babynamn
Berätta ert finaste tjej respektive pojk namn!
Själv döper jag min dotter till: My och sonen till Alex ( efter mina avlidna morfar och farfar)
Berätta ert finaste tjej respektive pojk namn!
Själv döper jag min dotter till: My och sonen till Alex ( efter mina avlidna morfar och farfar)
Mina barn heter Lukas och Lea. Om Lea blivit en kille skulle hon ha hetat Elvis Kanske låter konstigt först men i min mnas hemlamd är det ett vanligt namn. Vår bestman heter Elvis.
Ojdå, Dindin! Märkte att vi har ganska lika smak, Sol och Dominic! Kul!
Säger som Zappa:
Call it Moon if it's a girl and Motorhead if i'ts a boy!
Dindin!
Min syster och jag heter Jasmine och Jessika! Trevligt att du tycker om de namnen. =)
Ullsa:
Såg dina favoritflicknamn. Bl.a. Hedda och Greta. Det sista brukar ju inte vara så poppis men jag har en kompis vars dotter heter Hedda-Greta!!
Finaste flicknamnen:
Annie
Alida
Jemima
Maria
Christina
Finaste pojknamnen:
David
Johannes
Nathanael
Simon
Kom på ett till fint pojknamn: Ossian. Kände en gammal proffessor som hette det, men jag tycker det skulle passa lika bra på en lite kille!
Kicker o Dindin, det är inte så att ni är intresserade av Sagan om Isfolket?
Jag hittade min dotters namn där. Hon heter Saga. Jag ville att sonen skulle heta Mikael, men det blev en Martin.
Får jag fler barn är jag inne på:
Tindra, Villemo, Vilja, Vilda, Vinga, Sol och mååånga fler om det blir en tjej, och:
Mikael, Vendel, Sindre, Nataniel, Arvid, Linde, Vide el. liknande om det blir en kille.
Jag ääälskar att läsa om vilka fantasifulla namn föräldrar tänker ut åt sina barn. Tyvärr brukar det bli de vanliga traditionella namnen när det kommer till kritan.. Min man går i alla fall med på både Villemo och Vendel, så det känns bra..
Kram, Ekorren, som inte ska skaffa fler barn än.
Ekorren - nej, jag känner inte till Sagan om isfolket. Namnet låter lite bekant, men jag har inte läst den.
Kicker:
Sol och Dominic är namnen på två väldigt starka personligheter i den sagan i alla fall. Tänkte att det kanske var därifrån du fick namnen.. :D
Ekorren.