• daniiel

Vilken klänning?

Jag funderar på att beställa en klänning från ASOS till en julmiddag/fest med makens jobb. Självklart vill jag kunna använda klänningen fler gånger sedan efter det.

Valet står just nu mellan dom här två klänningarna. Den svarta med röda detaljer och den röda med svarta detaljer. Saken är den att den svarta kostar bara 330kr, vilket min plånbok skulle tycka betydligt bättre om. Den röda kostar däremot 470kr. Vilken är finare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • Chicita

Just ja, skulle skriva att just den Halensklänningen har jag beställt nu för att ha på en julfest om den passar.

• daniiel

Jag har en liknande klänning som den röda från Halens, men som är ljusbeige nästan vit. Köpte den för 75kr på Kappahl till vår bröllopsdag. Jag tycker dock att den blir alldeles för vit för en julfest + att den är lite trasig, så måste laga den isåfall. Men beställer nog ingen fler sådan klänning tror jag.

Dom två första på Ellos tyckte jag var jättefina. Den andra hade dock inte fått så bra recensioner från tjejer som är lite större och den första klänningen stod att tyget inte var så bra, att den är trång över bysten osv. Väldigt synd, då båda var jättefina, men vågar inte chansa. Blir för dyrt att hålla på att skicka tillbaka :/

Jag måste få klänningen från ASOS såld också för att ens ha råd med en ny klänning känns det som, vilket känns lite tveksamt att jag får. Annars måste jag skicka tillbaka den och ser inte framemot att betala frakten för den. Nåja, vi ska nog åka till en grannstad på lördag, så tänkte passa på att kika lite i butiker då :)

• Chicita

Det beror nog på vilken form du har.
    Om du har lite mer timglasform så tror jag att den är smickrande eftersom den framhäver midjan.
    Men om du är päronformad (och alltså inte kan balansera upp kjolen med bysten så kommer du nog se bredare ut över höfterna än du faktiskt gör.
    Och om du är fyrkantigare (alltså inte så mycket midja) eller till och med äppelformad så finns det risk att passformen blir väldigt dålig.

• daniiel

Jag är nog mer åt det timglasformade hållet, för jag har höfter, midja och en ganska stor byst att balansera upp det med.. men inte jättesmal midja och jag har ganska kort överkropp och är rädd att midjan ska hamna fel, att klänningens överdel är för lång för mig så att säga, att där klänningen är som smalast ska hamna lite nedanför min midja, för då är den nog inte så smickrande. Hm.. ja, omöjligt att säga innan man prövat den såklart :P

• Chicita

Men om du använder det breda skärpet du fick av tokig (var det väl?) och sätter det så nederkanten på bältet är på klänningens midja så "flyttar du upp" midjan en del. Så det är nog inga problem Glad

Jag har också kollat på samma klänning. Den är snygg, klassisk Glad

• daniiel

Ah, men det var smart :) Så borde det ju absolut gå att göra, men då kanske det får bli den där klänningen.. svårt med storleken bara. Har ingen aning om vilken som blir bäst. Det står att man ska ta en storlek större än den man egentligen har...

• snowstars

Vill inte röra till det för dig daniiel - men jag tycker att ellos storlekar är stora. Kan ha 38/40 på deras kläder medan jag måste ha 42 på de flesta andra ställen som H&M, Gina etc.

Har du kikat i storlekstabellen?

• daniiel

Så är min erfarenhet också, att dom är stora i storleken vanligtvis. Har dock läst recensionerna om klänningen och där sägs det att man ska ta en storlek större. Har kikat i tabellen, men tycker det är svårt. Jag gjorde ju det med klänningen från ASOS och den skulle jag ju enligt tabellen kunna ha, men när jag fick hem den var den nog minst 2 storlekar för stor.

Svar på tråden Vilken klänning?