• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

Vår ingångslåt är inte heller jättelycklig precis . Men jag älskar den, så jag bara måste ha den! Hallelujah med Leonard Cohen.

• LindaCalle

Ja den är underbar!!

Jag har en kompis som ska spela piano (keyboard får det väl bli dock), men jag vet inte riktigt när under dagen vi kan få in det. Sen har jag ett gäng låtar som passar på olika vis, men vet inte riktigt hur jag ska få till det....hm.

Samma med bröllopsvalsen, man vill ju ha en låt som blir "vår" liksom, men ingen av dem går i valstakt...tror jag.

Så det bli: Loves sånger, piano, och sen valsen. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det! 

• Miss JH

Vår brudvals går inte i valstakt. Inte ens i närheten . En härlig underbar tryckare blir det istället. I din hand heter den. www.lillaf.se/idinhand.html Älskar låten och texten. Klicka på lyssna så kan du höra den om du vill. Ingen känd som sjunger, men hittade den på en bröllopsskiva på spotify. Det är mycket att planera för att få ihop så allt blir som man vill ha det på den stora dagen. Vi ska ju ha en trubadur på festen sen och han ville med att vi skulle fundera ut lite låtar som var VI som han kunde spela.

• Memme

Har ni kommit fram till psalmerna själva eller ni har varit i kontakt med er vigselpräst? vi får inte reda på vilken präst vi ska ha förrens i april... :(

har gjort ett utkast av hur våra inbjudningar ska se ut så att ni kanske förstår mer kring min vikning :P

• LindaCalle
    Memme skrev 2013-02-19 10:39:30 följande:
    Har ni kommit fram till psalmerna själva eller ni har varit i kontakt med er vigselpräst? vi får inte reda på vilken präst vi ska ha förrens i april... :(

har gjort ett utkast av hur våra inbjudningar ska se ut så att ni kanske förstår mer kring min vikning :P

ÅH, NU är jag med! Så själva kortet ÄR egentligen det vita kan man säga :) Coolt!
    Hoppas komma till panduro i helgen för att köpa in en del till korten iaf...börjar bli dags, minst sagt ;) 
  • Miss JH

Ja vi har kommit fram till psalmerna själv. Googlat och letat. Vi har inte möte med prästen förrän 29 maj. Exakt en månad innan. Superfina inbjudningar.

• LindaCalle

Är ju ledig med barnen denna veckan (en av få fördelar med att vara lärare...) men jag o kidsen gick nyss dit för att hämta hem en kompis till min stora tjej. På vägen hem stötte jag på vår prälle. Jag har inte träffaat honom på flera år, men jag fick en kram och han påstod att han kände igen mig (min konfa-präst). Ja, jag vet inte, men trevligt ändå. Jag sa att han skulle viga oss den 29/6, och han undrade om vi hade bestämt det. Jag sa att det har vi. Haha...hoppas han har det uppskrivet nånstans.... ;)

• Ritak

Linda vilken jäkla idé med korten! Låter kalas bra Glad Vad roligt med prästen att han kände igen dig, men kanske lite virrig.. haha. Vi ska ha min blivandes konfiramtions-präst Skrattande (jag är inte härifrån ursprungligen så har ingen präst här heller)

Memme; dina kort är verkligen jätte fina! Stämplen blev riiiiktigt fin.

Själv håller jag på att pilla med en "placerings-tavla", har köpt en gammal ram som jag sprayat vit, riktigt shabby chic.

• LindaCalle

Min första ide för placeringstavla var just att måla en gammal fin ram också, det är superfint!
    Egentligen mycket snyggare än mina tags, men eftersom det matchar med inbjudningarna etc så kör vi nog på den iden! Men jag ÄR svag för målade ramar ;)

Vi kommer ha sådana ramar målade i olika färger till gäst-fotograferingen som sker för frivilliga under minglet.

Förresten, läste på nån sida att på TGR (den där billighetsaffären som finns lite här o där) att det ska finnas små magneter i form av små ramar just, som man kan skriva namnen i, så om man tex målar insidan av tavlan med magnetfärg så kan man använda de som placeringar. Blir kanske lite mycket o dyrt, men till honörsplatserna hade man ju kunnat göra det :)

I övrigt, nu när jag ändå snöat in på dessa ramar, har jag en tanke på ena dotterns rum som ska göras vid så småningom. Tänkte använda en t.ex gulsmålad sådan ram och ha antingen att måla med tavelkritor i, eller att ha över skrivbordet med korkmatta i för att sätta upp lappar (eller sånt där rutmönster av snören so man fäster lappar i liksom).

• Memme

vill ni har inspiration om bordsplaceringstavlor ska ni verkligen gå in och kolla på weddingchicks sida.
    grymt mycket inspiration =) 

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!