• Minuz

Viktväktarna

Precis som rubriken lyder:

Denna tråd är för oss som går på Viktväktarna.

Vare sig vi gör det själva, går på möten eller online.

Här kan vi hjälpa varandra, stötta, peppa, dela med oss av recept mmm.
    Och prata om allt annat mellan himmel och jord oxå så klart!

• Svar på tråden Viktväktarna
  • Minuz
    Linda1983 skrev 2012-08-21 21:20:56 följande:
    Har hittills gått ner hela 13 kg!! Från 108,9 och nu 97,1! Nå nu har jag helt tappat motivationen och vet inte hur jag ska komma tillbaka :/
    Vet hur det känns.............. Och sedan är det så lätt att bara skjuta på det, äh tar tag i det imorgon igen......
    Men nu kör vi tillsammans allihopa! Det är lättare om man är fler och det är vi nu.
    Så vi måste hitta sporren inom oss och komma igång.
    Och du har ju redan gått ner hela 13 kg, otroligt duktigt! Snälla, gör inte som jag gjorde....... Har man tappat dem vill man inte ha tillbaka dem, jag lovar. Och har man klarat sig dit du är så fixar du lite till, även om det känns skit. Tänk på vad roligt det är att ställa sig på vågen varje gång det visar -
  • Minuz
    Vad åt ni till frukost idag?

Värsta måltiden på dagen för mig då jag inte är en frukostmänniska, eller frukost runt 10-11 är lagom *S*

Min frukost bestod av:
    2 koppar kaffe med minimjölk
    1 banan
  • tinaalpfält

Jag brukar varva mannagrynsgröt med hallon/äpple och müsli med yoghurt (totalt ca 5pp per frukost). Det slinker ner vid kl 7-8. Sen på jobbet runt 9:30-10 brukar det bli lite frukt. I morse blev det gröt med önos lågkalori äppelmos.

Om du har riktigt svårt att äta tidigt kan det ju vara bra att som du gjorde ta någon frukt för att inte ha en tom mage och sen ta med frukost till jobbet. Gröt kanske är lite svårt att ta med men yoghurt/fil går ju att ta med i burk. Alternativt lite knäckebröd  med en frukt och kokt ägg för att ge lite extra mättnad.

• Fremm

Jag har ca 3 mil till närmsta möte och tycker det är för långt men jag och mina systrar (varav den ena guldmedlem) har en hemlig FB-grupp där vi kör invägning med varandra - det funkar bra det oxå även om det säkert varit extra bra med möten och riktig invägning. Sen har vi ju denna tråden oxå, det är bra! :)

Jag är ganska enformig med vissa mål men det gör inte så mkt så länge jag tycker det är gott, är inte så mkt för matlagning tyvärr...

Till frukost innan jag åker till jobbet blir det alltid:

2 dl mellanfil
    1 dl k special
    1 banan/annan frukt hackad
    1 glas vatten

och när jag kommer till jobbet blir det kaffe med en skväll mellanmjölk
    Det blir 5 om jag räknar med en dl mellanmjölk till kaffet som räcker hela dagen, annars 4 pp.

Vid 10 har vi fika/frukost på jobbet då brukar jag äta:

två knäckebröd 2pp
    keso 1 pp / skivad banan med kanel på
    The

Till Lunch har jag under helgen gjort matlådor som jag vägt upp och räknat ut pp med receptskaparen så jag vet vad det innehåller och så sallad eller morot till.

Till middag lagar jag antingen ett nytt mål eller om jag tycker att jag vill ha något lättare eftersom jag åt lagat till lunch så kokar jag grahamsgrynsgröt med lågkalorisylt och lättmjölk: 6pp

Eller så gör jag en god omelett med 2 ägg, 1 tsk olja, 2 skivor rökt skinka, färska champinjoner, lök och paprika: 6 pp

Sen om jag känner lite sug på kvällen kan det bli the och knäckemackor av en annan sort än på förmiddagen...

Då räcker mina 28 pp gott och väl! :)

• tinaalpfält

Fremm: grymt jobbat med promenaderna!

• Fremm
    tinaalpfält skrev 2012-08-22 09:33:34 följande:
    Fremm: grymt jobbat med promenaderna!
    Tack! :) Jättekul att ha en guldmedlem här, någon som sporrar och som kan tipsa om saker och som hängt med ett tag!
  • Fremm

tinaalpfält, glömde ju säga grattis oxå - riktigt bra jobbat och nog är det minst lika svårt att hitta ett sätt att behålla målvikten oxå...

Linda1983, kanonbra, du är ju en bra bit på väg - ge inte upp nu! Man har ju helt klart sina ups and downs men du får försöka hitta moroten igen som gör dig motiverad... så har du ju oss som peppar dig här i tråden - som Minuz skriver är det ju mkt roligare och lättare att man är fler som peppar varandra och kan tipsa om saker man kan äta och göra! :)

• Linda1983

Tack brudar :) ska på möte i ludvika nästa onsdag och väga mig med en kollega!! Och blir så sporrad av henne och er då naturligtvis :) stort tack för alla fina kommentarer :) vill inte upp igen för de e så kul å se - på vågen! Kommer ihåg känslan när jag kom ner under 100! Helt fantastiskt :) nu jäklar smyger jag igång i morgon bitti med vv!! Lite smått redan nu ;)

• Fröken Finemang
    Linda1983 skrev 2012-08-22 12:42:12 följande:
    Tack brudar :) ska på möte i ludvika nästa onsdag och väga mig med en kollega!! Och blir så sporrad av henne och er då naturligtvis :) stort tack för alla fina kommentarer :) vill inte upp igen för de e så kul å se - på vågen! Kommer ihåg känslan när jag kom ner under 100! Helt fantastiskt :) nu jäklar smyger jag igång i morgon bitti med vv!! Lite smått redan nu ;)
    bra!!
    jag skriver lite checklista, ppna kanske inte går ihop men det är ok. skriver iaf vad jag äter, det är allti något! 
  • Fremm

Dagen har gått bra, jag har hållt mig inom mina pp och svettats i 1h och 15 min så nu sitter jag i soffan nyduschad och känner mig nöjd! :) Hoppas verkligen att det håller i sig ända fram för jag brukar vara så här ambitiös i början och sen brukar det dala ;) fast å andra sidan har jag ju aldrig haft något viktigt mål som ett bröllop att gå ner i vikt till...

Svar på tråden Viktväktarna