• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

Vi har fått hem blanketten för hindersprövningen och blanketter till mej och barnen att byta efternamn. Vi kommer alla ta sambons efternamn. Nu heter vi helt blandat allihop . Sambon har sitt, stora tjejen och jag mitt och de 2 små heter sambons som mellannamn och mitt som efternamn. Vet att hindersprövningen ska skickas in tidigast 4 månader innan det är dags. Men jag hittar ingen info om när man ska skicka in namnändringen. Vill ju att det ska gå igenom lagom till bröllopet för alla . Nån som vet? Vilket charmtroll din lilla myra är Linda! Syns i ögonen att det är ett riktigt bustroll. Vi har 3 kids och alla 3 har också helt olika personligheter. Speciellt är töserna väldigt olika!

• Erika83

LindaCalle; Vilken söt tjej! Man ser nästan att det är en liten "spillevink". :)

• Erika83

LindaCalle: Är du inne på att du ska sälja dina stolsöverdrag efteråt?

• LindaCalle
    Erika83 skrev 2013-02-26 21:50:25 följande:
    LindaCalle: Är du inne på att du ska sälja dina stolsöverdrag efteråt?
    Ja det är jag! men de är ju hemmasydda och lite olika osv. Och till ganska stora stolar.
    Tänkte först å främst försöka sälja de "lite dyrt" så amn får igen lite av alla utgifter man haft, men blir de inte sålda så sänker jag sen ;)
  • Miss JH

Ååååå äntligen kom vi in till stan och kollade på vigselring!!! Vi gick nog och kollade i varenda guldaffär. Alla var väldigt tillmötesgående och personliga. Kul! Hittade till slut ringen med stort R för mej. Jag blev helt förälskad. Den gick lite i samma mönster som min förlovningsring. Valde den dock i vitguld för det bröt av så fint ihop tyckte jag. Här är länken till min ring, men tyvärr är den inte i vitguld på bilden. www.nordstansguld.se/product/schalins-ouvertyr-verdi-allians/

• LindaCalle

Åh å roligt, ni bockar av mer o mer... :)

Jag har inte kollat på en enda ring i verkligeheten än, men hoppas få chans att göra det snart! :) 

• Miss JH

Ja Linda, det blir fler och fler bockar i listan. Kul när man ser att det händer nåt . Det var en härlig känsla att få gå och pröva ringar idag, det blir väldigt verkligt med ens

• Memme

Jätte fin ring :) och visst blir brytningen mellan vitt och rött guld underbar? :)

• Miss JH

Tack memme! Ja den brytningen blir verkligen underbar. Ska du med ha det så? Jag hade inte haft tanken på det bara förrän ett av biträdena i en av affärerna kom med den idén. Sen var jag helt såld efter att ha sett hur fint det blev

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!