethan

• Augustibrud04

Hej Nethan !
    Men då har vi ungefär samma saker kvar. Skönt, jag började känna mig stressad.
    Ska du boka ansiktsbehandling till dagarna innan bröllopet ? Det ska jag göra. Vet du hur mycket en nagelförlägning kostar ? Jag funderar på och ha lösnaglar då.
    Kram

• augusti -04

Klipper helt enkelt in lite funderingar från vår dagbok... Fast när jag läste era, här ovan, så kom jag på fler... :)

-> Tårtan - köpa eller baka? Vilken konditor eller var hittar man en fin topp?
    -> Mat - buffé eller 3-rätters? Eller 2-rätters?
    -> Vilket vin passar till maten vi inte har bestämt?...
    -> Vilken champagne ska vi ha? Tillbehör till denna dryck?
    -> Vilken musik ska vi ha på festen? Ska vi hyra DJ? Eller bara utrustningen...
    -> Vilka psalmer ska vi ha? Annan musik i kyrkan? Vem ska sjunga i så fall?
    -> Vilken dekoration ska vi ha på borden?
    -> Bordsplacering!!...
    -> Vilka blommor ska jag ha i buketten?
    -> Ska vi betala 4000 kr för 9 foton av proffsfotografen?!?
    -> Ska vi ha allsång på middagen? Vilka sånger?
    -> Ska vi ha önskelista? I så fall - vad ska vi önska oss?
    -> Personal under kvällen?
    -> Vilken frisyr ska jag ha? Smink?
    -> När ska vi träffa prästen?
    -> Dikter och bibelord i kyrkan?
    -> Grillkväll - vad händer? Mat, bord, dricka osv...
    -> Brunch - vad händer? Mat, bord, dricka osv...
    osv osv

Men allt lööööser ju sig, eller hur?!?! :D

• Nethan

Augustibrud04

Än så länge är det lugnt då!! *L*

Japp, jag hade tänkt att jag några/någon dag innan "dagen B" skulle ta o göra lite ansiktsbehandling o sånt, för att fräscha upp mej o koppla av lite efter allt pyssel inför bröllopet, o FÖRSÖKA komma ner i varv..*L*

Här i Växjö där jag bor, så kostar en nagelförlängning runt 500-600:- har jag hört. Har aldrig gjort någon sådan innan på något "ställe", utan bara gjort det hemma själv (vilket egentligen inte är så svårt..Finns hela kit att köpa med diverse grejer)... men tänkte att det kunde vara kul att göra det hos ett proffs inför den stora dagen.*L*

augusti-04

Då har du en hel del kvar att fundera på..*L* men som du skrev...Det löööser sig!! Det gör det ju alltid o det "måste" det juh.. *L* Lycka till med allt!!

Kramen till er båda!//Nethan

• Regnbågsbarn

Den 14 augusti är det dags för mig och min sambo.... börjar redan bli nervös =)

Det mesta är fixat här...

*Lokalen för festen är bokad
    *Ringen beställd
    *Bröllopsnatten bokad
    *Min extramamma gör buffen och fixar all dricka.
    *Hon syr även klänningen. Mönster och tyg hämtas nästa vecka.
    *Brudbukett är beställd
    *Kyrkan bokad
    *Ev har vi fixat skjuts till festen i en fin amerikanare men det är inte bestämt än.

Det stora som återstår är fotografen. Min extramamma känner en frilansare så vi hoppas att hon kan ställa upp på vår dag.

Det ledsamma just nu är att de flesta av mina släktingar har tackat nej till bröllope med väldigt dåliga ursäkter. Till och med min farbror o3 kusiner som bor ca 2 mil härifrån har tackat nej utan förklaring. Känns inte alls roligt just nu.

• Jolin aug-04

Vi har kommit en bit på vägen men ibland känns det som vi inte hinner med någonting alls...
    Vi ska flytta 15/6 så nu är man ju uppe i det samtidigt som man försöker fundera på bröllopet...

