• amerika

Balkan-tråden

Jag är svensk och min blivande make kommer från Montenegro. Vi gifter oss i maj 2014 i Sverige och kommer att ha en borgerlig cermoni då min blivande är (icke utövande) muslim. 

Det är ju både inspirerande och utmanande att mixa två olika kulturer och olika seder och traditioner och jag skulle gärna bolla idéer, dela tips och råd med andra i samma utgångsläge.

Därför undrar jag: Finns det fler här på BT som ska gifta sig med någon från Balkan eller som själva kommer från Balkan och ska gifta sig med en svensk? 

• Svar på tråden Balkan-tråden
  • Blivande Brud 2014

aha sorry... är nog lite för trött just nu. nää det är naturpapper.

har köpt massa silkespapper för att göra pom poms och massa tyg. har börjat göra vimplar. slänger upp lite foton om ett tagFlört

• amerika

Duktig du är som gör pompoms själv! Jag tänkte nog beställa färdiga... Likaså vimplar, orkar jag inte sy! Men kul att se dina när de blir färdiga!

Okej, naturpapper. Samma som oss då.... Flört Är vi två olika personer verkligen eller är vi en och samma som skriver med olika nick?! hahaha

• amerika

Har fyndat lite på Panduros rea idag Glad köpt en sigillstämpel med två hjärtan samt transparent papper som jag har tänkt att vi ska skriva ut på och sedan klistra in i kortet. Det bara kliade i fingrarna att köpa mer och börja pyssla lite men jag ska vänta tills min scrap buddy är med mig, hon är proffset!

• maggied

Jag är från montenegro och min fästman är syrian :) vi gifter oss om 4 månader så det ska bli spännande att mixa våra kulturer under bröllopet! :)

• amerika
    maggied skrev 2013-07-08 19:25:08 följande:
    Jag är från montenegro och min fästman är syrian :) vi gifter oss om 4 månader så det ska bli spännande att mixa våra kulturer under bröllopet! :)
    Åh va kul, välkommen till tråden!! Spännande att du är från Montenegro precis som min blivande.

Hur tänker ni göra för att mixa kulturerna? Språk? Mat? *nyfiken på allt*
  • Blivande Brud 2014

amerika: kul! ska bli roligt att se ditt pyssel sen :)

maggied: roligt! :) dela gärna med dig av era tankar :) är nyfiken på hur man firar bröllop i syrien :) hade varit kul att lära sig lite 

• Birris

Åh vad härligt med en sån här tråd! Har letat som en galning efter liknande trådar :) Vi ska gifta oss 28/6-2014 så jag har börjat planera lite nu men fastnade ganska snabbt då vi ska ha ett "mix" bröllop. Svenskt/kroatiskt, hur man nu förenar alla traditioner?! Kul att ni pysslar mycket själva :) Riktigt sugen på att göra allt själv jag med :)

• amerika

Välkommen hit Birris! Ju fler, desto roligare! Skrattande

Jag är egentligen ingen superpysslare men jag kan tycka det är kul om det är sånt pyssel jag själv vill ha (alltså inte barnens pyssel eller så) och om jag vet hur man gör. Nu ikväll har jag försökt mig på att göra egna pompoms av servetter. Har sett det förut på nötet, men fick tips igen i den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4060089.html
    och försökte mig på det. Det blir inga bilder att lägga upp av dem! Skrikandes måste nog öva lite först. Plus använda större servetter!!

Just nu går jag mest och hoppas på att min sambos morbror ska gifta sig innan oss och att jag får vara med så jag får se hur det går till!! 

• amerika
    amerika skrev 2013-07-08 22:19:11 följande:
     Har sett det förut på nötet, 
    Har sett det förut på nätet ska det ju stå!!
Svar på tråden Balkan-tråden