• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Bellis - Och Impress chalks såg jättebilliga ut, tyckte jag! :)

Funderar dock på att istället göra som Johanna föreslog, och köpa några torrpasteller.
    Vilka färger borde man ha?? Vitt, beige, grått, svart, brunt och rött??

• Johanna = en lat kock

Åh har ni sett Midori ribbon ??? (under packaging) urläckra och vad många färger!

såna skulle man haft på bröllopsinjudningarna ;)

• Niki

*spanar på hemsidan för fullt*

• Bellis

UaaaaAAAAAHHHH!! Tyst, tyst, tyst!!! Jag kan inte förlora mig i denna sajt OCKSÅ!!

Jag ska främst köpa "effektfärger" i chalks - typ grått, lavender, butterscotch, lime, eggplant, moss.... och plum, wedgewood blue. Jag mår inte bra.

• Hestia

Johanna - De är underbara!!! Liknar lite de som finns på Matton.

• Johanna = en lat kock

stackars bellsi har fått för mycket krita i huvet :D

• Bellis

*bellis andäktig* Vilken sida....!! Och såg ni snöbollesnöret??? Woaaaah.....!

• Hestia

Niki - Kolla under packaging - de har snöbollstråden!!

Bellis - *kramar om, och proppar i anti-må-bra-medel, så du kan fortsätta kolla* ;)
    Var hittar du chalks som du vet vad de heter??

• FinaStina

HIttade detta på Octoberstamps hemsida ang. rean. Står under Butik- Stuff

7 JAN börjar rean för vanliga dödliga stämplare framför allt i butiken.

Monterade stämplar från bl.a. DeNami Design, Hampton Art, Reprint, ToyBox, Stamp-IT, American Art Stamps och October Stamps.

Omonterade stämplar från October Stamps.

En del omonterade stämplar kommer att reas ut via hemsidan (inte onlineshopen). Länk kommer här den 7 Januari.

Tyvärr finns det ingen möjlighet att lägga upp alla stämplar och tillbehör som normalt inte säljs över nätet i Onlinebutiken enbart för rean...

Jag visste inte att dom hade fler tillverkare som dom sålde än sina egna. Det är kanske värt att pallra sig dit även om det är en bit bort.

• Niki

Bellis - en frestelse är en dålig frestelse om man inte faller för den......-D

Svar på tråden Stämpeltråden!