• Lion

Hur få LÅÅNGT hår ?? (naturligt!)

Jag håller på och sparar mitt hår...min dröm har alltid varit att ha håret till midjan...har bra kvalitet på håret, tjockt rakt, så jag tror jag skulle lyckas...men hittills har det alltid slutat med att jag klippt av håret en decimeter då jag tröttnat på att låta det växa för jag tycker det bara blir så slitet efter ett tag...men det vanligaste problemet är nog att jag (el ja, frisören!) alltid lyckas klippa bort det som har växt ut då jag ska gå o topp-klippa det!! så det händer liksom ingenting och det tar bara längre och längre tid att få det så långt som jag vill. Men sedan i somras så har jag bestämt mig, att nu ska jag lyckas o jag har nu håret ett par centimeter nedanför bysten. Jag sköter om det så bra jag kan, med salongsprodukter och inpackning 1 gg/v...toppklippte det bara 1 cm (max!! sa jag =)) efter 3 mån så nu tror jag att jag är på god väg! Jag längtar till att slippa vara avundsjuk på alla med det håret som JAG också vill ha!
    Så ni som redan har riktigt långt hår - hur lyckades ni? Hur lång tid tog det? jag har väl räknat med att få spara minst ett år till, men det SKA jag lyckas med!
    Vill gärna ha tips med på vad för produkter ni använt/använder och annat som kan va bra att veta!
    TACK på förhand

• Svar på tråden Hur få LÅÅNGT hår ?? (naturligt!)
  • Jema

Du, Elektric Lady...
    Jag har lika full rätt som du, att tipsa och berätta hur jag gör för att få mitt hår så långt och fint.
    Och där ingår det att tvätta det varje dag.
    Att du sedan har en annan åsikt är helt okej, men sättet du säger det på är mindre okej.

Jema

• Electric Lady

Ditt råd är bra för en extremt liten minoritet, t ex de med extremt fett hår eller de som smutsar ner sig extremt mycket.

För alla andra är det rejält dåligt och leder till att man INTE får långt fint hår.

Därför var det konstigt att råda folk att göa något som är dåligt för nästan alla.

Det är ungefär som om en diabetiker skulle råda alla att ta insulin för att hon mår så bra av det.

• Smulan2

Jag försöker också få håret att växa, men jag har tunnt hår och det blir jättetråkigt. Det där med flätorna ska jag testa!! redan i natt!! Jag brukar faktiskt ha håret i en tofs mitt på huvidet när jag sover, men det är mest för att när jag vänder mig om i sömnen så får jag hår i näsan I natt är det flätor som gäller (fast inte för hårda antar jag )

• Smulan2

Måste tillägga!
    Jag var en "tvätta håret varje morgon människa" ända tills för några månader sedan. Jag trodde inte att det gick att vänja håret vid varannan dag, men det funkade faktiskt! Första gången var det en helg när jag var ensam hemma, så jag tänkte att "vem bryr sig" sedan har jag kört varannan dag när det har passat. Sedan har jag helt enkelt gått över till varannan dag och det märks direkt att håret inte slits lika mycket.
    Var bara tvungen att säga

• Electric Lady

Sen kan du gå ner till var tredje dag... etc.

• Smulan2

EL
    Ja, jag har faktiskt testat var tredje dag ibland och det är inte helt otäckt! Jag trodde faktiskt att det bara var "tjafs" när jag hörde att man kunde vänja håret, men om sanningen ska fram, så är det lättare att få snygg frissa andra dagen!

• april04

Lion: Jag HAR faktiskt inte klippt mig i hela mitt liv och mitt hår är inte så värst slitet faktisk. Sen kan jag ju säga att håret absolut inte blir flera meter när du inte klipper det nej det "slits" av naturligt, jag har haft samma hårlängd de senaste 10 årena i alla fall (är 20 nu). För att få flera meter långt hår måste du nog klippa topparna med jämna mellanrum. Fast håret kan bli långt ändå, två av mina vänninnor har hår ner till vaderna och de har heller aldrig klippt det. Tjusigt

Kram

• Lion

Ok april04, jag tror dig :), men samtidigt undrar jag VARFÖR du aldrig ens klipper topparna? det måste väl vara hälsosammare än att låta håret slitas av? du har väl nån väninna/mamma som kan klippa åt dig eller annars kostar det ju inte så hemskt mycket att gå till frisör om man bara gör det var 3:e/4:e månad. Själv har jag blivit rätt nojig med mina toppar o tycker mig se att de är slitna hela tiden, fast det är säkert bara inbillning då jag aldrig ser helheten på håret utan bara framifrån...
    Ska också bara tillägga att jag också de senaste åren lärt mig att vänta ett par dar mellan hårtvättarna, borde tvätta var tredje men det blir oftast varannan dag ändå.

• ellli

april04

wow du måste har super-hår som aldrig behöver klippa det?!? Är du mörkhårig? Mörkhåriga brukar ju tendera att ha tjockare hårstrån.

En sak jag undrar om folk som har hår ned till vaderna, är det inte jobbigt med så långt hår?? Är det inte i vägen hela tiden? Såg ett program en gång om en tjej med så långt hår och hon sa att det hände att hon fastnade i dörrar och liknande :D och därför var tvungen att alltid ha det uppsatt!

• Iffa

Även mitt hår växer betydligt mycket fortare än 1 cm i månaden. Jag hade riktigt kort hår när jag började spara. På ett halvår hade jag page ner över axlarna. Sedan tror jag inte att ALLA kan få hår ner till baken. Det är vad jag har hört lite styrt efter anlag. Men det är möjligt att det inte är korrekt...

Svar på tråden Hur få LÅÅNGT hår ?? (naturligt!)