kärlekensbrudpar skrev 2013-05-24 17:11:40 följande:
Jag upplever att du med rosa buketten menar att man ska anpassa sitt bröllop efter sin ekonomi, så du tycker att man inte gjort det om man har betal bar?
Det är väl självklart att man måste anspassa sitt bröllop, eller alla typer av utgifter, efter sin ekonomi. Men ingen har påstått att man inte skulle "få ha" ett stort bröllop om man inte bjuder på alkohol.
Jag tvivlar även att
dellelgarin skulle ha menat att man inte har anpassat/eller planerat utifrån sin plånbok om man ej bjuder, som du säkert kan läsa i tråden så är det många som diskuterar ifall en kostnad per drink vore ett vettigt alternativ.
Försår inte varför du blir så defensiv, det är ingen som gör personangrepp mot dig, ingen har uttryckt klagomål eller ens åsikter om dina inlägg så skippa den tråkiga attityden. klart att all har olika förutsättningar och olika erfarenheter kring fria barer, därför är just denna tråd perfekt så att vi kan diskutera och byta erfarenheter.
jenniferochaugust skrev 2013-05-24 13:19:10 följande:
Åh vad roligt med ett så internationellt bröllop!
Jag håller helt med dig där att om folk betalat dyra pengar för att komma så är det nog bra att bjuda på alkohol :) Kanske inte är lika dyrt med alkoholi Grekland heller? I Sverige är det ju så sjukt dyrt!
Sen så har ju jag i alla fall en förhoppning om att folk ska "dricka med måtta", ja... hoppas kan man ju alltid haha
Jag det kommer bli jätte spännande! :) Blir en mix av grekisk (är halvgrek), svenskt och sydstats-amerikanska traditioner.
Alkohol är klart bra billigare i grekland! Dessa jäkla alkoholskatter som vi har här är galna!
Nu är det tyvärr så att min pappa samt min fästmans pappa är stora konjak drickare/njutare så vi kommer att behöva ha ett lite större utbud bland dryckerna, men det var faktiskt väldigt överkomliga priser! Man kunde till och med lägga till en mindre summa för att få ett cigarr-rum med gratis cigarrer. Kan tänka mig att det skulle kosta en liten slant här i Sverige.