• Minuz

Viktväktarna

Precis som rubriken lyder:

Denna tråd är för oss som går på Viktväktarna.

Vare sig vi gör det själva, går på möten eller online.

Här kan vi hjälpa varandra, stötta, peppa, dela med oss av recept mmm.
    Och prata om allt annat mellan himmel och jord oxå så klart!

• Svar på tråden Viktväktarna
  • Fremm

Vinterfrost: Ikväll är det fredagsmys och vi ska festa till det med kräftor och räkor... det är nyttigt - till det en god sallad och ett gott bröd (som jag då får snåla med men kan ju smaka en skiva)... vet inte om jag ska lyxa till det med ett glas vin än :-/... svårast att vara duktig på helgerna tycker jag...

Träningen håller i sig och den gör ju att man känner sig fastare i krooppen och orkar mer och då kanske det inte gör så mkt om man nån enstaka gång "unnar" sig något extra men det gäller att hitta en bra balans där och nu vill jag ju att jag ska gå ner snabbt och se resultat och då gäller det ju att inte fuska för mycket... svårt när resten av familjen kan äta massa gottigt...

Linda1983: GRATTIS!! Jättebra jobbat! Förstår att du är lycklig!!

• vinterfrost

-1,2 kg på vågen denna vecka. 2ggr tränade jag förra veckan skulle ha tränat igår men kände att jag inte riktigt var kry, så det blir nog ingen träning i morgon heller då jag har blivit förkyld, men det är väl typiskt när man väl kommer igång.. 

• Fremm

vinterfrost, kanonbra jobbat!! Ja visst är det typiskt när man väl har kommit igång att man blir sjuk, det slår ju aldrig fel... men att träna när man är förkyld är inte bra så du får kurera dig och fortsätta träna när du känner dig piggare vilket jag hoppas blir snart! :)

Jag vägde mig i morse och då stod vågen på +1 kg - skittrist men så gott som väntat... även om jag tränat 4 gånger intensivt denna vecka så har jag unnat mig lite för mkt... och kommande vecka lär väl inte bli lätt den heller då vi åker till London... tur att det är ett tag kvar men man vill ju inte öka det man kämpat med att gå ner... men men det är bara att kämpa på...

Hur har det gått för er andra?

• Minuz

Vägdag : - 0,6 kg

Vilket jag är nöjd med med tanke på allt jag ätit....... Som ni tidigare skrev så är det ju så svårt på helgerna..... Men tror det hjälper lite då jag börjat cykla lite varje dag. istället för bilen tar jag cykeln och det är så skönt!

Och idag fyller dottern 6 år, så igår gjorde jag cupcakes och 1 kg frosting åkte nog  rakt in i min mun..... Oskyldig

Sedan har jag bakat tårta till helgen. Då jag jobbar ikväll så blir det ingen cupcakes åt mig, skönt. men på lördag måste jag smaka liiiiite tårta iaf.

• AnnieViola

Vad duktiga alla är! 

Själv visade vågen -1.7 första veckan, känner att jag får vara väldigt nöjd med det med tanke på att jag har varit sjuk hela veckan, bara kunnat äta piggelin pga min hals, mensen kom och jag har av förklarliga skäl inte kunnat träna :)
    Denna veckan väntar 3 kalas + att jag ska vara på bortaplan 2 dagar och vara barnvakt åt min lilla brorsdotter som bor i en annan stad, får se vad för bra val jag kan göra..
    Igår var första kalaset och jag tog en liten bit kaka sen fick det räcka, förr hade jag tänkt att den dagen var förstörd iallafall och ätit mycket mer + köpt mig en godispåse! Skönt att man inte tänker så längre.. 

• Minuz

Idag var min vägdag................ Och efter ännu en skit vecka med massa godsaker visade vågen på + 0,1 kg.
    Så nu måste jag ta tag i detta igen.......
    Siktar på 1 kg till nästa vecka.

Hur går det för alla er andra?

• Fremm

-0,3 denna vecka... det går trögt nu men jag vet ju varför... förlustade mig i London i helgen och då sparade jag inte på krutet, åt gått och drack vin... så jag trodde nog att jag hade gått upp mer - däremot har jag ju gått massor...

Hoppas på att komma igen nu men igår gick det segt... det är så lätt att tulla lite här och lite där och till slut ger man upp och struntar i allt... näpp nu blir det nya tag...

• Minuz
    Fremm skrev 2012-09-18 08:30:03 följande:
    det är så lätt att tulla lite här och lite där och till slut ger man upp och struntar i allt...
    Håller med dig helt och fullt! Det är precis så det är
  • Fremm

Hej på er!

