• PiaB

Varför finns ingen moderator?

Snälla BT! Om nu någon läser detta, ska maila också. Varför finns det ingen modertator här?

För vilken gång i ordningen slår jag på datorn och går in på BT och tänker få några tips eller kanske kunna hjälpa någon, men istället går tiden till att sitta och anmäla trådar? Häromdagen var det ett fotografpar, igår en kock, idag något konstigt som inte ens går att läsa. Hela BT är nedspammat och ansvaret ligger på oss användare att rensa.

Det är orimligt! Jag hjälper gärna till att anmäla en tråd/inlägg. Men det borde räcka att det fanns någon man kunde signalera till att nu behöver ni in och kolla vad som händer. Jag förstår att ni inte kan sitta hela dagarna och läsa på BT, men det finns ju ingen att signalera till. Inte vad jag vet iallafall. Utan man ska sitta och anmäla tråd för tråd.

Jag önskar också att man kunde anmäla en medlem. Det skulle underläta då det ofta är en och samma person som spammar. Det skulle vara så enkelt om man kunde meddela er att den här personen spammar, kolla upp den, istället för att anmäla personens 15 trådar.

Jag orkar snart inte gå in här eftersom det går mer tid till att rensa forumet än att göra det jag vill. Få hjälp och hjälpa angående bröllop.

Hoppet om ändring är obefintligt, men man vet aldrig. Undrens tid är inte förbi.

• Svar på tråden Varför finns ingen moderator?
  • Alyllyra

Jag håller med till 100%!

Framförallt det där om att man måste anmäla varje tråd för sig. Om någon spamar gör de ju inte bara det i en tråd, det vore otroligt mycket smidigare om man istället kunde anmäla medlemmen och moderator sedan kollar upp alla inlägg skrivna av denne medlem.

Sen får man alltid svaret "medlemen har fått en varning". Jaha, som att det skulle stoppa någon? Hen har ju redan gjort sin grej, det är inte som att personen kommer använda samma nick igen. Bättre då att vara en aktiv moderator som upptäcker spamet och rensar bort trådarna innan alltför många vanliga medlemmar hinner reagera. 

• PimPim83

Jag håller också med! Det är SÅ tröttsamt att sitta och anmäla tråd för tråd när någon gör reklam eller spammar. Jag är en av dem som anmälde kocken som spammade loss häromdagen. Tror det blev 14 anmälningar allt som allt, när det hade varit enklare om jag bara hade kunnat anmäla användaren en gång och sen hade BT skött resten.

Och hur länge har vi inte sagt till asvariga att sökfunktionen i detta forum är under all kritik utan att något händer? Jag funderar på varför man ens har en sökfunktion när den uppenbarligen är helt värdelös.  Lika bra att ta bort den helt i så fall. Det är bättre att söka på google när man vill ha fram en viss tråd här på forumet än att använda BT:s egen sökfunktion.

• ThereseV

Jag håller med!
    Jag brukar anmäla när jag ser något, men när någon går in och spammar i 15 trådar så anmäler jag bara en av dom och skriver i meddelandet att det gäller fler trådar och så hoppas jag bara på att personen bakom skärmen orkar gå in på forumet och plocka bort dom andra själv... 

• PiaB
    PimPim83 skrev 2012-11-23 13:53:05 följande:
    Det är bättre att söka på google när man vill ha fram en viss tråd här på forumet än att använda BT:s egen sökfunktion.

Ja det håller jag med om! Sökfunktionen är fullständigt värdelös och som sagt, mycket bättre att googla. Märkligt att det ska vara så svårt att rätta til det som så många medlemmar vill. Ta bort sökfunktionen istället, varför ha en icke fungerande?

• PiaB

Andra forum ligger nere en natt då och då för underhåll och förbättringar. Så länge jag varit medlem här har det aldrig hänt vad jag vet. Efter en sådan natt brukar det finnas en tråd ifrån forumansvarig att "nu har vi ändrat/lagt till det här, testa gärna och tala om vad ni tycker". Kanske vore något?

Och föga förvånande, inget svar varken här eller på mail från BT... Nej jag går och handlar och börjar med mysmiddag med Hjärtat istället

• daniiel
    PiaB skrev 2012-11-23 15:04:36 följande:

Och föga förvånande, inget svar varken här eller på mail från BT...

Det är inte ovanligt. Jag har aldrig fått svar från BT.
  • passionsblomman

När jag började hänga här "bröt Bt ihop" vid midnatt varje natt, vilket var synnerligen irriterande eftersom vi var ett gäng som ofta satt och var mitt i samtal då. Det saknar jag verkligen inte! Tack och lov verkar de numera kunna uppdatera utan att allt stängs ner.

Däremot saknar jag moderatorerna som då fanns påtagligt närvarande i trådarna. De var med som alla vi andra, men de hade moderator som tillägg i sina nick. Hur lätt som helst att "hämta dem" via gästbok eller inbox om man tyckte en tråd spårat ur eller öht reagerade på något.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • skaraborg2012

Det hade varit bra om man kunde anmäla privata meddelanden, jag har på sista tiden fått några reklam mail och några scam mail. Så att kunna anmäla en medlem, men också privata meddelande hade varit en bra idé för att rensa upp här inne. Men för alla som gör reklam inlägg, kanske det hade varit bra att göra det lite tydligare för de personerna hur de kan gå till väga för att anonsera på bt istället för att skaffa användare och göra smygreklam etc.

Svar på tråden Varför finns ingen moderator?