tinaalpfält skrev 2012-08-27 10:22:30 följande:
Jag har verkligen inte skött mig i helgen, men jag skyller på att jag var på min möhippa och inte riktigt fick välja min mat. Nu ska jag tagga till igen för att bli av med det och hålla mig till min målvikt...som garanterat inte är den jag skulle se om jag ställde mig på vågen nu.
Nä det är minst lika svårt att hålla målvikten det ser jag på min mamma och syster som är guldmedlemmar men de är så duktiga och jag blir så taggad av dem... kan de så kan väl jag tänker jag mig... det viktiga är nog att man inte låter det dra iväg för långt och blir för övermäktigt. Även om det är jobbigt att ställa sig på vågen för att man vet att man har gått upp så ska man göra det ändå för att veta hur mkt och kanske där man känner att nej nu får det vara slut nu ska jag ta tag i det här igen och då kanske det bara är ett par kilo som ska ner än om man slarvar för länge och inte väger sig och så har man helt plötsligt tio att gå ner.
Jag började i oktober förra hösten med VV och gick ner nära 10 kg, hade väl 4 kg kvar till målvikt när jag träffade min fästman och ni vet ju det lätt blir när man träffar någon, man mysar till det med god mat, gott vin och annat smått och gott... i början försökte jag väga mig och tänkta VV-tänk, behöver jag äta det här och det är här många pp osv... så även om jag inte skrev CL så höll jag vikten i någon månad eller två till jag inte orkade längre och under våren och sommaren har jag i princip gått upp allt jag gick ner förra hösten och vintern... så ledsen man blir på sig själv då. Hade jag hållt den vikt jag kommit ner i i januari så hade jag bara behövt gå ner 5-6 kilo till... just nu har jag istället 10-11 kilo... men det borde gå om jag i snitt gå ner 0,5 kg i veckan fram till nyår och sköter mig... fast jag har inte råd att slarva för mkt.
Lycka till! :)