• ullis_p

Vad äter din katt? (humoristiskt)

Satt och läste i en annan tråd här nyss om katters matbeteende och kom att tänka på alla konstiga saker våra äter ibland. Vad för något konstigt äter era katter?

Som exempel på vad våra kan få för sig att slicka sig kan ges: tvål, nagellack(målat på fingrarna), jordnötsringar, chips, ägg-gula (rå)...

• Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)
  • Mrs. Simon

tva katter helt olika...ùden ena aldre ater bara kattmat ( da ej friskis utan "specialmat kopt i djuraffarer"iams ar en favvo. Annat nerdloter han sig ej att titta at.
    Den anmdra lilla Ater allt . Alskar ost ( endast parmiganost da narturligtis) fettet pa rokt skinka , leverpastej , ostbagar. Flugor-

• anncaBq

Det här är inte att äta då, men min kompis misse älskade att peta ner saker i avoppet i duschen. Helst tops, men förlovningsringar, tamponger, gummisnoddar etc gick också bra.
    Jag fick reda på det när jag undrade varför hon hade en gatsten liggande på duschbrunnslocket... :)

• Filur

Min lilla katt petar också ner saker i duscavloppet, speciellt sina bollar. Sedan sitter hon och tittar och petar i vattnet när det blir översvämning. Börjar fundera på om hon faktiskt planerar detta?!

• srka

Jag har två katter. Den en äter bara torrfoder och plastpåsar. Hon är av någon anledning den överviktiga även fast vi doserar maten. Den andra katten äter i princip allt. Hon älskar konserverad sparris och åt dem hela utan att tugga precis som Lady, i Lady och Lufsen, när hon drar i sig spaghettin. Andra favoriter är vitlöksost och räkor. Men burkmat är ingen höjdare. Hon slickar i sig gelén och väntar sen gärna till dan efter och äter upp bitarna som då blivit torra.

• Rudie

Hej!
    Våran katt äter mest torrfoder.
    Men ofta så snor hon åt sig lite vispat ägg med socker som min pojkvän envisas med att äta (Själv tycker jag bara det ser sliskigt ut). Räkor och mjölkprodukter av alla de slag slinker ner fortare än kvickt ibland.
    Och när det är extra fest så är rödbetsallad och rökt skinka en riktig höjdare.

• Rut

Jag har en höjdare!!
    Min mammas ena katt gillar Dry Martini!! Han får det naturligtvis inte speciellt ofta ;)! Annars är mammas "odjur" också mycket glada i majs, gurka, oliver, chips, popcorn och punschpraliner.
    Oj där såg jag plötsligt ett mönster! Finns det alkoholistkissar?! ;)

• stinalina

Kattsump?

Kaffesump skulle det vara, lite för mycket katter på hjärnan helt enkelt...

• ullis_p

Har suttit och läst vad era katter äter och kommit på att mina också gillar mycket av det som nämnts: gurka (en höjdare som slickas i sig snarare än tuggas), majs, rå bacon

Vår yngsta katt (som iofs är snart 6år) älskar socker!! Vi kan inte ha socker till kaffet i en skål längre utan får ta direkt från paketet.

Nån mer som har(haft) en katt som gillar socker? Nån teori om varför det är mums?

Ullis

• stinalina

Hej Ullis!

Hedonister är vi båda, människor som katter, kanske är det därför vi har så lätt för att identifiera oss med dem. Vi söker helt enkelt det som ger tillfredsställelse som t ex, socker, fett(ostbågar, ägg, ost), kaffe (sump), alkohol (Dry Martini, en katt med stil!). Vilken fest de skulle ha om de fick välja

Svar på tråden Vad äter din katt? (humoristiskt)