Inlägg från: Mariaa |Visa alla inlägg
  • Mariaa

    Någon som ska gifta sig i Juni 2014?

    Igår kväll satte VI 2 stycken preliminära datum för vår stora dag!!! ♥ ♥ ♥
    En dröm månad och ett säkert datum. Vi hoppas båda på dröm månaden för annars är risken stor att jag är gravid eller nyförlöst. Som den kvinna jag är så hoppas jag ju att jag kan få vara i min drömform den dagen och kunna fira med bubbel, haha.

    7 & 20 Juni 2014: Både pingst och midsommar infaller i Juni 2014!!
    Så Juni 2014 eller pingstafton 2015 är planen!


     


    Så jag tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra även om det finns en lten risk att det blir 2015?!  *Lycklig*

  • Mariaa
    Lokesmamma skrev 2013-04-02 10:06:20 följande:
    Jag ska försöka mig på att börja med kyrkan. Men hur ska det  gå när vi inte kan bestämma oss helt för ett datum?! Skrattande

    Åh, ja 14:e juni har vi också funderat på men pingst och midsommar är ju så himla fina datum . Hjälp hur ska det här gå!?   Solig 

    Grattis till alla  den här tråden förresten!! Skål
  • Mariaa

    Eftersom Juni är en perfekt månad så är det ju ett måste för oss som ska "gänga oss" då att ha en egen tråd även om dom andra brudarna verkar lite tysta just nu. Solig"Juni ansågs tidigare vara en lycklig månad att gifta sig i eftersom den är uppkallad efter Juno, den romerska gudinnan för kärlek och äktenskap.Hjärta  

    "Pingsten är en populär tid för bröllop. Enligt kristen tro så är pingsten glädjens dag, det var då den helige ande uppenbarade sig för Jesu lärjungar, sju veckor efter korsfästelsen, uppenbarelsen och himmelsfärden."  {#emotions_dlg.flower}  

    Skrattande

    Oj, jag ligger långt efter i planerigen ser jag när jag tittar på ert avklarade!
    Det blir nog 7:e juni här också. Pingst känns så himla rätt speciellt när det för en gångs skull infaller i Juni och inte maj. (Jag har problem med tangentbordet sen jag råkades spilla över det så det kan dyka upp lite stavfel här och var, haha.)   Solig

    Jag har frågat tärnorna om dom vill och fått ja!! *Lycka* Så det är allt jag/vi gjort hitills. Skäms

  • Mariaa

    Jag glömde att Värdinnan också är tilfrågad och hon svarade ja! Skrattande

  • Mariaa

    Va roligt att de här tråden började leva idag!! Nu lät det nästan som att jag startade tråden men jag var lite orolig att jag skulle sitta här och skriva helt själv, haha. Flört

    Min blivande som jobbar borta i veckorna överaskade mig med att komma hem i kväll! Hjärta
    Vi kom in på olika datum och eftersom jag velar hela tiden och vill ha varenda helg i juni så "röstade" han på 14:e Juni 2014.  (Vår årsdag är 14:e januari så han känner lite mer för just daum med siffrorna 14 och det kan jag förstå) Kyss

    Om kyrkan visar sig vara ledig den 14:e så bokar jag den på det datumet i morgon annars blir det det den 7:e. Jösses så spännande för snart vet vi vårt datum!!!!!  Dagen då vi blir man och fru!! Skrattande

    Jag längtar tills i sommar också då vi växlar ringar och har vår förlovningsfest. *Känner mig pirrig i hela magen*

  • Mariaa
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-02 20:34:20 följande:
    Det lät som ett himla bra pris och det är värt massor att få stanna så länga man vill och kan! =)
    Jag tycker att byggdegårdar är en av de mest romantiska valen till ett sommarbröllop. Skrattande
    Lokesmamma skrev 2013-04-02 19:52:33 följande:
    Då är jag i gott panik-sällskap då! ;D
    Här har du en till virrpnna! Vi får hoppas att vi tar oss levande igenom detta, haha!
    Jag vet varken vad jag vill ha för klänning eller nånting annat.
    Jag vet bara vad jag drömmer om för ringar, att jag vill ha två kläningar för att göra det enkelt när jag släpper loss på kvällen och en riktig romantisk svensk sommarkänsla.
    Jag vill ha ljurosa, vanilj och champagne/guld som färger. :D
    Power of Love skrev 2013-04-02 20:28:42 följande:
    Vi gifter oss 6 juni 2014. Glad
    Va häftigt! Jag och min blivande blev sambos 6 Juni 2011. Ni har valt ett härligt datum!  :D
    Ert tema och tillbehör låter riktigt fint, härligt och glimten i ögat roligt. Får vi se bilder sen? ;)
  • Mariaa
    Lokesmamma skrev 2013-04-02 21:37:31 följande:
    Ja, hur ska dom se ut egentligen? Jag vill att båda ska vara underbart vackra och lite pampiga, haha.
    Ungefär som en balklänning eller en A-modell och den andra vill jag ha utan släp och med smalare kjol men ändå en sorts A-modell. Låter jag logisk nu? =) 
    Jag kan ladda upp två bilder på olika modeller. Det är inga kläningar jag ska ha men det


    Nånting sånt här skule vara underbart att hai kyrkan och under middagen. Fast ändå känns des om att jag vill ha lite "mer". Åh, så svårt det är...