Klänningen är fixad och ska bara läggas ner (sömmerska kontaktad och tyg inköpt)
    Skor är klara
    Kostym och slips till mannen klara
    skor är inte klara
    Tärnklänningarna klara och näbbklänningen likaså, ska fixa skor till näbben också och sonen behöver en kostym (2 år) och skor...
    Jag har underkläder kvar, vet vilka jag ska ha men vill vänta i hopp om att gå ner lite i vikt till ;)

Frisör är kontaktad, det är en bekant men jag har börjat fundera på att göra det själv, jag ska ha utsläppt hår ändå...

tårta har jag pratat med svägerskan om, det är hon som gör den, hon är konditor...

kyrka bokad, präst bokad, festlokal bokad, transport saknas...det blir nog inget avancerat för jag känner inte för att lägga dom pengarna det kostar för en resa på 5 minuter...smyckar ut svärfars bil tror jag...

bordsdekoratoner som dukar och servetter är inköpt (tyg) ska bara sys, servetterna är snart klara och dukarna väntar jag med tils jag tagit måtten på borden...
    Värmeljus och hållare är klara..

ringen är klar, sångerska kontaktad (väninna)

maten gör en bekant till oss som är en av göteborgs främsta kockar (!!) Det var kul att han med ära (!) tackade ja ;)
    Vi har börjat spåna på en buffé meny men ska träffa kocken och prata mer.

Pappa och hans sambo fixar drickan, hon arbetar på tysklandsfärjan så hon tar med sig sprit och sånt pö om pö, vad jag vet är gin och rödvin inköpt men hon är ju ute nu så när hon kommer iland kanske dom fixat mer...

Fotograf är tillfrågad, det är mannens kompis som arbetar som fotograf som ska ta stillbilder och en annan kollega till honom som jobbar på SVT filmar ;)

Blommor är planerade men jag ska sätta mig ner med svärmor som är florist och spåna mer, det blir en ganska enkel bukett med några kallor som vilar i famnen tror jag däremot blir nog bordsdekorationen mer avancerad om jag känner svärmor ;)

Jag har börjat spåna på bordsplaceringen, inbjudningskorten är ute och den blivande har börjat med festprogrammet som är utformad i tidningsformat med tanke på hans yrke (journalist)

bordsplaceringskort blir det inga utan vi ändrar etiketter på ramlösa flaskor och byter ut texten RAMLÖSA mot namnen på gästerna...vi räknar med förvirring innan dom upptäcker var det står var dom ska sitta ;)

Vi avstår från vigselprogram, känns onödigt...ja, vad mer? säkert en del som jag glömt ;)

Smycken till mig är inte klara, börjar luta åt pärlhalsband och pärlörhängen och då skippar jag tiaran jag köpte på ebay tror jag...

Vi har varit i kyrkan och träffat präst och kantor och gått igenom in och utgångsmarcher (vigselträff) och efter en massa veleri bestämt oss för birkalåten (?) som utgångs march och ev ingångs march, alternativt skriver sambon en egen ingångsmarch (som den musiker han är) men vi får se...

• Nina75

Jag gifter mig oxå den 14 augusti!
    * Har börjat kolla klänning - men har inte hittat nån
    * Präst är ej klart
    * Mat, menyn för kvällen
    * Tårtan är inte bestämd
    * Tärna och näbbars klänningar måste vi kolla
    * Brudgums och Bestmens kläder
    * Ska prata med en florist här nån dag - när det nu blir
    * Ringen är kvar
    * Festprogrammet är i stort klartlite sånger och så
    * Vigselprogrammet väntar på prästnamn & psalmer

Annars ser jag mest smådetaljer som man kan fixa när somhelst, men helst en vecka innan.

Ska kolla klänning här snart igen, men har ingen att kolla med. Inget ont om tärnan men hon säger mest "ja och amen" till allt *suck*. Annars så tycker jag att jag har allt under kontroll. Men så kommer blivande svärmor och stör lite så tar det en dag ungefär att lugna sig igen

Det enda som är klart är skorna - jag har ett par som är beiga med lite klack. De syns inte så mycket då jag har dem på mig. Och varför köpa ett par nya skor som jag kanske bara använder en gång? Men det är jag...

• marre

Allt klart utom ringar, fotograf och hans kläder.

• Too too

Själv har jag förlorat greppet, känns det som.. Har fått för mig att jag nog mer eller mindre är färdig, men i själva verket är det nog miljarder saker kvar att fixa. Iallafall kan jag inte be bothered just nu. Bara jag får ut inbjudningarna innan maj är slut så känner jag mig nöjd för tillfället.

• Alexia

Gifter också 14:e augusti. Har köpt klänning, men inte fått den än. Bokat kyrka. O sen då? Inte mer. Ska ha litet bröllop o känner att jag har gott om tid på mig. Ska ha festen i svärföräldrarnas/farföräldrarnas trädgård. Allt kommer gå bra hoppas jag. Känner bara en liten olust över att mina föräldrar försöker styra allt.

Svar på tråden Augustitjejer hur långt har ni kommit ??