• ullis_p

Vad äter din katt? (humoristiskt)

Satt och läste i en annan tråd här nyss om katters matbeteende och kom att tänka på alla konstiga saker våra äter ibland. Vad för något konstigt äter era katter?

Som exempel på vad våra kan få för sig att slicka sig kan ges: tvål, nagellack(målat på fingrarna), jordnötsringar, chips, ägg-gula (rå)...

• Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)
  • callisto79

Min kisse älskar hembakad rulltårta. Lämnar man den på bänken så är hon där direkt och smaskar i sig.. förutom det så gillar hon majs. Hon dricker aldrig ur sin skål utan sitter på toalocket och väntar medan man duschar, sen så fort man stängt av vattnet kommer hon rusande och ska dricka..

• ichm

Riskakor, ostbågar och chips tillhör det vi aldrig får äta ifred......

• lila

Jag kom ihåg en till sak som min katt äter: husses corn flakes. Helst ur samma tallrik som han.

• milimina

presentsnören kan skära sönder tarmarna på katten... liksom en hel del andra saker kan fastna. hoppas verkligen det är i undantagsfall era katter får i sig sånt och att de inte får snören att leka med!

ullis_p
    prova att ge katten lite vaselin eller nån form av olja, så ska du se att håret kommer ut lättare! det är inte farligt att äta, och det "smörjer" tarmarna så att det som fastnat kommer ut lättare.

våra busfrön provar med god aptit nästan allt man sätter framför nosen på dem. till vardags äter de hill's science plan eller royal canin, men ibland kommer det förstås nåt extra gott.
    lillkillen (som inte är minst längre) äter mer än gärna matrester från tallrikar på diskbänken, inklusive starkt thaikäk. vi undrar rätt mycket hur han kommer bli som kastrerad...
    stora damen är lite kräsnare, men kan jama 24-7 om hon anar att det finns "blöt" kattmat hemma. rexar är högljudda, så... hon är också helt galen i kattkyssar och kan känna lukten på mils avstånd! :D

annat gott de skulle kunna sluka utan att tugga är rå köttfärs och råa köttbitar (serveras ytterst sällan), tonfisk, skinka och ost. räkor har vi inte provat än men anar att det blir en hit. ;)

• Missy Z

Den ena är galen i gurka... Ibland också rivna morötter... Han är inte riktigt som alla andra katter i något avseende. Men han är halvasiat, så...
    Den andra äter gärna kryddstark mat - chilikryddade chips, hamburgare, och det är inte lite starkt alla gånger. Och ostbågar,popcorn och kubb... Hon har varit vildkatt vilket kan förklara hennes matvanor, hon åt vad hon hittade på det industriområde där hon levde.
    Annars är kokt torsk "gå-på-bakbenen-mat" för båda, då är det serenad!

• Nymphéa

Vilken härlig tråd! Kan inte motstå att berätta om mina älsklingar.
    De är rätt fisförnäma och skraja av sig. Vadsomhelst funkar inte. Bilanx eller Pussi ska det va. Och så ska gärna jag eller husse sitta vid matskålen och "vakta" när de äter. Hispor...

Båda två gillar couscous.
    Rått kött funkar i små, små bitar.
    Tappade en stor grytbit på golvet häromdagen. Den ena katten stod och tiggde men när köttbiten kom farande så ryggade hon undan.
    Kött kan vara SÅ läskigt. Tänk om det skulle anfalla...

• Oliven

Min katt e nog bara konstig

Hon ratar räkor, köttfärs, ost, skinka m.m.
    En del burkmat går bra, men det ska vara en viss sorts torrfoder. Det är ok.
    Det enda hon är helt tokig i är tonfisk och de där gröna kattgodisarna.
    Då är det opera i köket.
    Samtidigt som hon alltid sitter och tigger när vi äter. Sen när man ger henne det man har fnyser hon och går....

Ni som ger era djur choklad, tänk på att det kan vara giftigt för dem. Mest för hundar, i bästa fall blir det "bara" magsjuka. I värsta fall kan de tom dö.
    Det har även visat sig att katter är känsliga mot choklad, men inte i lika stor utsträckning. Och även fast de har ätit det förut utan att bli dåliga så kan de bli det någon annan gång om de får det.

Ha en trevlig helg!

• Nils

våran katt älskar pannkakor!
    Rostad macka gillar hon oxå.
    När man borstat tänderna eller har halstablett så tycker hon att det luktar gott! Då kelar hon en i nosen. :D

• Nils

Glömde nämna kebab,hon älskar kebabkött!
    :D :D :D :D :D :D

• jajjan

Jag vill egentligen inte förstöra denna roliga tråd med en massa negativitet...
    Men jag MÅSTE bara påpeka att PRESENTSNÖREN är farligt för katter.
    De snor sig kring tarmarna på dem så de kan få fruktansvärda magsmärtor, de smälter ju dem inte,
    Däremot ska man aldrig försöka dra upp det ur halsen på dem om de redan är på väg att svälja dem, har du otur kan tarmarna faktiskt följa med upp!
    Låter som en skröna, men det här berättade vår veterinär samtidigt som hon berättade om kyckling och fläsk köttsben.
    Superfarligt det med!
    En varning bara...

• charmtroll

Våra missar älskar sallad (!!), popcorn, ostbågar och riskakor. Minstingen är som tokig i Zoo-godis!

• Majsan80

Den ena är galen i russin och majskorn på burk och VASELIN

Ingen av de två äter däremot fisk eller skaldjur.

• pucken

har upptäckt att katten gillar melon, päron, morot och äpple. han blir helt tokig när man sitter och tuggar =)

Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)