• Augustimamman

    Någon som ska gifta sig i Juni 2014?

    Hej


    Någon som ska gifta sig i Juni 2014? Det hade varit kul att komma i kontakt med er, man har så mycket tankar


    och ideer.

  • Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?
  • Larssonmaria86

    Ja har faktiskt funderat på det men kan inte bestämma mig om jag tycker om det eller inte :P Vad söker du då på på etsy? Tycker det är så svårt att söka där och får aldrig upp det jag vill..

  • Power of Love

    Det är verkligen svårt att söka på etsy. Sist jag hittade till dem klickade jag mig bara fram hela tiden men det gick inte nu så jag sökte på "bridal bouquet charm" men jag tyckte resultatet var bättre förra gången. Har du mycket friid kan du ju alltid gå igenom allt med bridel bouquet http://www.etsy.com/browse/weddings/bridal-accessories/bouquets/?ship_to=SE Flört 

    Det behöver kanske inte vara en bild, man kan ju "hänga" nåt annat i buketten en liten bricka med namn eller nåt citat du förknippar med din pappa. Eller helt enkelt ordet bara ordet pappa  (ev med ett hjärta brevid). Eller kanske hans månadssten? Hade han nån favoritblomma som du kanske kan få in i buketten.  

    Eller nåt litet som det här och bara byta ut datumet till nån text istället? Såg att det fanns fler liknade alternativ på länken  ovan
    SOMETHING BLUE- Hand Stamped Custom Wedding Bouquet Charm- GOLD, fits Large Hole European Charm Bracelet
     

  • Power of Love

    Det finns inte kvar nåt gammalt smycke från honom, exempelvis vigselring som du skulle kunna låna och antingen sätta fast den på buketten eller fästa nån annanstans så den kan vara med under vigseln. 

    Har du kollat om det redan finns nån tråd i ämnet? Har för mig att jag har sett en tråd om detta tidigare, eller om det var i samband med nåt annat. 

  • Larssonmaria86

    Poweroflove: Tittade runt på Etsy idag efter ditt tips och hittade denna. Kände direkt när jag såg den att detta var "the one". Passar mig perfekt då jag älskar pärlor och ska ha det i mitt halsband samt så ska blommorna i buketten vara rosa. Och som min mamma sa till mig så kan jag bära detta med mig alltid sen (kanske nyckelring) och tänka både på pappa och vårt bröllop :)


  • Power of Love

    Larssonmaria86: Va fint! Kul att du hittade nåt som gav dig känslan "the one". Med såna saker vill man ju att det ska kännas helt rätt. Glad

  • aleydis

    Vi ska troligen gifta oss Juni 2014!

    Dock har vi lite problem med att hitta en kyrka då vi vill utforma vigseln själv och inte följa svenska kyrkans ordning.... Hmmm... Just nu känns allt lite svårt då vi inte har hittat en bra kyrka...

  • aleydis

    Med "utforma vigseln själv" menar jag en frikyrklig vigsel av en pastor som inte är med i Svenska kyrkan...

  • Power of Love
    aleydis: Jag har väldigt koll på frikyrkor men det går ju att gifta sig borgerligt. Vil man få själva välsingelsen går det att alltid att lösa efteråt, vad jag förstått det som.

    Jag har varit på ett bröllop där de ifte sig borgerligt men hade väslingeslen i själva vigseln så de hade egentligen två vigselförättare en borgerlig och en präst (svenska kyrkan). Det är i sig ovanligt men man kan ju alltid fråga runt  (om det nu är sjäva välsingelsen ni vill ha).

    Nu kanske det inte var till så mycket hjälp men ifall ni inte hittar en passande frikyrka så kanske det ändå är ett alternativ. Men jag hoppas att ni hittar nåt som passar er Glad 
  • Mariaa
    aleydis skrev 2013-04-13 21:31:39 följande:
    Med "utforma vigseln själv" menar jag en frikyrklig vigsel av en pastor som inte är med i Svenska kyrkan...
    Jag har haft en sån vigsel med en pingstpastor och då bokade vi en vanlig kyrka men med egen pastor istället för prästen som hör till kyrkan.
Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?