• ullis_p

Vad äter din katt? (humoristiskt)

Satt och läste i en annan tråd här nyss om katters matbeteende och kom att tänka på alla konstiga saker våra äter ibland. Vad för något konstigt äter era katter?

Som exempel på vad våra kan få för sig att slicka sig kan ges: tvål, nagellack(målat på fingrarna), jordnötsringar, chips, ägg-gula (rå)...

• Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)
  • Jennie med ie

Vad gäller kattmat ska det vara de billigare varianterna. Blåvitts (förr), Euroshopper, Mjau och andra billiga sorter är mums, Whiskas och andra dyrare ratas helt och hållet. Vad gäller "människomat" däremot ska det gärna vara fiiiint, som rostbiff, lax, oxfilé osv.....
    Sen är hon ytterst förtjust i gröna ärtor *s* Ge henne en risotto med femtiotretton ingredienser förrutom ärtorna och hon gräver ut varenda ärta och lämnar resten.

"Stillastående" vatten i en skål är inte gott. Men rinnande vatten är mums ,)

• cherlindrea

Jag hade en kanin som var tokig i popcorn. Eftersom jag är allergisk mot katter så är det här mitt bästa bidrag. ;) Men söt var han!

• Freja

Burkchampinjoner är smaskens och väljs tom framför räkor.
    Majs gillar de också, men inte "pappa" som tar hand om lådan. Deras små magar fixar inte att bryta ner majsen och det ter sig jobbigt när det kommer ut och landar bland all sand.

Så klart: all fisk (utom mört) och rått kött (observera mellanslaget!).

Majsvälling fick de när de var små och hade vanligt förekommande magkrångel. Det gick hem då, men nu är jag inte lika säker.

Men vanligtvis äter de torrfoder (oftast Hills) och några dagar per vecka burkmat av märkena Whiskas eller Pussi.

/F :)

• Jacequeline

Kul tråd!
    Min katt äter precis allt som jag äter i stort sätt!
    Men han älskar.... håll i er nu..... MARÄNGER!
    Helt sanslöst, men räkor,fisk, salami, och köttfärs är också stora favoriter! :D
    Han äter även pepparkakor, han e inte så normal ;) men otroligt söt :D

• Isolde

Uppvispat ägg. Det är mums! Dessutom är det bra för pälsen, sägs det.

Våra katter, varav det bara finns en gammeltant kvar nu, var/är väldigt bortskämda. Kattmat? Glöm det. Kokt torsk, sej eller annan vit fisk ska det vara. Och i kokvattnet läggs förstås kryddpeppar!

På ålderns höst har Missan börjat godkänna tonfisk, räkor är förstås läckert, och små kluttar rå köttfärs går också ner.

• AnnaZ

Våra katter gillar INTE: rå köttfärs, räkor etc som ju ses som gourmetmat för katter.
    MEN de är helt tokiga i gurka! *knaskatter*
    deras mamma o mormor (som inte bor här) är likadana

• emy

Min kisse älskar också gurka... Han gillar tidvis knäckebröd, är galen i glass och ratar rå köttfärs, (tillagad) kyckling och korv i alla former.

Hade tidigare en katt som fick en fix idé om en viss sorts kola eller fudge, han försökte tom stjäla den ur munnen på oss. Till slut fick vi låta honom äta sig sjuk på dem, det hjälpte. Det råkade vara vår favoritkola också, ju.

• Icapika

Våra damer äter torrfoder till vardags och älskar mjukmaten när den dyker upp. Då sjunger de så fint och dansar på bakbenen, snälla matte, skynda skynda dig!
    Annars är tillagad kyckling, räkor, rått som tillagat kött, men de får ju inte rått kött.. Räkor går hem. Mjölkprodukter i alla dess former.
    Hört att kaniner kan äta i princip vad som helst, hörde om någon som drack coka cola t.ex.... Kanske det gäller katter också??

• Maica

Min ena katt äter allt som jag äter. Får hon äta på sked från något jag ätit så går det mesta hem. I matskålen är det förstås inte alls intressant...

Glass och godis är storfavoriter. Chokladbollar är mums!

Hon är helt galen i plastpåsar. Särskilt såna tunna som prasslar mycket(öppnas kylen kommer hon springande för att få bita på fruktpåsarna).
    Den tunna plasten runt bindor blir hon helt vild av och kommer hela tiden på nya knep för att norpa åt sig en binda som hon kan tugga i sig.

Andra kissen älskar snacks. Popcorn, chips och ostbågar och en å annan gurkbit tackar han inte nej till.

Katter är verkligen helt underbara djur!

• Maja Kidd

Min bekants kisse är helt GALEN i OLIVER :) det tycker jag är lite kul...

Då jag själv hade en kissemiss för nåra år sen, totalvägrade han äta någonsorts kattmat på burk, utan åt i stort sett det jag åt...och helst i min famn *han var så gullig* ...fast ibland snäste han lite lätt mot vissa rätter (jag tycker om stark mat), heh.

Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)