• Lilla My 2

babynamn

Berätta ert finaste tjej respektive pojk namn!
    Själv döper jag min dotter till: My och sonen till Alex ( efter mina avlidna morfar och farfar)

• Svar på tråden babynamn
  • Missy Z

Många som går igång på Sagan om Isfolket ser jag.

Gillar själv
    Elliot
    Oliver
    Jonatan
    Simon

Filippa
    Beatrice
    Josefine
    Ellinor

Och en massa fler...

/Missy Z

• Hestia

Kicker - Usch, Ossian heter en av de sämsta läkare jag någonsin träffat! Tänk att ens erfarenheter sitter så hårt fast vid namnen... :)

Min make sade häromdagen, när vi gick hem från affären och pratade om någonting helt annat, att han gärna ville döpa en framtida dotter till Isabelle. Det är fint, tycker jag också.

Annars vill jag gärna låta mina barn ha två namn: ett mellannamn som blir Carl för pojkarna och Maria för flickorna (det har faktiskt gått i släkten på båda våras sidor). Sedan vill jag gärna ha ett lite länge förstanamn på barnet, och gärna bibliskt.

• l i s a

vi är helt överens om två namn än så länge:

Bitte på en flicka
    Vidar på en pojke

Sedan finns det en massa namn som vi inte är överens om. Tex tycker han mycket om Märta medan jag är lite mer tveksam. Vera gillar jag och inte han. Malte tycker jag om på en pojke men han gillar det inte... Vi får väl ta de namn som vi är överens om :) om och när vi får barn.

• Ekorren Fagerlund

Maria är ett namn som både jag och mina 3 systrar heter i mellannamn. Därför var det naturligt att alla våra döttrar också skulle heta det. Får jag fler döttrar ska de naturligtvis också heta Maria, det har jag förvarnat min man om. :D

Vidar var ett jättefint namn ända tills jag träffade en grabb i min sons skola, nu är det namnet inte aktuellt längre.. Jag håller med Hestia där!

Ekorren.

• *JiNx*

Kill: Dion , Leon
    Tjej: Chloè, Danii , Lucy

• gryning

Flickor: Emilia. Elin. Matilda. Moa. Jemima. Julia. Frida. Olivia.

Pojkar: Jeremia. Tim. Simon. Filip. Ruben. Josef. Joel. Oliver (fast inte om systern heter Olivia).

I somras fick min väninna en liten Ikaros! :)

• mårbacka

Vinnare är den som hittar på det konstigaste namnet, eller? Tänk på att de stackars människorna som föds skall leva med namnet hela livet och inte alltid kommer att vara en liten bebis. Tänk dig själv: avdelningschef Villemo Andersson.
    Fattas ju bara att han heter Viktorsson eller Valdemarsson i efternamn.... :)
    Jag hörde talas om en vuxen man som hette Kermit Andersson. Hur mycket respekt får en person med ett sådant namn?

• alfrida

Skulle jag få en tjej skulle jag välja Thindra, Emma , Alfrida

En Kille, Elias, Theodor

• Hestia

Ja, utan att peka ut någon här i tråden, så tycker jag också att det verkar vara (ute i verklgia livet också ;)) väldans populärt med konstiga namn.

Svar på tråden babynamn