• Augustimamman

    Någon som ska gifta sig i Juni 2014?

    Hej


    Någon som ska gifta sig i Juni 2014? Det hade varit kul att komma i kontakt med er, man har så mycket tankar


    och ideer.

  • Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?
  • Larssonmaria86

    Vad kul att det finns en tråd bara för oss brudar i juni 2014 :) Börjar bli många på dem andra trådarna för 2014 nu ;)
    Vi hade först bestämt den 14 juni men sen visade det sig att kyrkan vi vill ha var redan bokad (1,5 år innan!!) så vi fick ändra datum till den 7 juni men det gjorde oss inget, anledningen att vi inte tog pingsten var just för att vi var rädda att mycket skulle vara bokat..

    Det vi har gjort hitentills är:
    Lokalen bokad
    Kyrkan bokad
    Tärnor och marskalker tillfrågade och accepterat
    Toastmaster tillfrågad och accepterat
    Fotograf bokad

    Känns skönt att få ha dem stora posterna gjorda så kan man "slappna" av lite nu och ta det efterhand :)

  • Mariaa

    Eftersom Juni är en perfekt månad så är det ju ett måste för oss som ska "gänga oss" då att ha en egen tråd även om dom andra brudarna verkar lite tysta just nu. Solig"Juni ansågs tidigare vara en lycklig månad att gifta sig i eftersom den är uppkallad efter Juno, den romerska gudinnan för kärlek och äktenskap.Hjärta  

    "Pingsten är en populär tid för bröllop. Enligt kristen tro så är pingsten glädjens dag, det var då den helige ande uppenbarade sig för Jesu lärjungar, sju veckor efter korsfästelsen, uppenbarelsen och himmelsfärden."  {#emotions_dlg.flower}  

    Skrattande

    Oj, jag ligger långt efter i planerigen ser jag när jag tittar på ert avklarade!
    Det blir nog 7:e juni här också. Pingst känns så himla rätt speciellt när det för en gångs skull infaller i Juni och inte maj. (Jag har problem med tangentbordet sen jag råkades spilla över det så det kan dyka upp lite stavfel här och var, haha.)   Solig

    Jag har frågat tärnorna om dom vill och fått ja!! *Lycka* Så det är allt jag/vi gjort hitills. Skäms

  • Mariaa

    Jag glömde att Värdinnan också är tilfrågad och hon svarade ja! Skrattande

  • Lokesmamma

    Jag känner också lite panik över att jag ligger efter! Om vi nu tar den 7 juni så är det ju pingst och det är många som vill gifta sig då. Jag vet vilken fotograf jag vill anlita men inte bokat. Jag har hittat en kille som jag vill ska spela och han har redan några datum bokade för 2014! Men sambon tycker han är lite dyr. Sedan kan vi inte bestämma lokal. Jag tycker det verkar skönt att vända sig till någon herrgård/hotell som har olika bröllopspaket. Nackdelen är ju att kostnaden lätt springer iväg. Och att sambon tycker att det är en stor nackdel att inte får ta med någon egen alkohol till själva festen efter middagen. Samtidigt tycker jag att det verkar stressigt att ordna en lokal och sedan göra det fint och mysigt till bröllopsfesten, hur ska man hinna med alltGlad. Vart ska ni ha eran middag/fest? Klänning och ring har jag ingen aning om hur jag vill den ska se ut. Ja, ni märker ju, en riktig virrpanna härFlört

  • Power of Love

    Vi gifter oss 6 juni 2014. Glad

    Vi har lokalen klar. Vigsel och fest blir i samma lokal, fast det skiljer en trapp.
    Tema är lila och grönt med inslag av lego. Min sambo är legofantast. Lego kommer dyka upp som cake topper samt i dukningen. Vi håller nu på att samla passande legofigurer som kommer fungera som namnskyltshållare. 

    Jag håller på att virka servettringar (om lego är typiskt min sambo så är virkning väldigt typiskt mig ).  
    Servetterna är också införskaffade, Ikea-servetter som vi lägger dubbelt, varannan lila och vita och varannan grön och vit.   

    Sedan är skor införskaffade, hittade av en slupp väldigt fina brudskor under 50-lappen på tradera så jag vara bara tvungen att slå till. Idag kom de och jag är så nöjd. Mycket finare n vad de var på bild.

