• PiaB

Varför finns ingen moderator?

Snälla BT! Om nu någon läser detta, ska maila också. Varför finns det ingen modertator här?

För vilken gång i ordningen slår jag på datorn och går in på BT och tänker få några tips eller kanske kunna hjälpa någon, men istället går tiden till att sitta och anmäla trådar? Häromdagen var det ett fotografpar, igår en kock, idag något konstigt som inte ens går att läsa. Hela BT är nedspammat och ansvaret ligger på oss användare att rensa.

Det är orimligt! Jag hjälper gärna till att anmäla en tråd/inlägg. Men det borde räcka att det fanns någon man kunde signalera till att nu behöver ni in och kolla vad som händer. Jag förstår att ni inte kan sitta hela dagarna och läsa på BT, men det finns ju ingen att signalera till. Inte vad jag vet iallafall. Utan man ska sitta och anmäla tråd för tråd.

Jag önskar också att man kunde anmäla en medlem. Det skulle underläta då det ofta är en och samma person som spammar. Det skulle vara så enkelt om man kunde meddela er att den här personen spammar, kolla upp den, istället för att anmäla personens 15 trådar.

Jag orkar snart inte gå in här eftersom det går mer tid till att rensa forumet än att göra det jag vill. Få hjälp och hjälpa angående bröllop.

Hoppet om ändring är obefintligt, men man vet aldrig. Undrens tid är inte förbi.

• Svar på tråden Varför finns ingen moderator?
  • daniiel
    ThereseV skrev 2012-11-24 00:23:13 följande:
    Jag har heller aldrig sett någon av dom. Jag testade att trycka på ett par namn.. på någon behövde jag skriva in lösenord och på en annan så var jag oinbjuden..det blir ju lite svårt att kontakta dom då..
    Men vad konstigt, så borde det ju inte få vara.
  • Tilda93

Maxmamma: jag har precis skrivit en tråd om mailet för fick också ett sådant..

• PiaB

Woohoo! Jag gick in på sidan med moderatorer som passionsblomman länkade till. Hittade en som var online och länkade till denna tråd i ett meddelande. Så nu kanske vi får svar?! Eller inte...

Hade aldrig hört talas om någon av dem förövrigt.

• Chicita
    maxmamma skrev 2012-11-24 00:17:46 följande:
    Jag fick det meddelandet förra veckan.
    Kopierade det då och anmälde till adressen som står längst ner på sidan under kontakt
    support@brollopstorget.se
    Dom svarade då tillbaka inom bara några minuter att dom plockat bort personen.
    Tydligen har den kommit tillbaka igen.
  • Aniara4
    ThereseV skrev 2012-11-24 00:23:13 följande:
    Jag har heller aldrig sett någon av dom. Jag testade att trycka på ett par namn.. på någon behövde jag skriva in lösenord och på en annan så var jag oinbjuden..det blir ju lite svårt att kontakta dom då..
    Intressant också att se hur många inlägg de skrivit på forumet. Flera av dem har inte skrivit ett enda, andra har skrivit några stycken, en har skrivit strax över hundra.

Som jämförelse kan jag ju tala om att jag tydligen har skrivit över 3000. Skäms

Men det kanske är ett missförstånd, det kanske inte ska stå moderator? De kanske är moderater?
  • passionsblomman
    Aniara4 skrev 2012-11-24 14:02:50 följande:
    Intressant också att se hur många inlägg de skrivit på forumet. Flera av dem har inte skrivit ett enda, andra har skrivit några stycken, en har skrivit strax över hundra.

Som jämförelse kan jag ju tala om att jag tydligen har skrivit över 3000. Skäms

Men det kanske är ett missförstånd, det kanske inte ska stå moderator? De kanske är moderater?
    Haha! Nämen precis, det är ju det jag menar!

Jag undrar om inte, och har fått intrycket att, BT inte VILL att de ska vara aktiva själva, utan betrakta på avstånd så att säga. Om det är så att de bytt policy för att de ansåg att de förra moderatorsgänget blev för kompis och involverade eller något sådant. För, hela det gänget slutade typ samtidigt, och flertalet av dem avreggade sig också, eller slutade helt vara här. Någon typ av diskussion måste ju ha förts, tänker jag då.

Jag vägrar förövrigt att avslöja hur många inlägg jag har gjort. Cool
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Min tanke angående dom inaktiva moderatorerna (antal inlägg - inaktiva alltså) är att det är supporten som har reggat konton för att kunna gå in i trådar och titta själva vad som händer när vi anmäler och att kanske även kunna skriva något svar eller tips ibland men utan att göra det som "Crew". 
    Tja ni förstår nog min något förvirrade beskrivning. Huvudet vill inte som jag vill i dag Tungan ute 

Ett sätt att komma åt det där med att moderatorerna blir för kompis och alltså inte längre opartiska kan vara att byta ut moderatorerna efter en viss förutbestämd tid mot nya medlemmar som visat sig ha lite innehåll i kokosnöten, och som är aktiva.

Annars tror jag nog att många av oss aktiva "äldre" medlemmar här inne har såpass mycket skinn på näsan att vi klarar av att säga åt även varandra - trots att vi fått bra kontakt och kanske upplevs som "ihopsvetsade".
    Jag föreslog flera personer som moderatorer för något år sedan, några av dom finns kvar fortfarande (som medlemmar alltså) och några har försvunnit.
    Och det har också kommit nya som jag anser skulle fylla den funktionen väldigt bra.
    Det har alltså inte hänt något på den fronten, men man kanske skulle försöka igen med en liten "kampanj"...
    (och nej jag försöker inte säga att jag är lämplig om någon tror det Tungan ute. Eftersom jag administrerar en annan sida så skulle jag nog snarare säga att jag kan vara olämplig pga det).

• daniiel
    Chicita skrev 2012-11-24 14:57:44 följande:
    Annars tror jag nog att många av oss aktiva "äldre" medlemmar här inne har såpass mycket skinn på näsan att vi klarar av att säga åt även varandra - trots att vi fått bra kontakt och kanske upplevs som "ihopsvetsade".
  • Forumvärd

Hejsan!

Vi har aktiva moderatorer på BT och modereringen sköts av ett externt företag. Glad
    Det innebär att de sköter de anmälningar som dyker upp i rapportlistan.

Det är viktigt att ni anmäler det ni anser är störande. Anmäl gärna en gång för mycket än för lite.
    Ni anmäler genom att klicka på den röda cirkeln med den vita handen.
    Klickar ni på den ikonen så kommer det upp ett formulär där ni kan fylla i någon kommentar om varför ni anser att inlägget är olämpligt.
    Det hamnar sedan i vår rapportlista och behandlas inom kort av våra moderatorer.

Har ni frågor så vänd er gärna till vår support och dom hittar ni på den här mejladressen:
    support@brollopstorget.se
    Då får ni svar inom kort.

Det går också bra att kontakta mig och jag svarar så fort jag kan! Solig

Svar på tråden Varför finns ingen moderator?