• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

Tror med att det hade varit fräckt med slöja till ditt hår!

• LindaCalle

Ja, skitsnygg frisyr tycker jag också att du har Rita!

Nej, det blev inte den klänningen utan den jag la ut sen på bilder här hemifrån! :) 

• Miss JH

Har det blivit mycket planering i helgen tjejer? Vår planering har varit ganska lugn denna helgen då vi haft en massa annat inplanerat. MEN vi har iaf fixat barnvakt till barnen efter vigseln som ska ta hem dem och va här hemma med dem. Det känns jätteskönt för det har varit lite av ett stressmoment för vår del. De som barnen brukar vara hos är ju med på bröllopsfesten. Men ungarna älskar våra nya grannar och de erbjöd sej själva att ta dem den dagen. I veckan ska vi skriva ut blanketten för hindersprövningen, byte av efternamn för mej och barnen och kolla på ring. Så det blir väl vårt stora för nästa vecka. Vi borde börja så smått på festhäftena med.

• LindaCalle

Ojoj, jag är fortfarande impad av hur mycket ni hunnit med Jonna!
    Skönt med barnvakten! Jag har en dagisfröken till barnen som vi bor nästan granne med, och de älskar henne, men jag tycker det känns lite fel. Stackarn kan ju få slippa sina dagisbarn när hon är ledig...
    Men min tärnas mamma ska ha hennes barn så hon tar nog våra också. Tyvärr känner de inte henne, men barnen känner ju varandra åtminstone, så jag hoppas det går bra...tror det blir så!

Jag har provsytt stolsöverdrag, gick ok. Köpte 40 lakan till idag på ikea.... ;) Var även på panduro ocj sulle köpa till inbjudningarna, men fick inte tag på allt tyvärr, men vi kan ju börja åtminstone! :) 

• Memme

vi har kommit så långt i helgen att vi satte oss ner och gjorde gästlistan. Så nu vet jag hur många kort som ska göras så jag kan börja  i den enden nu =)

japp miss JH ni har kommit så långt. måste kännas bra 

• Erika83
    Ritak skrev 2013-02-17 13:27:42 följande:
    Erika; Då tycker jag inte du ska sälja klänning om du känner så, håller tummarna för att du hittar en ännu bättre klänning för en billigare peng i Malmö Tack så jätte mycket! Är jätte nöjd

Tack! Blev dock ändrade planer igen... Skulle till Malmö i lördags men min systers dotter var på akuten natten innan så hon kunde inte följa med. Och min mamma blev magsjuk s hon kunde inte följa med så det blev inget. När jag har tänkt lite mer på det så har jag bestämt mig för att inte prova fler. Vill ju ha en av de två klänningarna som jag hittat, trots att de är så dyra, kommer nog ångra mig om jag tar någon annan. Så ska till Vinslöv igen och bestämma mig för vilken av dem jag ska ha. Lutar mest åt den ena (den dyraste såklart...) ;)
  • Erika83

Ritak; Förrätt nr 3, varmrätt nr 3 och efterrätt nr 1. Lät supergott!

• Erika83
    Memme skrev 2013-02-19 10:39:30 följande:
    Har ni kommit fram till psalmerna själva eller ni har varit i kontakt med er vigselpräst? vi får inte reda på vilken präst vi ska ha förrens i april... :(har gjort ett utkast av hur våra inbjudningar ska se ut så att ni kanske förstår mer kring min vikning :P  

Vad fina inbjudningar. :) Vi har själva valt präst. Vi ska ha en präst från en anna församling, från orten jag växte upp på. Det är en präst som betyder mycket för min familj (för mig). han begravde min lillebror (som dog när han var 6 år) och ställde up väldigt mycket för vår familj efter att detta hänt. Så vi tyckte att det kändes bra att ha en präst som känns personlig och som betyder något för någon av oss. :)
  • Erika83
    Erika83 skrev 2013-02-25 09:41:39 följande:
    Vad fina inbjudningar. :) Vi har själva valt präst. Vi ska ha en präst från en anna församling, från orten jag växte upp på. Det är en präst som betyder mycket för min familj (för mig). han begravde min lillebror (som dog när han var 6 år) och ställde up väldigt mycket för vår familj efter att detta hänt. Så vi tyckte att det kändes bra att ha en präst som känns personlig och som betyder något för någon av oss. :)

Glömde att jag skulle skriva att han kommer med förslag på psalmer efter att vi pratat lite och han lärt känna oss lite mer...
  • Erika83
    Ritak skrev 2013-02-21 20:24:11 följande:
    Linda; jag tycker det är häftigt att ha ett sånt genomgående tema! Tack för alla inspirations bloggar! Får jag fråga en helt annan sak? Bor ni i hus eller lägenhet? Om ni har köpt hus vad anser ni vara det VIKTIGASTE att tänka på när man köper ett hus?Jag och min blivande bor nu i en jäääätte fin och jääääääääääääääääätte dyr lägenhet, vi har börjat titta på hus då det skulle vara mycket billigare för oss än lägenheten (plus att man betalar mer till sig själv, nu slänger vi ju bara pengar i sjön).... Vi har tittat på ett hus idag som jag verkligen gillade invändigt, men det ligger VÄLDIGT inträng till dom andra grannarna.

Vi har hus sedan drygt 5 år tillbaka. Jag hade på att plugga då (kom sedan in på drömutbildningen ett år senare) så vi hade inte möjlighet att köpa så dyrt hus. Vi köpte ett renoveringsobjekt och har gjort vid det mycket själva. Vi kände att vi ville sätta vår egen prägel på det men kände att det var bra om en del saker var i bra skick. Taket och fasad var inget vi gärna gjorde om. Vi bytte fönster, mannan grävde ny dränering runt huset (för hand, galet), vi bytte ut oljepannan till pellets, nytt kök, nytt badrum, och tapsering o målning. Trädgården var hemsk men det har fått ta lite tid. Det jag tycker att man ska tänka på är hur uppvärmningen är, så att fönster är ok, dränering, avlopp, elen. Sådana grundläggande saker som kostar att få vidgjort. Vi bor i ett hus på landet och trivs väldigt bra. Men kommer nog inte att bo här i så många år till... Vi fick en son i augusti förra året och lite längre fram så blir det väldigt opraktiskt att bo ända här ute med barn. Härligt på ett sätt men opraktiskt. Så funderar ni på barn så är det sak till att tänka på, att det är någorlunda barnvänligt område osv. Ja det var väl det jag kunde komma på.... Hoppas det var till någon nytta! :)
Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!