• Augustimamman

    Någon som ska gifta sig i Juni 2014?

    Hej


    Någon som ska gifta sig i Juni 2014? Det hade varit kul att komma i kontakt med er, man har så mycket tankar


    och ideer.

  • Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?
  • Elena1

    Jag var lite nervös ett tag men nu är humöret på topp - Kyrkan är bokad och vi fick precis det datum vi ville ha! (Juni 2014).Med tanke på hur mycket det är att planera känns det väldigt skönt att vi har gott om tid, än kan man samla insipirationsbilder och fundera. =)

  • Power of Love
    Mariaa skrev 2013-04-05 18:19:51 följande:
    Tack! Fast jag vet inte längre om det blir det datumet. Min blivande har börjat vela som jag gjorde innan. Att vi ska vara såna velpottor! Obestämd

    Aja, håll era tummar för att vi kommer fram till nått nån gång. Drömmer
    Va spännande!! Har ni hittat ert dröm hem eller letar ni? Solig Vi köpte hus för exakt 1 år  och 1 månad sen, ett riktigt renoveringsobjekt som vi renoverar och bygger om nästan helt från grunden så det spelar in på vårt velande om datum och år. Både renoveringen och bröllopet kostar ju stora summor så frågan är om vi inte blir tvugna att skjuta upp det till 2015 ändå. Jag är super lycklig över att jag har en underbar fästman som vill gifta sig med mig och jag med honom men det känns ändå lite trist om vi måste skjuta på det . Jag är tjejen utan tålamod, haha! Flört
    Bröllop måste inte kosta mycket. Allt beror ju på vad man vill ha och vad man tycker är viktigt. Men samtidigt så är det inte viktigt när man gifter sig utan att man får tillbringa livet tillsammans.Solig

    Roligt med att renovera hus (eller roligt ch roligt, det är ju jobbigt också) vi håller på att leta hus för fullt och de vi tittar på räknar vi med att vi kommer behöver renvovera (dock inte från grunden Flört). Därför kör vi på ett billigare bröllop. 
     
  • Power of Love
    Elena1 skrev 2013-04-05 20:23:34 följande:
    Jag var lite nervös ett tag men nu är humöret på topp - Kyrkan är bokad och vi fick precis det datum vi ville ha! (Juni 2014).Med tanke på hur mycket det är att planera känns det väldigt skönt att vi har gott om tid, än kan man samla insipirationsbilder och fundera. =)
    Ja visst är det skönt att ha mycket tid. Dela gärna med dig av dina bilder sen Glad
  • Power of Love

    Tänkte dela med mig av en av mina inspirationsbilder. Det är det enda bröllopet jag hittat som har med lego, så inte så konstigt att det blev en av mina inspirationsbilder.Skrattande  Fler bilder från just detta bröllop hittar ni HÄR

  • Mariaa

    Jag hittade lite roliga Lego tårtor.






    www.google.se/search%2BLEGO&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=uO1hUY2TA4jX4ATD44GADw&biw=1600&bih=756&sei=uu1hUcHPEYOo4ATTlICwBA#um=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hl=sv&tbm=isch&q=wedding%2Btheme%2BLEGO&spell=1&sa=X&ei=w-1hUZyuHYKI4ATu0IDACw&ved=0CEsQvwUoAA&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44770516,d.bGE&fp=51f9c46527a0cd71&biw=1600&bih=756
  • Power of Love

    Framför allt den översta tycker jag är så häftigt. Tyvärr kommer vi nog hålla oss till en enklare tårta men vi ska iaf ha en sån här:

     

  • Power of Love

    Jag har köpt en ring som jag tänker ha som vigselring på auktion. Idag kom den och jag är nöjd 
    20130408_193255.jpg

    Köpte även örhängen på tradera. Ringen ni ser på bilden är min farmors morgongåva som hon fick av farfar som jag överta samma dag som min farfar gick bort. Har tänkt att ha den på högra handen som minne av farfar
    20130408_193842.jpg 

    Skrev mer om det inne på "bröllop 2014" tråden men ville dela bilderna här med (eftersom jag är så nöjd Skrattande )

  • Power of Love

    Fick veta i andra tråden att bilderna inte gick att se (såg det själv via mobilen också) så jag provar att lägga ut dem igen 



  • Larssonmaria86

    Poweroflove: Vad fin ringen var, passade perfekt med den andra! Älskade tanken med din farmors ring. Min pappa gick tyvärr bort för fem år sen och jag vill så gärna ha han med mig i kyrkan på något sätt men har inte kommit på hur än...
    Funderar på att ha ett foto på honom innanför klänningen vid hjärtat eller göra något med brudbuketten men vet inte vad...

  • Power of Love
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-09 14:23:17 följande:
    Poweroflove: Vad fin ringen var, passade perfekt med den andra! Älskade tanken med din farmors ring. Min pappa gick tyvärr bort för fem år sen och jag vill så gärna ha han med mig i kyrkan på något sätt men har inte kommit på hur än...
    Funderar på att ha ett foto på honom innanför klänningen vid hjärtat eller göra något med brudbuketten men vet inte vad...
    Ja det känns viktigt att även farfar får vara med på nåt sätt. Jag har alltid varit farfars flicka dessutom så jag stod honom väldigt nära. Tror även att farmor kommer bli väldigt rörd av tanken. De hade ett väldigt lyckligt äktenskap så det passar perfekt att bära den ring som farmor fick i början av sitt äktenskap in i vårt äktenskap., det måste ju betyda tur Solig 

    Har du funderat på att sätta fast en bild i buketten? Det finns hur många olika varianter som helst på etsy. Detta här är bara ett förslag av alla. Finns även vackra medaljonger som man kan sätta in ett foto i. Om man inte vill ha det som ett halsband kan man kanske fästa det i buketten. 

    Bridal Bouquet Charm Wedding Bouquet Charm Bridal Charm Photo Memory Charm 
Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Juni 2014?