string eller vanliga trosor?
Vad ska ni ha under klänningen?
Själv är jag inte så jätteförtjust i tanken att ha string under men har ändå köpt det då det var det enda som fanns som matchade min torselett.
Vad ska ni ha under klänningen?
Själv är jag inte så jätteförtjust i tanken att ha string under men har ändå köpt det då det var det enda som fanns som matchade min torselett.
Gillar iofs string, men det är inte alltid de sitter klockrent. Funkar ju inte att försöka rätta till stringen med brudklänning... Dessutom vore det för hemskt om man fått tag på en sådan där modell som åker högre och högre upp och till slut skär in och irriterar i ens allra heligaste, svårt att koncentrera sig på t.ex. vigseln då !!!!
Nej, det blir nog något i "hotpants" stil som sitter där det ska, samt byte på hotellrummet till mina snygga matchande string.
Appropå vad killar gillar så ville min att jag skulle ha string t.o.m. när jag var väldigt överviktig och jag själv tyckte det såg patetiskt ut. Han gillar dessutom genomskinligt så att hårtofsen syns, vilket jag tycker ser vidrigt ut (är inte så förtjust i kroppsbehåring överhuvudtaget). Killar är konstiga.
Jag ska ha string eftersom jag alltid har det! Har heller aldrig träffat någon kille som inte gillat string utan det har mer varit: "Wow, vad härligt med en tjej som har string, mitt ex hade alltid gamla sloggi."
Ebbalala
Precis så har det alltid varit för mig också. Vilket har resulterat i att jag trot att när en kompis till mig sagt att hennes kille inte gillar string så har jag trot att han ljuger bara för att inte såra henne eftersom hon aldrig använder string. Men det är nog så att det finns killar som avviker från mängden . Men det är fäl lite så att det man hört mest är det man sätter som någon sorts norm... typ..
nallemaja: Hittar jag något så lovar jag att tipsa dig!
Jo även killar är olika. Min sambo gillar inte heller string. Han blir tydligen äcklad av det. Han kan inte låta bli att tänka på att de ligger och gnider direkt mot (ursäkta) anus och sedan mot resten av underlivet. Efter att han sagt det läste jag också att det tydligen är vanligare med urinvägsinfektion hos kvinnor som använder string av just ovannämnda orsak så killen hade uppenbarligen rätt.
Jag tror inte man skall dra alla killar heller över en kam. Även de har har olika åsikter.
Vanliga trosor, kan inte med string sitter absolut inte bra. Vilket grämer mig lite för jag har hittat ett jätte snyggt set på Lindex med bh och stringtrosa (finns inte vanliga trosor) som jag skulle vilja ha
Nallemaja: Vi är rörande överens :)
AstaC: Kan inte riktigt förstå att det skulle vara mer ohygieniskt med string (hjälp, nu får jag väl hela feministmaffian efter mig) än vanliga trosor. Hävdar bestämt att det är en myt, likaså pratet om UVI (som jag aldrig tidigare hört något om och inte heller har några egna erfarenheter av TROTS intensivt användade av string i åratal ;) ). Man svettas ju lika mycket oavsett underkläder och "stringen" åker ju inte fram och tillbaka heller.
Kan det vara så att det är olika med olika rumpor kanske. För jag kan då inte förstå hur den delen som är vid anus kan komma ända fram till det heliga. Nog för att det kanske kan flytta lite på sig (liksom vanliga trosor) men om de skulle flytta på sig så mycket så skulle jag inte ha några trosor på mig knapt ju.
Har aldrig i hela mitt liv haft urinväsgsinfektion och jag har använt string i åtminstonde 6 år... Likaså har jag heller aldrig haft några infektioner eller liknade på det "andra stället"
Ebbalala
Skulle feminister vara mer hygieniska än andra???
Definitivt string!
Använder det varje dag. Vanliga trosor har en tendens till att korva ihop sig i rumpan.
Jag använder det för att jag gillar det, inte min kille, men om han fick bestämma så är det string som gäller.