• Lion

Hur få LÅÅNGT hår ?? (naturligt!)

Jag håller på och sparar mitt hår...min dröm har alltid varit att ha håret till midjan...har bra kvalitet på håret, tjockt rakt, så jag tror jag skulle lyckas...men hittills har det alltid slutat med att jag klippt av håret en decimeter då jag tröttnat på att låta det växa för jag tycker det bara blir så slitet efter ett tag...men det vanligaste problemet är nog att jag (el ja, frisören!) alltid lyckas klippa bort det som har växt ut då jag ska gå o topp-klippa det!! så det händer liksom ingenting och det tar bara längre och längre tid att få det så långt som jag vill. Men sedan i somras så har jag bestämt mig, att nu ska jag lyckas o jag har nu håret ett par centimeter nedanför bysten. Jag sköter om det så bra jag kan, med salongsprodukter och inpackning 1 gg/v...toppklippte det bara 1 cm (max!! sa jag =)) efter 3 mån så nu tror jag att jag är på god väg! Jag längtar till att slippa vara avundsjuk på alla med det håret som JAG också vill ha!
    Så ni som redan har riktigt långt hår - hur lyckades ni? Hur lång tid tog det? jag har väl räknat med att få spara minst ett år till, men det SKA jag lyckas med!
    Vill gärna ha tips med på vad för produkter ni använt/använder och annat som kan va bra att veta!
    TACK på förhand

• Svar på tråden Hur få LÅÅNGT hår ?? (naturligt!)
  • AALF

Min frisör sa en gånga att håret växer ca. 2 cm på två månader (alltså 1 cm i månaden....) och att varje gång jag klipper mig (var 8:e vecka) så klipper vi bara 1 cm, vilket gör att hårtet hela tiden växer, men samtidigt är friskt och hälsosamt. Sen så är det ju ganska naturligt att vi alla har olika hår som måste hanteras på olika sätt, tvättas eller inte tvättas varje dag osv. Jag personligen mår alldeles utmärkt, mitt hår också för den delen, av att bara tvättas varannan dag ibland till och med var tredje.

• april04

Lion: Anledningen till att jag inte klipper håret är att jag är kristen, och i bibeln (1 Kor 11:6) står det att kvinnor inte ska klippa håret. Så det vill jag gärna följa!

Elli: Nä nåt superhår har jag nog inte precis Fast jag har faktisk väldigt tjocka hårstrån, det är kanske en fördel..? Sen är jag väldigt BLOND också

Kram!!

• Cecilia J

Hi hi, vilka diskussioner det blev här. Jag klippte iaf av mitt hår igår så nu är det slut på sparandet. Gillar det jättemycket, och då jag inte har något tjockt hår så kan det lika bra vara strax till axlarna.

• Mrs. Robinson

Hej pa er I hariga systrar

Jag har hemskt har, riktigt Svenskt, tunnt och som slits safort man fonar, har produkter i eller det vaxer sig langre an till halva halsen. Mina systrar har exakt likadant har. Min aldsta systers har hur nu efter fyra ar vuxit sig ner till skuldrorna (en vat drom for mig utan varken karaktar eller talamod).

Hennes tips var Vitaminer som gravida kvinnor ater (Pre-natals) som innehaller massa naring for just har och naglar. Jag har atit dem i snart tva mander och maste saga att jag marker skillnad. Det kanns starkare. Jag tvattar mitt har varje dag med organiskt schampoo och anvander tea tree olja i det pa natterna. Mitt har kanns och ser halsosammare ut sedan jag borjade med detta. Far se om det vaxer ut.

• Smulan2

Mrs. Robinson. Det känns som om jag är en av dina syrror Samma hårtyp! Jag har följt det tidigare inlägget om flätor på natten och så har jag lagt i inpackningspreparat och så har håret fått vila i sina flätor under natten. Har bara hållt på några dagar nu, men det känns bra!!

• Mrs. Robinson

Jamen Smulan, du kan ju iallafall ha flator ditt lyllo!

• timidimi

Jag har inte läst alla inlägg, så det kanske är nån som har tipsat om det tidigare. Köp Silica tabletter på naturapoteket, jag tycker att de funkar super. Håret blir starkare och växer jättefort.

• agnelia
    Det tog nästan en minut innan jag förstod att Mrs Robinson inte har å,ä,ö-prickar...
  • Mrs. Robinson

Agnelia, jag vet, ibland ser det jattekonstigt ut, men forhoppningvis lyckas folk lista ut skillnaderna och sammanhanget mellan t e x hora (som man gor med oronen" och hora (som star i gathornen) och flata (som Pippi langstrump) och flata (som har snickarbyxor och snaggat har)

:)

• agnelia

Mrs Robinson,
    Jo jag gjorde det till slut. Var så trött igår att jag hade glömt vad tråden jag klickade på handlade om och när jag fick syn på ditt inlägg blev jag lite konfunderad...
    Sen förstod jag ju!

• petra_e

Tycker mig att mitt hår växer fortare än 2 cm på 2 mån egentligen. Mitt hår är tjockt och lättfixat.

Har haft till midjan två gånger. En gång i mellanstadiet, jättejobbigt då man badade mykcet och var en pojkflicka. OCh så förra året. Sen klippte jag mig till axlarna i dec 2003. Nu växte det ut en del, måste vara mer än 1 cm /mån för nu hade jag typ 10 cm mer än i dec så....

Svar på tråden Hur få LÅÅNGT hår ?? (naturligt!)