• daniiel

Vilken klänning?

Jag funderar på att beställa en klänning från ASOS till en julmiddag/fest med makens jobb. Självklart vill jag kunna använda klänningen fler gånger sedan efter det.

Valet står just nu mellan dom här två klänningarna. Den svarta med röda detaljer och den röda med svarta detaljer. Saken är den att den svarta kostar bara 330kr, vilket min plånbok skulle tycka betydligt bättre om. Den röda kostar däremot 470kr. Vilken är finare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • snowstars

Ja, det är lurigt. Särskilt "fina" kläder tycker jag är knepigt att köpa när man är lite större.. Om du hade kunnat tänka dig att skicka tillbaka kan man ju beställa flera storlekar. Det brukar jag göra. Men då får man ju garanterat betala retur, så det är väl inget alternativ antar jag..

• snowstars

(och nu menar jag inte att storlek 42 är stort men på MIG är det stort - har ca 20-25 kilos övervikt).

• daniiel

Jag har inte råd med klänningen från Ellos, men hittat den på tradera, därför måste storleken bli rätt :P Jag har så otroligt olika storlekar beroende på vart jag handlar. Har allt mellan 40-46 och då är det svårt att hitta rätt tycker jag. Jag vet inte riktigt vilken jag ska "rätta" mig efter so

• snowstars

Ja, då är det ju extra viktigt. Men går det inte att fråga säljaren om mått på klänningen? Det brukar de ju kunna bistå med.

• snowstars

Bistå lät ju himla formellt förresten :P

Hoppas på ett bra svar från säljaren då

• Chicita

Jag gillar den med rött mönster bäst. Men frågan är väl om du bara ska ha den till den här julfesten, eller om du vill kunna använda den senare också.
    För just den där röda tycker jag är lite svårburen på andra tillfällen än runt jul.
    Den känns julig även om det inte är något direkt julaktigt mönster eller annat som "säger jul".... 

Svar på tråden Vilken klänning?