Igår var vi och hälsade på hos mina föräldrar. Vi skulle varit iväg på en utflykt, men det ösregnade hela dagen så den regnade bort, kan man säga. Vi umgicks istället.
I vilket fall som helst, så berättade jag igår att vi ska gifta oss och vilket datum vi tänkt. Min mamma har lite svårt att visa känslor, det vet jag sedan tidigare, så hon sa mest "jaha" men min pappa blev glad
Han trodde först att vi skulle göra det när jag åker ner t Montenegro i september.
Min moster kommenterade att bladen på eken kanske ändå inte har hunnit att slå ut till den 24 maj men just nu så skiter jag ärligt talat i det! Alla andra träd och gräset kommer att vara grönt o fint runtomkring, det kommer att bli bra ändå.
Jag börjar fundera på det där med bröllopstårta.... Vi ska göra den själva. Min mamma ska hjälpa mig. Vi kommer att få provbaka många ggr, men det gör ju inget att vi måste äta mycket tårta! 
Har funderat över smakerna på fyllningen. Vill gärna ha blåbär, då det är en favorit. Vad kan funka med det: vanilj, vit choklad.... mer? Jag gillar såklart bär, men jag älskar dem inte, så jag vet inte om jag vill ha hallon t ex.
Min sambo vill ha en gigantisk tårta, jag har försökt förklara att det blir onödigt dyrt och vi kommer att få slänga det mesta, men han är rädd att tårtan ska bli fånigt "vanlig". Vet du om det finns några särskilda traditioner hos er på Balkan kring tårtskärandet och ätandet?