    Nånting sånt här men uan släp skulle vara perfekt till efter middagen och ute på dangolvet! Kyss

    Åh, så svårt det kan vara!!  
    Ja, jag blev så glad när han kom hem!! Hjärta
    Nu känns det helt knasigt att jag velade så mycket över datumen när vi till och med ska förlova oss den 14:e juli i år. Nr 14 är ju "vårt". Tur att han kom hem, haha! Skrattande
  • Mariaa

    Fast jag måste erkänna att när jag ser bilderna på dom klänningarna jag la upp blir jag sugen att välja just dom, haha! Jag är en riktig velpotta. :D

  • Mariaa
    Power of Love skrev 2013-04-03 05:49:22 följande:
    Det är ett riktigt bra datum. Det är ju en röddag vilket ökar chansen att man är ledig när vi ska fira bröllopsdagar i ramtiden Skrattande

    Kul att du tycker om temat. Ja, såklart det kommer bilder. Solig
    Härligt! Jag "äter" bilder med mina ögon, haha. Jag såg er caketoper i en 2014 tråd. Fy så gulligt! :D 

    Klart jag tycker om ert tema! Vad finns det att inte tycka om. Vi har alla älskat lego och om din blivande och du är lego älskare så märks det ju vilka det är som gifter sig. Färgerna ni ska ha är ju så somrigt och fräscht! Jag tycker det är jätte tråkigt med bröllop där jag inte ser nånting som visar vilka brudparet är. Det känns lite som att det är brudens mor, svärmor eller någon annan som hållt i trådarna då. Glad

    Va smart ! Framförhållning när det är som bäst!
  • Mariaa

    Tiden sniglar sig verkligen fram när det enda jag vill är att boka kyrkan! Hjärta
    Det går nämligen bara att ringa mellan klockan 13-15 idag.. Drömmer
    Jag kan inte fatta att vi faktiskt ska gifta oss! Jag måste nog nypa mig om en stund så att det sjunker in. Solig

  • Mariaa
    Nu är den bokad och det blir ett lördags bröllop!!!!!!!  Helt galet sån lycka jag känner!!! ♥ Solig 

    Vi blev tillsammans den 14:e januari 2011 och vi ska växla förlovningsringar den 14:e juli 2013!! Så vi älskar båda tanken på att gifta oss på den 14:e dagen i en månad 2014!


     Jag började tjoa och jubla i telefon åt henne på expeditionen, hahahaha!


    140614 är vår dag, 140614 kl: 14.00!!!

    Eftersom vårt lyckonr är just 14, så passade ju 14:e juni 2014 klockan: 14.00 svinbra!
    Trots att det nästan blir lite klyshigt. Fast det är ju så med bröllop: Det är klyshigt, sockersött och helt enkelt underbart. Flört

    Jag får gifta mig med min stora kärlek tillsammans med mina bästa tjejer!
    Jag är otroligt lyckligt lottad som har många underbara tjejer som står mig nära. Så det blir nästan lite Amerikanskt över brudföljet. Det är inget jag strävat efter men jag kan inte tänka mig att vara utan dessa tjejer på vårt bröllop. Skäms

     


  • Mariaa
    Lokesmamma skrev 2013-04-03 14:17:52 följande:
    Visst är dom!! Och jag har ännnu fler bilder på andra som är lika fina. Hur i hela världen tänkte dessa designers när dom skapade så många vackra klänningar? Förvånad

    Jag måste tacka dig lite för det var när jag berättade för min kärlek att ni kanske ska gifta er den 14:e som han gjorde valet lättare för mig. Allt brukar hända på den 14:e för oss. Förutom att vi flyttade ihop den 6:e då, haha. Så tack för att du gav min blivande en så fin idé. Han tycker att bröllopsrelaterade saker ibland känns okej om han ser att det är det för andra, haha.  Flört

    Jag är så glad!!!! Vi ska vigas i en underbar 700 år gammal medeltidskyrka här i dalarna. Hjärta

    Om dom inte klyckas samsas på er dag är dom själviska och eftersom du älskar dom så tror jag inte att dom är så farliga så ni kommer säkert få en helt fantastisk dag!! Solig

    Jag har 6 tärnor men sen har jag 2 till som jag verkligen skulle vilja ha med den dagen.. Jag vill inte vara utan dom men jag är så rädd att det ska se billigt ut...  Jag har 3 systrar och 1 kusin som jag verkligen älskar och sen har jag 4 stycken bästa tjejkompisar som står mig riktigt nära så jag vet inte riktigt hur jag ska göra..  Gråter
    Jag har lite bilder på stora bröllopsföljen som jag kan lägga in. 


    När jag tittar på den här bilden ser det bara kärleksfullt ut och inte billigt..
    Jag känner mig så kluven...



