• Augustimamman

    Någon som ska gifta sig i Juni 2014?

    Hej


    Någon som ska gifta sig i Juni 2014? Det hade varit kul att komma i kontakt med er, man har så mycket tankar


    och ideer.

  • Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?
  • Mariaa
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-03 14:43:48 följande:
    Grattis Mariaa! När vi fick hem bekräftelsen från församlingen att kyrkan var bokad så började jag gråta :P Kunde knappt förstå att vi faktiskt ska gifta oss och det med kärleken i mitt liv :)
    Tack!!! Vi ska gifta oss!!! Wuhuuuuuuuuuuu!!! 2014 är världens vackraste år!!!!
    Jag känner mig lite extra glad för nästan direkt efter vi blivit man och fru ska vi 2 försöka bli 3.
    Så jag befinner mig i exstas hela tiden över olika händelser!!  Skrattande

    Vi får inga bekräftelser här för vi bor i en liten stad så dom ringer upp ungefär 2 månader innan och stämmer möte med brudparet. *s* Ja visst är man lite extra av allt och precis som du har jag hunnit gråta. Solig
    Jag började gråta idag när jag satt och lyssnade på "Som en saga". 

    GRATTIS TILL ERT KOMMANDE BRÖLLOP!! Jag kommer nog skriva det otroligt många gånger till men kan man säga en sån sak nog många gånger? Flört
  • Lokesmamma

    Bilderna som du lägger är jättefina! Tycker inte att det ser konstigt ut med många tärnor Glad. Jag gör det enkelt för mig och har bara min syster. Haha, killar är lustigaFlört. 2014 kommer att bli ett kanon år!! Jag tycker om 14:e för jag fyller år då, dock inte i juni, och nummer 7 har alltid varit min tursiffra så jag har lite svårt att bestämma mig. Fint med en medeltidskyrka! Vi har inte bestämt oss om vi vill vara i kyrkan eller om vi ska gifta oss ute på något fint ställe än. Jag pluggar på höskolan nu och vi har haft en sådan mysig man som lärare och han viger par. Det hade varit lite roligt om han kunde viga oss! 

  • Larssonmaria86
    Mariaa skrev 2013-04-03 15:08:39 följande:
    Tack!!! Vi ska gifta oss!!! Wuhuuuuuuuuuuu!!! 2014 är världens vackraste år!!!!
    Jag känner mig lite extra glad för nästan direkt efter vi blivit man och fru ska vi 2 försöka bli 3.
    Så jag befinner mig i exstas hela tiden över olika händelser!!  Skrattande

    Vi får inga bekräftelser här för vi bor i en liten stad så dom ringer upp ungefär 2 månader innan och stämmer möte med brudparet. *s* Ja visst är man lite extra av allt och precis som du har jag hunnit gråta. Solig
    Jag började gråta idag när jag satt och lyssnade på "Som en saga". 

    GRATTIS TILL ERT KOMMANDE BRÖLLOP!! Jag kommer nog skriva det otroligt många gånger till men kan man säga en sån sak nog många gånger? Flört
    Vi 2 ska också försöka bli 3 :D Vi hade först tänkt smekmånad till Thailand i december-januari men då hoppas vi ju på att vara gravida och vill inte åka ner där och må illa hela tiden så nu kör vi smekmånaden i europa (troligtvis cypern eller italien) i juli istället så kanske det t.o.m. blir en liten en på smekmånaden ;)
  • Mariaa
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-03 16:34:15 följande:
    Men så blev det dubbel lycka helt plötsligt i tråden! :D
    Ja det skulle väll vara drömmen det.. Att bli gravid efter en sån resa. Vi får hålla vår tumme. Läste förut om ett gammal bröllopsskrock där det betyder otur att håll abåda tummarna så jag håller ENA då! Flört 
    Lokesmamma skrev 2013-04-03 15:33:02 följande:
    Enkelt kan ibland vara det mest betydelsefulla. Solig  Du ser, det kanske är olika tecken på att ni ska ta den 14:e! Flört   Min blivande vill helst inte att vi ska gifta oss i en kyrka utan vid en av alla sjöar här och vår präst är flyttbar men jag tycker om tanken på den gammal kyrkan. Hjärta
  • Mariaa
    Elena1 skrev 2013-04-03 20:57:18 följande:
    Mariaa - var hittade du klänningen du laddade upp? (www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/...). Den är otroligt vacker!
    Den hittar du på ebay, flera av firmorna har den ute där just nu. Det är ingen märkesklänning utan är faktiskt kinaföretagarnas "egna" design. (Jga gissar på att dom gjort en kopia på en riktig dyr sak) Skrattande
  • Elena1