    Sedan har jag idag ropat in en ring på auktion som jag förhoppningsvis ska ha som vigselring. Det är en chansning men den kostade bara 600kr (inkl provision) så passar den inte så får jag antingen ha den på ett annat finger eller så säljer jag den vidare. 

    Toastmaster är istortsett klart. De har inte fått en officell förfrågan ännu men de kommer inte säga nej om jag känner de rätt.

    Brudfölje kommer vi inte ha.

    Min kompis har erbjudit sig att sjunga så det är klart, ev att vi frågar fästmannens syster också. 

    Nu vet jag att vi har kommit ganska långt, men jag hoppas verkligen inte att det stressar någon av er, för det är faktiskt långt kvar. Jag och min fästman bestämde oss redan förra året att vi skulle gifta oss 2014 så vi har ju redan haft över ett år att klura på hur vi vill ha det och därmed även hunit gjort en hel del. Solig

  • Larssonmaria86

    Ja det känns lite stressande men vi har faktiskt 14 månader kvar så det är inte direkt någon panik ;)
    Vi har bokat en bygdegård då vi också försöker hålla kostnaderna nere (men det går inte så bra :P) och då dukar dem, fixar all mat (trerätters), serveringspersonal inkl. till baren och städning dagen efter. Det betalar vi cirka 450 kr/person och det tycker vi är väldigt prisvärt! Och det bästa är givetvis att vi får ta med egen alkohol och festa hur länge vi vill ;) Vi var på bröllop i somras och då blev man "utslängd" kl ett och det känns lite trist när alla är partysugna..

  • Mariaa

    Va roligt att de här tråden började leva idag!! Nu lät det nästan som att jag startade tråden men jag var lite orolig att jag skulle sitta här och skriva helt själv, haha. Flört

    Min blivande som jobbar borta i veckorna överaskade mig med att komma hem i kväll! Hjärta
    Vi kom in på olika datum och eftersom jag velar hela tiden och vill ha varenda helg i juni så "röstade" han på 14:e Juni 2014.  (Vår årsdag är 14:e januari så han känner lite mer för just daum med siffrorna 14 och det kan jag förstå) Kyss

    Om kyrkan visar sig vara ledig den 14:e så bokar jag den på det datumet i morgon annars blir det det den 7:e. Jösses så spännande för snart vet vi vårt datum!!!!!  Dagen då vi blir man och fru!! Skrattande

    Jag längtar tills i sommar också då vi växlar ringar och har vår förlovningsfest. *Känner mig pirrig i hela magen*

  • Mariaa
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-02 20:34:20 följande:
    Det lät som ett himla bra pris och det är värt massor att få stanna så länga man vill och kan! =)
    Jag tycker att byggdegårdar är en av de mest romantiska valen till ett sommarbröllop. Skrattande
    Lokesmamma skrev 2013-04-02 19:52:33 följande:
    Då är jag i gott panik-sällskap då! ;D
    Här har du en till virrpnna! Vi får hoppas att vi tar oss levande igenom detta, haha!
    Jag vet varken vad jag vill ha för klänning eller nånting annat.
    Jag vet bara vad jag drömmer om för ringar, att jag vill ha två kläningar för att göra det enkelt när jag släpper loss på kvällen och en riktig romantisk svensk sommarkänsla.
    Jag vill ha ljurosa, vanilj och champagne/guld som färger. :D
    Power of Love skrev 2013-04-02 20:28:42 följande:
    Vi gifter oss 6 juni 2014. Glad
    Va häftigt! Jag och min blivande blev sambos 6 Juni 2011. Ni har valt ett härligt datum!  :D
    Ert tema och tillbehör låter riktigt fint, härligt och glimten i ögat roligt. Får vi se bilder sen? ;)
  • Lokesmamma
    Power of Love skrev 2013-04-02 20:28:42 följande:
    Vi har lokalen klar. Vigsel och fest blir i samma lokal, fast det skiljer en trapp.
    Tema är lila och grönt med inslag av lego. Min sambo är legofantast. Lego kommer dyka upp som cake topper samt i dukningen. Vi håller nu på att samla passande legofigurer som kommer fungera som namnskyltshållare. 

    Min sambo blev avundsjuk nu när jag berättade att ni hade legotemaGlad
  • Lokesmamma

    Kul med en tråd att vara med i och följa Glad. Jag ska också ha två klänningar, frågan är bara hur de ska se utFlört. Så kul Mariaa att han kom hem och överraskade dig!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?