• daniiel

Vilken klänning?

Jag funderar på att beställa en klänning från ASOS till en julmiddag/fest med makens jobb. Självklart vill jag kunna använda klänningen fler gånger sedan efter det.

Valet står just nu mellan dom här två klänningarna. Den svarta med röda detaljer och den röda med svarta detaljer. Saken är den att den svarta kostar bara 330kr, vilket min plånbok skulle tycka betydligt bättre om. Den röda kostar däremot 470kr. Vilken är finare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-10-22 13:11:04 följande:
    Så nu håller vi bara tummarna för att klänningen också funkar!
    Äh vadå? Nu har hon fina skärp och skor. 
    Nu behöver hon väl ingen klänning? FörvånadFlört 
  • daniiel

Hihi jag lagade lunch i skorna och dom är ju dessutom riktigt sköna!

Oh, jag är så nervös över klänningen där... men jag försöker intala mig själv att den kommer vara riktigt snygg och att den kommer passa bra. Jag försöker vidga mina vyer och våga använda kläder som jag vanligtvis inte skulle välja.. kliva ur min "trygghetszon" lite. Många gånger är det ju då det blir som bäst! (Säg inte emot, då kommer jag bli alldeles för nervös igen ;P)

• Chicita

Ja men det håller jag totalt med om daniiel.
    Jag har provat mycket kläder nu som jag aldrig ens skulle plockat av galgen i en butik annars och upptäckt att saker som jag egentligen tycker är jättefula kan få min kropp att se jättefin ut.
    Så det där med att prova saker som man inte egentligen tror skulle kunna passa är precis rätt sak att göra Glad 

• daniiel

Puuh!, dåså.. nu känns det lite bättre :) Klänningen skulle ju komma före 30 oktober, så har jag riktigt tur kanske den kommer i slutet av veckan redan. Det lär inte göra det, men jag håller tummarna.

• Chicita

Oavsett hur klänningen sitter, lägg upp ett kort (gärna både framifrån och bakifrån) så kanske jag kan tipsa om det är något enkelt man kan göra för att fixa passformen.
    Ibland räcker det med en säkerhetsnål på rätt ställe liksom Flört 

• Tokig
    Chicita skrev 2012-10-22 13:12:29 följande:
    Äh vadå? Nu har hon fina skärp och skor. 
    Nu behöver hon väl ingen klänning? FörvånadFlört 
    Hihihi kommer göra succé på makens julfest framförallt om maken matchar med röd fluga (endast) Flört
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-10-22 14:26:03 följande:
    Hihihi kommer göra succé på makens julfest framförallt om maken matchar med röd fluga (endast) Flört
    Ja precis, det var det jag tänkte Tungan ute 
  • Tokig
    daniiel skrev 2012-10-22 13:54:16 följande:
    Puuh!, dåså.. nu känns det lite bättre :) Klänningen skulle ju komma före 30 oktober, så har jag riktigt tur kanske den kommer i slutet av veckan redan. Det lär inte göra det, men jag håller tummarna.
    Snälla friska upp mitt minne... vilken klänning blev det till slut? Är förvirrad (och lite för lat för att leta i tråden).
Svar på tråden Vilken klänning?