    Den här bilden är nog min favorit förutom att jag stör mig på hur dom ställt brudtärnorna..
    3 på ena sidan och 5 på den andra?! 

    Jag måste nog fråga i en tråd här på BT för jag grubblar hela tiden över det här!
  • Mariaa
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-03 14:43:48 följande:
    Grattis Mariaa! När vi fick hem bekräftelsen från församlingen att kyrkan var bokad så började jag gråta :P Kunde knappt förstå att vi faktiskt ska gifta oss och det med kärleken i mitt liv :)
    Tack!!! Vi ska gifta oss!!! Wuhuuuuuuuuuuu!!! 2014 är världens vackraste år!!!!
    Jag känner mig lite extra glad för nästan direkt efter vi blivit man och fru ska vi 2 försöka bli 3.
    Så jag befinner mig i exstas hela tiden över olika händelser!!  Skrattande

    Vi får inga bekräftelser här för vi bor i en liten stad så dom ringer upp ungefär 2 månader innan och stämmer möte med brudparet. *s* Ja visst är man lite extra av allt och precis som du har jag hunnit gråta. Solig
    Jag började gråta idag när jag satt och lyssnade på "Som en saga". 

    GRATTIS TILL ERT KOMMANDE BRÖLLOP!! Jag kommer nog skriva det otroligt många gånger till men kan man säga en sån sak nog många gånger? Flört
  • Mariaa
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-03 16:34:15 följande:
    Men så blev det dubbel lycka helt plötsligt i tråden! :D
    Ja det skulle väll vara drömmen det.. Att bli gravid efter en sån resa. Vi får hålla vår tumme. Läste förut om ett gammal bröllopsskrock där det betyder otur att håll abåda tummarna så jag håller ENA då! Flört 
    Lokesmamma skrev 2013-04-03 15:33:02 följande:
    Enkelt kan ibland vara det mest betydelsefulla. Solig  Du ser, det kanske är olika tecken på att ni ska ta den 14:e! Flört   Min blivande vill helst inte att vi ska gifta oss i en kyrka utan vid en av alla sjöar här och vår präst är flyttbar men jag tycker om tanken på den gammal kyrkan. Hjärta
  • Mariaa
    Elena1 skrev 2013-04-03 20:57:18 följande:
    Mariaa - var hittade du klänningen du laddade upp? (www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/...). Den är otroligt vacker!
    Den hittar du på ebay, flera av firmorna har den ute där just nu. Det är ingen märkesklänning utan är faktiskt kinaföretagarnas "egna" design. (Jga gissar på att dom gjort en kopia på en riktig dyr sak) Skrattande
  • Mariaa
    Elena1 skrev 2013-04-03 21:23:36 följande:
     Tack så mycket, jag ska se om jag lyckas leta upp den =)
    Hur går det??? Glad
    Power of Love skrev 2013-04-03 21:25:50 följande:
     
    Tack! Fast jag vet inte längre om det blir det datumet. Min blivande har börjat vela som jag gjorde innan. Att vi ska vara såna velpottor! Obestämd

    Aja, håll era tummar för att vi kommer fram till nått nån gång. Drömmer
    Va spännande!! Har ni hittat ert dröm hem eller letar ni? Solig Vi köpte hus för exakt 1 år  och 1 månad sen, ett riktigt renoveringsobjekt som vi renoverar och bygger om nästan helt från grunden så det spelar in på vårt velande om datum och år. Både renoveringen och bröllopet kostar ju stora summor så frågan är om vi inte blir tvugna att skjuta upp det till 2015 ändå. Jag är super lycklig över att jag har en underbar fästman som vill gifta sig med mig och jag med honom men det känns ändå lite trist om vi måste skjuta på det . Jag är tjejen utan tålamod, haha! Flört
  • Mariaa

    Jag hittade lite roliga Lego tårtor.






    www.google.se/search%2BLEGO&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=uO1hUY2TA4jX4ATD44GADw&biw=1600&bih=756&sei=uu1hUcHPEYOo4ATTlICwBA#um=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hl=sv&tbm=isch&q=wedding%2Btheme%2BLEGO&spell=1&sa=X&ei=w-1hUZyuHYKI4ATu0IDACw&ved=0CEsQvwUoAA&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44770516,d.bGE&fp=51f9c46527a0cd71&biw=1600&bih=756
  • Mariaa
    aleydis skrev 2013-04-13 21:31:39 följande:
    Med "utforma vigseln själv" menar jag en frikyrklig vigsel av en pastor som inte är med i Svenska kyrkan...
    Jag har haft en sån vigsel med en pingstpastor och då bokade vi en vanlig kyrka men med egen pastor istället för prästen som hör till kyrkan.
  • Mariaa

    Nu har vi kommit fram till att vi gör det 2015 för då behöver varken renovering eller våra bröllopsdrömmar bli lidande. Känner mig så himla pirrigt glad och lycklig över livet!  Solig

    Jag får helt enkelt leta på en tråd för 2015 fast jag hade gjort mig hemma och trivs i den här tråden med er. Lycka till ni blivande brudar!! Skål

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?