Hur går det för er alla här inne?
    Jag har haft ännu en dålig vecka, gick endast ner -0,3 men det var väntat...

Nu är det på riktigt ändring, sköter jag mig nu så kommer jag klara av att gå ner sex kilo till bröllopet om jag räknar på ett snitt på 0,5 i veckan vilket är rimligt... och sex kilo skulle verkligen göra såå mycket! SKÄRPNING för min del... nu måste jag börja planera maten och träningen igen och fylla i CL varje dag...

• tinaalpfält

Jag var och vägde in mig häromveckan och höll mig inom mina +2 kg så det kändes bra. Dock kan jag verkligen känna att man släpper lite mer på sina spärrar och att det emellanåt syns ordentligt på vågen. Nu inför bröllopet är det så mkt, främst på jobbet iofs, att man slarvar mer och kanske äter nåt snabbt ute för att man inte hinner nåt annat. Häromveckan var jag, sambon och hans svärföräldrar på en shoppingresa till Burg och vad äter man längs vägen då? Jo det man hittar på färjan och Donken typ. Och sen fanns det en ansenlig mängd choklad som sakta men säkert försvann under följande vecka. 

Den här veckan ska jag till sthlm med jobbet och kommer jag återigen få kasta i mig det det kommer över längs vägen. Som tur är har jag en korsettrygg på klänningen så att det inte gör så mycket om jag går ner eller upp nåt kilo till nästa vecka Skrattande 

• Fremm

Tina, va duktig du är att du håller dig inom dina +2 kg, tycker det kommer bli minst lika svårt att hålla målvikten (om jag nu nånsin kommer dit) som att gå ner i vikt... så lätt att slarva - känns som om antingen kör stenhårt eller inget alls för min del...

Svårare när man är iväg på en massa saker att hålla koll på sina pp och som du säger att både kunna planera och välja bra alternativ till mat men man gör så gott man kan. Nu har jag väl inte så mkt planerat framöver så att jag borde kunna ta tag i det, göra fler matlådor och hinna med och träna...

Skönt med klänningen att det går att justera lite, jag har oxå korsettrygg och just nu är klänningen för stor, råkade beställa en storlek större än vad jag tänkt men vill ju kunna sy in den ytterligare men det blir ju inte förrän i december...

Gifter du dig nästa vecka???

• tinaalpfält

Japp 6 oktober smäller det Skrattande

Verkligen lätt att slarva...när man väl är på väg neråt blir det ett helt annat tankesätt. Man kämpar på för att man är på väg mot ett mål, men när man väl är framme vid målet känns det inte alls likadant.  

Om du gör matlådor, håller igång och inte slarvar alltför mycket tycker jag att 6 kg till december definitivt låter rimligt. Kämpa på!

• Fremm

Oj va häftigt, det är ju inte alls långt kvar!! Hur känns det? Har du det mesta klart?? Vad har du kvar? Blir jättenyfiken! :)

Har en känsla av att jag kommer tänka så, att när jag nått min målvikt eller när bröllopet är över så kommer jag inte alls vara lika motiverad och målinriktad och risken blir att jag går upp igen men jag ska verkligen försöka att tänka men först får jag hoppas att jag går ner till bröllopet! :)

Tack för peppandet, ja jag hoppas och tror att jag ska klara 6 kg till december... då har jag egentligen 3 kilo kvar till den målvikt jag satt men då är jag ju i alla fall väldigt nära! :)

tinaalpfält skrev 2012-09-24 14:11:59 följande:
    Japp 6 oktober smäller det Skrattande

Verkligen lätt att slarva...när man väl är på väg neråt blir det ett helt annat tankesätt. Man kämpar på för att man är på väg mot ett mål, men när man väl är framme vid målet känns det inte alls likadant.

Om du gör matlådor, håller igång och inte slarvar alltför mycket tycker jag att 6 kg till december definitivt låter rimligt. Kämpa p
  • Minuz

Har nu gått ner 4,8 kg sammanlagt
    Mitt delmål är 5 kg bort...... Närmar sig....

• Minuz

Idag var min vägdag

-2,2 kg
    jippie

tinaalpfält - ah, det är ju snart du gifter dig ju, så roligt....

Duktiga ni andra är och kämpar på.

Jag lovade barnen att baka kladdkaka om jag gått ner 1 kg, för jag har varit sugen på det i flera veckor. Men som tur är jobbar jag hela veckan så tiden kanske inte räcker till, så suget kanske lägger sig... *S*

Svar på tråden Viktväktarna