    Mariaa skrev 2013-04-03 21:10:12 följande: Elena1 skrev 2013-04-03 20:57:18 följande: Mariaa - var hittade du klänningen du laddade upp? (www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/...). Den är otroligt vacker! Den hittar du på ebay, flera av firmorna har den ute där just nu. Det är ingen märkesklänning utan är faktiskt kinaföretagarnas "egna" design. (Jga gissar på att dom gjort en kopia på en riktig dyr sak) Tack så mycket, jag ska se om jag lyckas leta upp den =)

  • Power of Love

    Mariaa: Grattis! Härligt att du fick datumet ni ville ha Glad

    Jag tycker inte att det ser dumt ut med många tärnor. Jag förstår att du tycker är svårt att välja. Både jag och min fästman tyckte att det inte gick att välja bland våra vänner. Därför valde vi helt enkelt att inte ha nåt brudfölje.  Det passar dessutom bättre eftersom lokalen är mindre än en vanlig kyrka så det kommer nog bli trångt med brudfölje. Jag ska även erkänna att för år del är det lite av snålhet också eftersom utan brudfölje spar vi på ev extra utgifter så som  tärnbukett. Vi vill helst ha en sån liten budget som möjligt eftersom vi ska köpa hus i år och jag har inte jobb förrens till sommaren.
     

  • Mariaa
    Elena1 skrev 2013-04-03 21:23:36 följande:
     Tack så mycket, jag ska se om jag lyckas leta upp den =)
    Hur går det??? Glad
    Power of Love skrev 2013-04-03 21:25:50 följande:
     
    Tack! Fast jag vet inte längre om det blir det datumet. Min blivande har börjat vela som jag gjorde innan. Att vi ska vara såna velpottor! Obestämd

    Aja, håll era tummar för att vi kommer fram till nått nån gång. Drömmer
    Va spännande!! Har ni hittat ert dröm hem eller letar ni? Solig Vi köpte hus för exakt 1 år  och 1 månad sen, ett riktigt renoveringsobjekt som vi renoverar och bygger om nästan helt från grunden så det spelar in på vårt velande om datum och år. Både renoveringen och bröllopet kostar ju stora summor så frågan är om vi inte blir tvugna att skjuta upp det till 2015 ändå. Jag är super lycklig över att jag har en underbar fästman som vill gifta sig med mig och jag med honom men det känns ändå lite trist om vi måste skjuta på det . Jag är tjejen utan tålamod, haha! Flört
  • Lokesmamma

    Grattis till er som lyckats bestämma er för ett datumFlört. Här har vi inte kommit någonstans i planeringen. Anledningen till detta är att vi ska åka till Krakow i morgon och jag har sådan ångest! Och nu har jag nog stressat upp mig själv, tycker inte om att flyga!!! Har flugit ganska så mycket och det har alltid gått bra, men jag tycker det bara blir värre och värre med oro inför varje gång. Och det blir inte bättre av att det är med Ryanair den här gången, så snälla kom inte med några skräckhistorierGlad. Hoppas att dit resan går bra, får då kommer jag garanterat att inte vara orolig inför hemresan. 

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?