• ullis_p

Vad äter din katt? (humoristiskt)

Satt och läste i en annan tråd här nyss om katters matbeteende och kom att tänka på alla konstiga saker våra äter ibland. Vad för något konstigt äter era katter?

Som exempel på vad våra kan få för sig att slicka sig kan ges: tvål, nagellack(målat på fingrarna), jordnötsringar, chips, ägg-gula (rå)...

• Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)
  • Electric Lady

Johanna, min systerson dricker ur toaletten...!

• Johanna = en lat kock

blärk - vad otrevligt - han kan ju bli magsjuk om han har otur

det är väl ett barn hoppas jag ;) isåfalla så kan det ju tom skudda mot framtida sjukdomar som allergier etc

• kär och galen

Min katt dricker alltid vattnet som man har badat fötterna i. ( vatten + fotsalt)
    Pressentsnören står också högt på önskelistan , svårsväljt är det men han ger sig inte.

• AnnaZ

Johanna, tänk bara på att hundfoder inte innehåller allt som katter behöver (främst taurin), så den kan bli sjuk...
    Däremot är det ingen fara för hundar att äta kattmat.

• Johanna = en lat kock

hon får inte hundmat -den stjäl hon från hunden ;)
    frågan var ju vad katten VILL ha inte vad hon får

hon har - precis som alla andra katter på gården - fri tillgång på torrfoder och rent vatten - men hon vill helst ha andra saker :D

• AnnaZ

hehe, Johanna, ja det känner jag igen
    Jobbat på ett katthem, o där får man ibland höra om folk som ger sina katter de mest konstiga saker :-/ Tex _bara_ fisk i flera år! Katten höll på att dö i näringsbrist (fisk äter de ju faktiskt inte naturligt, hur skulle de få tag i dem?)
    Så jag kan nog ha blivit lite miljöskadad...
    Inte för att jag var så orolig, du verkar ju vara en klipsk tjej

• Ananas

Mina gamla katter (döda nu) åt vaniljbullar, ni vet såna med socker på. De tog sönder plastpåsen och åt upp en hel. De andra två åt de bara upp ett hål i och slickade sedan i sig vaniljkrämen!
    Smarta kissar!

Min nuvarande kisse dricker också ur toaletten^! *isch* Så nu är locket alltid stängt hos oss.

Räkor är "gå-på-bakbenen-mat" här hemna. :D

• Gift Anna

Vår lilla kisse är rätt kräsen ,det skall i stort sett bara vara riktig kattmat!

Annars är hon förtjust i att slicka våra asietter när vi ätit glass här hemma, samt slicka på våra fingrar när vi ätit chips.
    När min kompis passade henne i ett par dagar(när vi var bortresta) upptäckte hon att katten var förtjust i choklad, I Julas ville lilla kissen slicka upp en ischokladbit i min systers hand.

Toalocket är allltid stängt här med! Hon gillar att smyga runt på toaringen och en gång ramlade hon ner,när det inte var spolat! ischhh!!!!
    Vi hade inget annat val än att sätta henne i badkaret och duscha av henne lite.

• Electric Lady

Johanna, ja han är rätt liten... Hoppas det ¨går över när han blir vuxen!

Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)