• daniiel

Vilken klänning?

Jag funderar på att beställa en klänning från ASOS till en julmiddag/fest med makens jobb. Självklart vill jag kunna använda klänningen fler gånger sedan efter det.

Valet står just nu mellan dom här två klänningarna. Den svarta med röda detaljer och den röda med svarta detaljer. Saken är den att den svarta kostar bara 330kr, vilket min plånbok skulle tycka betydligt bättre om. Den röda kostar däremot 470kr. Vilken är finare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • daniiel

Jag tänkte mer på en säkerhetsnål på ryggen typ, för jag ska ju lix ha en kofta över... men stoppa upp BHn kanske skulle vara något, då får jag pröva på det också ;) haha

• Chicita

Ja det verkar ju populärt att fuska sig till större kupstorlek på alla möjliga sätt, det finns ju såna där gelékuddar som man kan lägga i BH'n exempelvis. Tungan ute

Men om du ska använda några sådana inlägg så testa i förväg att du tål dom.
    Jag köpte siliconkuddar som man skulle ha under axelbanden på axlarna för att fördela trycket lite förut. Och efter bara några timmar så hade jag stora köttsår.
    Huden släppte helt under den ena kudden och det gled liksom runt på sån där "sav" som kan läcka ur sår.
    Den andra kudden fastnade i såret istället och doktorn fick lov att plocka bort den mer eller mindre med "våld".
    Dom hade aldrig sett något liknande, men antog att det kunde vara för att det blev för tätt så när det blev varmt (jag är väldigt varm av mig) så reagerade huden på det täta genom att liksom "släppa". Skrikandes

• daniiel

Nej, men fy så hemskt! Det lät verkligen inte alls roligt, hua.. Man tänker inte riktigt på att det kan bli sådär, att man kanske är känslig för en sådan sak. Att rent utav behöva uppsöka en doktor.. Hur blev det sen då? Hade du sår länge?

Tror jag hoppar över inlägg av alla de slag dock, jag försöker nog hellre lösa det på något annat sätt hehe

• Chicita

Såren läkte väl på någon vecka eller så, bara jag fick bort dom där kuddarna.
    Men det var ju svårt att ha något på sig under den veckan.
    Som tur var så hade jag ju min wonderbra ultimate strapless som jag kunde ha då, och så var det sommar så tunna linnen med axelbanden på rätt ställe så dom inte hängde på såren funkade ju rätt bra Glad 

Ja det är kanske bäst Flört 

• Chicita

Ja jag blev jätterädd när jag upptäckte det, det blev akuten direkt Obestämd
    Men det ordnade sig ju i alla fall Glad

Jag fick hem två klänningar i dag från halens.

http://www.halens.se/mode-kvinna-klanningar-5449/klanning-081529/paging$1,27?oc=036

http://www.halens.se/mode-kvinna-klanningar-5449/klanning-066976/paging$1,27?oc=036

Dom satt rätt ok båda två faktiskt.
    För att få riktigt bra passform så måste jag använda skärp, och den första måste jag ha boléro till för att den ska vara riktigt bra + att jag tänker sätta ett par stygn i omlott-draperingen över bysten så att den inte glider upp.
    Men nu har jag i alla fall lite att välja på när det gäller jul-klädsel Glad 

• daniiel

Det blir inget av klänningarna från Ellos heller, varken den svarta eller röda, så är tillbaka på ruta ett än en gång gällande klänning.

Vad tror ni om den här klänningen? Är den för ljus? Kan man ha rött till? Den är svart och creme.

• Chicita

Klart du kan ha rött till den Glad
    Och man behöver ju faktiskt inte ha rött bara för att det är jul, men jag vet hur du tänker Glad

• daniiel

Haha ja, jag är fruktansvärt osäker på klänningen. Modellen gillar jag. Den skulle passa på mig och jag skulle känna mig bekväm i den. Vet dock inte alls vad jag ska tycka om färgen och mönstret :P Högsta budet på den just nu är dock 7kr, så det känns ju lite lockande bara därför :P

• Chicita

Det skulle faktiskt kunna vara riktigt snyggt med det där röda smalare skärpet till den klänningen, så får du in lite mer rött Glad
    Mönstrat förvillar ju ögat, så det är ju en fördel och för den summan (om du nu skulle vinna på det budet) så kan du ju använda den som dammtrasa annars Flört

Svar på tråden Vilken klänning?