• ullis_p

Vad äter din katt? (humoristiskt)

Satt och läste i en annan tråd här nyss om katters matbeteende och kom att tänka på alla konstiga saker våra äter ibland. Vad för något konstigt äter era katter?

Som exempel på vad våra kan få för sig att slicka sig kan ges: tvål, nagellack(målat på fingrarna), jordnötsringar, chips, ägg-gula (rå)...

• Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)
  • Glad

Hejsan,

Kul tråd det här! Min kisse, som för övrigt hade namnsdag igår (Vincent), älskar fisk och räkor. Äter vi räkor hemma blir hatten helt tokig....

De där gula öronpropparna, som man kan köpa på apoteket, är tydligen också goda om man är katt... En gång råkade jag glömma en förpackning framme och vips så var de öronpropparna borta.... Som tur var kom öronpropparna ut igen... I fortsättningen har jag öronpropparna i en låda!

Kram på er och trevlig helg!

/Glad

• Camilla S.

Hej hej!

Min katt som jag hade nar jag var liten som tyvarr ar dod nu alskade sockerkakssmet, rakor, popcorn och de allra finaste kattmats-markena. Han var lite som en hund och kunde kommandot "sitt", sa innan vi stallde ner matskalen sa sa vi alltid det och da satt han sig ner och vantade snallt. :)

• lila

MIn lilla sötnos äter en burkmat som heter Havets läckerheter, och det är bara den som duger + torrfoder. Annars så äter hon gärna sånt hon inte ska äta tex blommor, tidningar, mattes hårtofsar, plastklämmor mm. En gång vart hon jättedålig och jag och sambon åkte in akut till djursjukhuset, och de konstaterade att hon hade ätit ngt som fastnat i tarmen, upp på operationsbordet och farbror doktorn tar fram en tampong, det var lite pinsamt. Numera ligger tampongerna högt upp i ett skåp.

• ullis_p

Faktum är att min mellankisse alltför gärna äter av mitt hår (lösa strån på golvet såklart) och det ställer till problem med hennes mage (jag har midjelångt hår). Några tips om vad som kan tänkas hjälpa till att få ut hårstråna?

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

mammas katt vill inte ha rent vatten...

hon dricker ur toaletten, gammalt te, när man ställt vidbrända kastruller i blöt, blomvatten som helst ska vara riktigt äckligt... :P

sen vägrar hon ta kattmat på burk - men gärna hundmat
    och diverse möss och fåglar mm som hon tar själv

• Johanna = en lat kock

ah förresten hon snor hela brödlimpor och käkar sej igenom plasten...

hon kan hoppa över en meter (mellan huggkubben och bänken där hennes mat står - för att hunden inte ska äta upp den) med ett stort smörpaket (600grams) och då är det en mkt liten och nätt katt på 2-3 kilo
    och hon sätter självklart i sig så mkt hon orkar resten puttar hon ner till hunden... snacka om samarbete

• Guldfisken

Min Findus gillar fruktyoghurt, creme fraiche, grädde och andra mejeriprodukter. Han är också helt galen i frukt: äpple, kiwi, banan, päron, persika och nektarin.

• Fru Kirta

En av våra ödlor har ätit popcorn, en annan har ätit Viennetta :D
    Jag hade precis skurit till en Viennetta och hade choklad på fingrarna och ödlan blev överförtjust!

• Lill Anna  8/7-04

Syrrans katt älskar knäckebröd med vitlöksost.

Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)