• Minuz

Viktväktarna

Precis som rubriken lyder:

Denna tråd är för oss som går på Viktväktarna.

Vare sig vi gör det själva, går på möten eller online.

Här kan vi hjälpa varandra, stötta, peppa, dela med oss av recept mmm.
    Och prata om allt annat mellan himmel och jord oxå så klart!

• Svar på tråden Viktväktarna
  • Fremm

Hur går det för er?

Jag slarvade en del i helgen men vid invägningen i morse hade jag iaf gått ner -0,7 så det känns ju bra i alla fall. Nu är det ny dag och ny vecka så nu blir det skärpning igen, äta rätt och träna hårt! :D

• Minuz
    Fremm skrev 2012-08-27 10:03:21 följande:

Hur går det för er?

Fy tusan!
    Vågar inte ställa mig på vågen imorgon........... Vi hade ju fest både i fredags och i lördags.
    I lördags var det cykelfest här i "byn" och vi var 54 par som cyklade. Den festen höll på över 12 timmar. Och då blev det både god mat, gott att dricka, och dessert, godis mmmm. SÅ igår slank det ner en hel del onyttigt oxå.
    Men det är bara att ta nya tag idag......................

Men så bra att du har gått neråt iaf! Bättre lite ner än upp
  • tinaalpfält

Jag har verkligen inte skött mig i helgen, men jag skyller på att jag var på min möhippa och inte riktigt fick välja min mat. Nu ska jag tagga till igen för att bli av med det och hålla mig till min målvikt...som garanterat inte är den jag skulle se om jag ställde mig på vågen nu.

• Fremm
    Minuz skrev 2012-08-27 10:13:59 följande:
    Fy tusan!
    Vågar inte ställa mig på vågen imorgon........... Vi hade ju fest både i fredags och i lördags.
    I lördags var det cykelfest här i "byn" och vi var 54 par som cyklade. Den festen höll på över 12 timmar. Och då blev det både god mat, gott att dricka, och dessert, godis mmmm. SÅ igår slank det ner en hel del onyttigt oxå.
    Men det är bara att ta nya tag idag......................

Men så bra att du har gått neråt iaf! Bättre lite ner än upp
    Det är riktigt svårt att sköta sig när man har roliga fester att gå på, på helgen men som sagt idag är det ny dag, ny vecka och nya tag! :)
  • Fremm
    tinaalpfält skrev 2012-08-27 10:22:30 följande:
    Jag har verkligen inte skött mig i helgen, men jag skyller på att jag var på min möhippa och inte riktigt fick välja min mat. Nu ska jag tagga till igen för att bli av med det och hålla mig till min målvikt...som garanterat inte är den jag skulle se om jag ställde mig på vågen nu.
    Nä det är minst lika svårt att hålla målvikten det ser jag på min mamma och syster som är guldmedlemmar men de är så duktiga och jag blir så taggad av dem... kan de så kan väl jag tänker jag mig... det viktiga är nog att man inte låter det dra iväg för långt och blir för övermäktigt. Även om det är jobbigt att ställa sig på vågen för att man vet att man har gått upp så ska man göra det ändå för att veta hur mkt och kanske där man känner att nej nu får det vara slut nu ska jag ta tag i det här igen och då kanske det bara är ett par kilo som ska ner än om man slarvar för länge och inte väger sig och så har man helt plötsligt tio att gå ner.

Jag började i oktober förra hösten med VV och gick ner nära 10 kg, hade väl 4 kg kvar till målvikt när jag träffade min fästman och ni vet ju det lätt blir när man träffar någon, man mysar till det med god mat, gott vin och annat smått och gott... i början försökte jag väga mig och tänkta VV-tänk, behöver jag äta det här och det är här många pp osv... så även om jag inte skrev CL så höll jag vikten i någon månad eller två till jag inte orkade längre och under våren och sommaren har jag i princip gått upp allt jag gick ner förra hösten och vintern... så ledsen man blir på sig själv då. Hade jag hållt den vikt jag kommit ner i i januari så hade jag bara behövt gå ner 5-6 kilo till... just nu har jag istället 10-11 kilo... men det borde gå om jag i snitt gå ner 0,5 kg i veckan fram till nyår och sköter mig... fast jag har inte råd att slarva för mkt.

Lycka till! :)
  • vinterfrost

Hoppar in här oxå då jag kört VV online ett tag men har svårt att hitta insperationen just nu.. 
    Hade invägning i morse då stod vågen på 83,3 kg Började på 90,7 Stora målet är runt 72 kg men delmål 1 är 78 kg för det vägde jag innan barnen och de lyckades jag precis gå ner till me VV efter första barnet innan jag blev gravid andra gången och "unnade" mig massa onyttigheter eftersom jag var gravid..)

Har "lyxen" att ha 7 pp extra om dagen eftersom jag fortfarande ammar delvis. Dock tycker jag det är SÅ tråkigt och sitta och fylla minsta lilla jag äter varje dag det är nog det som är jobbigast tycker jag.. Men däremot äter jag knappt godis och chips längre och min älskade cola har jag inte druckit på snart 5 månader!! Däremot fika är jag svag för och det blir lätt mkt fika när man är mammaledig!

Träningen har jag inte riktigt insperation till heller fast jag älskade träningen förra gången men hittar inte orken att börja *lat* jag vet! Men försöker mig på lite romenader iallafall..

• Minuz

Idag var det dags att väga sig igen.

+ 0.3 kg

Grr, men det visste jag nog eftersom det var fest i 2 dagar och 1 fuskdag + mens på det......

SÅ det är bara att ta nya tag nu när det är ny vecka!

• Fremm

Välkommen Vinterfrost! Du har ju kommit en bra bit på väg - roligt när det händer lite! :)

Minuz, ja du vet ju varför skönt att det inte var mer än 0,3 plus i alla fall. Rätta takter, bara att ta nya tag! :)

Veckorna går som sagt jättebra men det är på helgen som det svåra kommer tycker jag och har man då fuskat en del trots att man håller sig inom sina vp så blir det ju inte så bra på vågen när man har invägning direkt måndag morgon...

Idag har jag ätit äppelklyftor med kanel på till mellis, jättegott! :) Sen brukar jag ha sockerfria läkerol och ibland festar jag till det med pepsi max inget man ska dricka dagligen men gott om man vill att det ska vara lite sött och festligt iaf. :)

• tinaalpfält

Håller verkligen med! I veckorna har man ju t.ex. vissa rutiner i samband med jobbet, men på helgerna kan det gå helt åt skogen. Jag är lite nervös inför den kommande helgen med då jag och sambon ska åka bort och bo hos toastmaster/madamme hela helgen och därför inte själva styr över maten. Garanterat kommer en vinbox komma fram och eventuellt snacks. Ska verkligen försöka behärska mig men det är så sjuuukt svårt!

• Minuz
    vinterfrost skrev 2012-08-27 13:38:10 följande:
    Hoppar in här oxå då jag kört VV online ett tag men har svårt att hitta insperationen just nu.. 
    Hade invägning i morse då stod vågen på 83,3 kg Började på 90,7  
    Duktigt!!!!!!!!!!!!!

Men det är mycket lättare när man har möten att gå på tycker jag än att bara köra online. Men jag har inget att välja på då jag inte vill köra 4,5 mil enkel resa.....
Svar på tråden Viktväktarna