Min lilla sötis älskar allt! Han äter saker inte ens jag äter, havregrynsgröt med lingonsylt (utam mjölk), tortellini med tomatsås, nudlar.
Han äter även i stort sett allt jag äter men är extra förtjust i kyckling, sås och ris. Han gillar även stark mat (som jag försöker hålla honom borta ifrån, det kan ju inte vara bra för den lilla magen, men han lyckas alltid sno åt sig en bit). Han älskar allt som innehåller mjölk (inte så konstigt kanske), ex. choklad, oboy och glass.
Dessutom ääälskar han allt som smakar mint typ tandkräm och fishermans friends i mintsmak, helst den sockerfria varianten. Han dricker te och han dricker hellre vatten från ett glas som står på bordet än från sin vattenskål. Det är jättegulligt när han borrar ner hela huvudet i mina stora glas för att nå slurken på bottnen.
Han gillar däremot inte fisk speciellt mycket och absolut inte kokt torsk.
Precis som många andra katter älskar han att leka med plastpåsar, men ännu hellre toapapper (som vi blivit tvungna att hänga högt uppe på väggen så han inte ska nå) och pappersnäsdukar. Han kan till och med öppna dragkedjan i min väska om han vet att det finns pappersnäsdukar där i.