• Äldre 8 Jul 23:23
    43574 visningar
    231 svar
    231
    43574

    Jönköpingsbrudar 2014 :)

    Tänkte se om jag hittar fler i Jkpg trakten som gifter sig 2014?! Hade varit roligt att ha en tråd och utbyta idéer och tips :) Vi gifter oss 28/6-2014 i Järstorpskyrka och har festen på Cafe Lustfyllt i Habo! Längre än så har vi inte kommit! Vart och när ska ni gifta er?


    Jönköping 2014
  • Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)
  • Äldre 10 Jul 23:02
    #21
    Csve skrev 2013-07-10 21:05:11 följande:
    Pnufs: haha nä jag har ingen koll heller.. Än Har du funderat nåt på hår och makeup? Kan du tipsa om nåt bra ställe?
    Det låter verkligen kul, kanske snor din idé :) (Måste ta upp det med blivande maken bara)

    Jag har gjort en lista med en massa salonger/frisörer och inte blivit jättemycket klokare. Vissa erbjuder både hår och makeup, vissa erbjuder bara det ena och vissa skriver att de har ett "bröllopspaket" men sen står det inte alltid vad som ingår. Det verkar också vara stor spridning på priser och eftersom jag inte vet så mycket om någon speciell salong (förutom Hair Inc där jag klipper mig nu) så är det svårt att veta vad som är prisvärt eller inte.. Svårt det där!
  • Äldre 10 Jul 23:06
    #22
    Birris skrev 2013-07-10 21:27:55 följande:
    Nu är gästlistan så gott som klar! Jisses vilket jobb, svårt vart man ska dra gränsen, drar lätt iväg och blir hur mycket folk som helst! Vart har ni dragit gränsen? Har nu även fixat fotograf och vem som ska sjunga i kyrkan. Även värdparet är tillfrågade och de blev sååå glada :) Kul! Roligt det där med underhållning på festen, kanske ska fundera ut något sånt!! Frisör ska jag fixa genom en kompis men makeup vet jag inte vem som ska göra?!
    Ja, gästlistan kan vara lite krånglig ibland, svårt med gränsdragningen precis som du skriver.. Vi har, förutom släkten, bjudit de vi faktiskt umgås med (visserligen mer eller mindre) och tänkt lite så att "vilka skulle vi förvänta oss att bli bjudna av".. Kanske låter konstigt, men det hjälpte på vissa iallafall :)

    Jag har som sagt gjort en lista med olika salonger, men svårt att veta vad man får för priset utan någon referens.. Väldigt stor spridning på priserna för bara makeup också!
  • Äldre 11 Jul 12:14
    #23

    pnufs skrev 2013-07-10 23:02:33 följande: Csve skrev 2013-07-10 21:05:11 följande: Pnufs: haha nä jag har ingen koll heller.. Än Har du funderat nåt på hår och makeup? Kan du tipsa om nåt bra ställe? Det låter verkligen kul, kanske snor din idé :) (Måste ta upp det med blivande maken bara) Jag har gjort en lista med en massa salonger/frisörer och inte blivit jättemycket klokare. Vissa erbjuder både hår och makeup, vissa erbjuder bara det ena och vissa skriver att de har ett "bröllopspaket" men sen står det inte alltid vad som ingår. Det verkar också vara stor spridning på priser och eftersom jag inte vet så mycket om någon speciell salong (förutom Hair Inc där jag klipper mig nu) så är det svårt att veta vad som är prisvärt eller inte.. Svårt det där!Det gör du rätt i Jag vet att hudoteket har bröllopspaket, men smakar det så kostar de ju =/ Birris skrev 2013-07-10 21:27:55 följande:Nu är gästlistan så gott som klar! Jisses vilket jobb, svårt vart man ska dra gränsen, drar lätt iväg och blir hur mycket folk som helst! Vart har ni dragit gränsen? Har nu även fixat fotograf och vem som ska sjunga i kyrkan. Även värdparet är tillfrågade och de blev sååå glada :) Kul! Roligt det där med underhållning på festen, kanske ska fundera ut något sånt!! Frisör ska jag fixa genom en kompis men makeup vet jag inte vem som ska göra?!vi gjorde en prel. gästlista ganska tidigt, men den har ändrats flera ggr. Jag tänker oxå att "vi bjuder de som skulle bjudit oss" 

  • Äldre 13 Jul 17:35
    #24

    Vårt värdpar blev också väldigt glada :) Som tur var så frågade vi dem på en gång, nu har vi fått veta att ett par till ville ha dem som värdpar helgen efter oss och att tjejen ska vara tärna på ett bröllop i slutet på maj, de får mycket o göra! :)

  • Äldre 14 Jul 15:47
    #25

    Oj vad konstigt mitt förra inlägg blev.. =/Idag sitter jag och skriver ner alla ideer jag kan komma på, alla små tips och råd jag har tagit till mig.   Att gå fr en skriven kladd till en bestämd punkt.. hmm hur gör man där med alla olika varianter på en och samma sak? 

  • Äldre 14 Jul 17:09
    #26

    Det är ju det som är riktigt svårt! Man får massor av tips som man tycker är jättebra, och sen märker man att en del tips "krockar" med varandra.. Känns ju som att man vill ha saker som passar ganska bra ihop i alla fall :)

  • Äldre 14 Jul 17:59
    #27

    pnufs skrev 2013-07-14 17:09:16 följande:Det är ju det som är riktigt svårt! Man får massor av tips som man tycker är jättebra, och sen märker man att en del tips "krockar" med varandra.. Känns ju som att man vill ha saker som passar ganska bra ihop i alla fall :)Ja precis!Nu sitter jag och letar utgångsmusik.. har ni hittat nåt?vi vill ha en glad låt!  

  • Äldre 15 Jul 11:56
    #28

    Utgångsmusiken vill vi också ska vara glad, men det är lite svårt att hitta någon som passar. Vi funderar på om det ska vara instrumentalt eller om det ska vara någon som sjunger till.. Det styr ju ganska mycket vilken låt det blir. Vi har pratat lite löst om The Best med Tina Turner :)

  • Äldre 15 Jul 11:59
    #29

    Ja den är ju bra =)vi vill ha nåt som gör att man tänker "yes, we did it!!"  

  • Äldre 15 Jul 17:11
    #30

    Har ni kunnat boka Järstorp? Vi ska också gifta oss sommaren 2014 men gick ej boka förrän i augusti! Vad långt ni kommit i era planer redan, vad kul:)

Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)