• PiaB

Varför finns ingen moderator?

Snälla BT! Om nu någon läser detta, ska maila också. Varför finns det ingen modertator här?

För vilken gång i ordningen slår jag på datorn och går in på BT och tänker få några tips eller kanske kunna hjälpa någon, men istället går tiden till att sitta och anmäla trådar? Häromdagen var det ett fotografpar, igår en kock, idag något konstigt som inte ens går att läsa. Hela BT är nedspammat och ansvaret ligger på oss användare att rensa.

Det är orimligt! Jag hjälper gärna till att anmäla en tråd/inlägg. Men det borde räcka att det fanns någon man kunde signalera till att nu behöver ni in och kolla vad som händer. Jag förstår att ni inte kan sitta hela dagarna och läsa på BT, men det finns ju ingen att signalera till. Inte vad jag vet iallafall. Utan man ska sitta och anmäla tråd för tråd.

Jag önskar också att man kunde anmäla en medlem. Det skulle underläta då det ofta är en och samma person som spammar. Det skulle vara så enkelt om man kunde meddela er att den här personen spammar, kolla upp den, istället för att anmäla personens 15 trådar.

Jag orkar snart inte gå in här eftersom det går mer tid till att rensa forumet än att göra det jag vill. Få hjälp och hjälpa angående bröllop.

Hoppet om ändring är obefintligt, men man vet aldrig. Undrens tid är inte förbi.

• Svar på tråden Varför finns ingen moderator?
  • Forumvärd
    Aniara4 skrev 2012-11-24 14:02:50 följande:
    Intressant också att se hur många inlägg de skrivit på forumet. Flera av dem har inte skrivit ett enda, andra har skrivit några stycken, en har skrivit strax över hundra.

Som jämförelse kan jag ju tala om att jag tydligen har skrivit över 3000. Skäms

Men det kanske är ett missförstånd, det kanske inte ska stå moderator? De kanske är moderater?
    Vår moderering sköts av ett externt företag och de jobbar med moderering full tid.
    De är inte aktiva som moderatorer i privata forumdiskussioner
    Det är därför antal skrivna foruminlägg i vissa fall är väldigt få.
  • darkHorse
    Forumvärd skrev 2012-11-29 10:40:47 följande:
    Hejsan!

Vi har aktiva moderatorer på BT och modereringen sköts av ett externt företag. Glad
    Det innebär att de sköter de anmälningar som dyker upp i rapportlistan.

Det är viktigt att ni anmäler det ni anser är störande. Anmäl gärna en gång för mycket än för lite.
    Ni anmäler genom att klicka på den röda cirkeln med den vita handen.
    Klickar ni på den ikonen så kommer det upp ett formulär där ni kan fylla i någon kommentar om varför ni anser att inlägget är olämpligt.
    Det hamnar sedan i vår rapportlista och behandlas inom kort av våra moderatorer.

Har ni frågor så vänd er gärna till vår support och dom hittar ni på den här mejladressen:
    support@brollopstorget.se
    Då får ni svar inom kort.

Det går också bra att kontakta mig och jag svarar så fort jag kan! Solig
    Vad sägs om de idéer som framförts om att man ska kunna anmäla medlemmar?
    Ibland är det ju en person som spammar överallt coh det är minst sagt tröttsamt att anmäla varje inlägg.

En annan idé kan ju vara att anmäla trådar om det är en diskussion som spårar ur, eller kanske en medlem i en viss tråd? Så att moderatorerna kan granska antingen hela tråden eller alla inlägg som en viss medlem har skrivit i en viss tråd.
  • Forumvärd
    darkHorse skrev 2012-11-29 11:17:50 följande:
    Vad sägs om de idéer som framförts om att man ska kunna anmäla medlemmar?
    Ibland är det ju en person som spammar överallt coh det är minst sagt tröttsamt att anmäla varje inlägg.

En annan idé kan ju vara att anmäla trådar om det är en diskussion som spårar ur, eller kanske en medlem i en viss tråd? Så att moderatorerna kan granska antingen hela tråden eller alla inlägg som en viss medlem har skrivit i en viss tråd.
    Hejsan!

Jag tycker att det är bra om ni gör det
    Det går att göra i samband med att ett inlägg eller en tråd anmäls.
    Skriv det i kommentarsfältet för då har moderatorerna möjlighet att titta över den medlemmens medverkan på sajten.
  • GustavB

Vad sägs om en sån basic sak som att kunna redigera sina inlägg? Är ni rädda för att någon ska ändra innehållet för att "trolla" folk så går det ju faktiskt att göra så att det syns vad som är ändrat.
    Inte ens moderatorerna kan göra en sådan simpel grej som att lägga till styckesindelning efter man postat från en iPhone.
    Tydligen så fungerar det inte att göra styckesindelningar via någon Appledevice, kanske dags att fixa det med? 

• Forumvärd
    GustavB skrev 2012-11-29 11:46:36 följande:
    Vad sägs om en sån basic sak som att kunna redigera sina inlägg? Är ni rädda för att någon ska ändra innehållet för att "trolla" folk så går det ju faktiskt att göra så att det syns vad som är ändrat.
    Inte ens moderatorerna kan göra en sådan simpel grej som att lägga till styckesindelning efter man postat från en iPhone.
    Tydligen så fungerar det inte att göra styckesindelningar via någon Appledevice, kanske dags att fixa det med? 
    Förslaget om att kunna redigera sina inlägg har varit uppe av och till.
    Personligen så tycker jag att det kan vara en bra idé.
    Ibland blir det felstavningar eller annat bök och det kan vara bra att kunna rätta till det själv efteråt.
    Vi får se vad som händer i den frågan framöver.
    Puffar för det igen
  • PiaB
    Forumvärd skrev 2012-11-29 10:40:47 följande:
    Hejsan!

