Erika83 skrev 2013-02-25 10:22:39 följande:
Hej tjejer! Hur går det för er i planeringen? Här går det framåt. Funderar på menyn... Min blivande svärmor ska göra maten och hennes vänner ska servera. Min blivande svärmor är utbildad kock och har haft cateringfirma förr och jobbat på många bröllop så hon har lite koll, skönt! Vi funderar på följande; Mingel; Mousserande (kanske champagne) och snittar av olika slag. Förrätt; Extrarökt lax med "grön sås" (det är en sås som hon gör själv med bland annat hemmagjord majonäs, creme fraiche, citron, gräslök och en del annat... ;) Varmrätt; vildsvinsstek, potatissnäckor m. svamp och gräddsås, och rostade grönsaker.(ev. rödvinssås) Ingen efterrätt utan tårta och sen godisbuffe. Hon är väldigt duktig på att laga mat men jag känner att jag inte gör henne rättvisa när jag inte vet riktigt hur hon tänkt att tillaga allt och med vilka smaker men litar på henne när det gäller detaljerna. Vad säger ni, tror ni att det hade funkat?!
Maten lät supergod Erika!! Härligt att hon kan fixa åt er, vi ville haft hemmafixat först, men då det inte finns uppvärmningsmöjligheter där vi ska vara så blir det catering istället.
Bukett har jag inte funderat på än, så mycket annat som måste fixas först (dessa jäkla inbjudningar....haha)
Ritak skrev 2013-02-25 13:43:56 följande:
Skickar ni in byte om efternamn samtidigt som hindesprövningen? Vilket efternman ska ni ta? Ditt,
hans eller något släktnamn?
Linda tycker du kan fråga dagisfröken om det känns bättre för dig att lämna barnen till henne

Värsta som kan hända är att du får ett nej..
Åh smart att göra egna stolsöverdrag, vi ska hyra våra

blev en dyr historia för att hyra stolsöverdag för en dag....
Erika: åh vad tråkigt, hoppas verkligen alla mår bra nu!
Ja men satsa på den du verkligen gillade, din stora dag ju då förtjänar man att verkligen känna sig vacker

Tack alla tjejer för hjälpen med huset! Kul att höra hur ni har gjort.
Jag tyckte maten lät jätte god! Kan du inte be henne göra det innan så ni får provsmaka?
Här blir det min sambos efternamn som gäller. Barnen heter redan så, plus att det är pest eller kolera, så det spelar ine mig nån roll, haha. Mårtensson/Johansson, haha...skittråkiga båda två ;)
Du kanske skulle köpt mina överdrag Rita ;) Fast du gifter väl dig först...
Tänkte på just det där med fönster Rita, är de bytta på huset (3-glas?) Kan ju bli dyrt annars om ni behöver göra det!