Vi har aktiva moderatorer på BT och modereringen sköts av ett externt företag. Glad
    Det innebär att de sköter de anmälningar som dyker upp i rapportlistan.

Det är viktigt att ni anmäler det ni anser är störande. Anmäl gärna en gång för mycket än för lite.
    Ni anmäler genom att klicka på den röda cirkeln med den vita handen.
    Klickar ni på den ikonen så kommer det upp ett formulär där ni kan fylla i någon kommentar om varför ni anser att inlägget är olämpligt.
    Det hamnar sedan i vår rapportlista och behandlas inom kort av våra moderatorer.

Har ni frågor så vänd er gärna till vår support och dom hittar ni på den här mejladressen:
    support@brollopstorget.se
    Då får ni svar inom kort.

Det går också bra att kontakta mig och jag svarar så fort jag kan! Solig

Det är precis det jag tycker är problemet, att man måste anmäla alla inlägg, ibland blir det 15 stycken från en spammare som är snabb. Och inläggen ligger kvar ganska länge efter att det anmälts så de hinner ju få ut det de vill, att många ser deras företag.

Jag skulle önska att det gick att anmäla en medlem, med en sådan röd hand te.x. Det vore så mycket enklare att kunna klicka på den röda handen om den fanns på medlemssidan och skriva att personen spammar.

Och jag saknar också att man inte kan redigera i efterhand. Brukar finnas en editruta man kan fylla i och då blir det precis som GustavB skriver att man ser vad som är ändrat så man fortfarande kan förstå innehållet i tråden. Ungefär som man kan göra i trådstarten.

Men tack för att du tog dig tid att läsa här iallafall

• daniiel
    PiaB skrev 2012-11-29 18:40:46 följande:

Och jag saknar också att man inte kan redigera i efterhand. Brukar finnas en editruta man kan fylla i och då blir det precis som GustavB skriver att man ser vad som är ändrat så man fortfarande kan förstå innehållet i tråden. Ungefär som man kan göra i trådstarten.

Det går ju knappt ändra i trådstartarna längre dock. Nästan direkt efter tråden skapats, så blir användarnamnet svart och inte klickbart och då går det inte ändra i trådstarten längre. Jättetråkigt att det är så, för det finns ju många tillfällen då det skulle vara bra att kunna uppdatera och lägga till info i trådstarten. Det har hänt flera gånger för mig och sett att det hänt i många andra trådar också, inte alla, men många som sagt.
  • PiaB

Men vad konstigt! Jag kan ändra i min start... Jag har sett att en del trådstarter är som du säger, oklickbara. Och har inte förstått varför. Först trodde jag det var för att TS avregistrerat sig, men sedan såg jag att TS finns kvar som aktiv inne i tråden.

I min trådstart är mitt namn klickbart och lyser grönt. Och längst ned står "uppdatera inlägg" bredvid citera och handen.

Den här sidan blir bara märkligare och märkligare, borde ju vara lika för alla.Är inte det det minsta man kan begära?

Kanske forumvärden kan förklara?

• Forumvärd
    PiaB skrev 2012-11-29 18:40:46 följande:

Det är precis det jag tycker är problemet, att man måste anmäla alla inlägg, ibland blir det 15 stycken från en spammare som är snabb. Och inläggen ligger kvar ganska länge efter att det anmälts så de hinner ju få ut det de vill, att många ser deras företag.

Jag skulle önska att det gick att anmäla en medlem, med en sådan röd hand te.x. Det vore så mycket enklare att kunna klicka på den röda handen om den fanns på medlemssidan och skriva att personen spammar.

Men tack för att du tog dig tid att läsa här iallafall

Hejsan!

Jag förstår hur du tänker!
    Mitt tips om det rör sig om en spammare är att man anmäler något inlägg och i meddelanderutan talar om att den här medlemmen spammar forumet med liknande inlägg. Och att inte alla inlägg är anmälda.
    Då blir våra moderatorer uppmärksammade om att någon spammar järnet på sajten och agera utifrån det.
  • passionsblomman
    Forumvärd skrev 2012-11-30 09:42:35 följande:
    Hejsan!

Jag förstår hur du tänker!
    Mitt tips om det rör sig om en spammare är att man anmäler något inlägg och i meddelanderutan talar om att den här medlemmen spammar forumet med liknande inlägg. Och att inte alla inlägg är anmälda.
    Då blir våra moderatorer uppmärksammade om att någon spammar järnet på sajten och agera utifrån det.
    Fast det gör de ju inte! Då får man vända mailen man får och säga åt dem att de inte läst ordentligt. Tjata och argumentera alltså, utöver att man redan tagit sig tid att anmäla.
    Jag antar att BT betalar detta företag för att göra ett jobb. Som det är nu, så gör vi medlemmar det jobbet till väldigt stor del. Gratis.
    Jag tycker det vore helt rimligt om avtalet gentemot de där moderatorerna innebar att de SJÄLVA skulle tillbringa en del tid varje dag med att se igenom saker. Just spam är ju plättlätt-står samma medlem som senaste person som gjort inlägg i en tråd, i väldigt många trådar i "senaste inlägg listan" så är det ju inte så svårt att kolla om det är samma meddelande i flera av dem.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Varför finns ingen moderator?