• Minuz

Viktväktarna

Precis som rubriken lyder:

Denna tråd är för oss som går på Viktväktarna.

Vare sig vi gör det själva, går på möten eller online.

Här kan vi hjälpa varandra, stötta, peppa, dela med oss av recept mmm.
    Och prata om allt annat mellan himmel och jord oxå så klart!

• Svar på tråden Viktväktarna
  • Minuz

Då kan jag börja..............

Jag börjar återigen på Vv idag, online.

StartVikt 91,8 kg

Delmål 1/12   82 kg.
    Målvikt 67 kg.

Kanske inte bästa veckan att starta då det är fest på både fredag och lördag........ Men nu kör jag iaf!

• tinaalpfält

Vet inte om jag platsar här riktigt då jag blev guldmedlem för en månad sen men det är ju ett jobb att bibehålla vikten sen med. Jag tog ganska lång tid på mig med vikten och tog ca 9-10 månader på mig och gick under den perioden ner ca 14 kg. Dock muppade min kropp på nåt vis så att nu i våras tog det evigheter att gå ner de sista kilona.

Lycka till med din viktresa! Jag kanske kan komma med tips om det skulle behövas Skrattande

Några tips till i helgen:
    Om du känner att du kan och vill bestäm att du är nykter den ena kvällen och kan dricka alkohol den andra. Om du inte vill dig håll dig gärna till rödvin. Det är färre points än vitt och rosé och det känns naturligt att stå och smutta på. Öl och cider hälls ju ner i en helt annan hastighet.

Håll dig på avstånd från snacksen. Lättare sagt än gjort jag vet! Ibland när jag ska iväg på nån typ av  fest brukar jag ta med lite vindruvor eller ugnsbakade chips som en present till värden/värdinnan. Dessa brukar alltid dyka upp på snacksbordet och då kan man äta av dessa med lite godare samvete. Annars är ju popcorn ett bättre alternativ. Om du skulle gå på ett viktväktarmöte kan jag rekommendera deras micropopcorn...riktigt goda!

• Fremm

Jag hänger på.

Är med på VV online och jag är inne på min tredje vecka. Körde vv förra hösten och jag gick ner nästan 10 kilo men sen blev jag bekväm och tänkte att jag är rätt nöjd så jag försökte att hålla vikten bara och den höll jag väl i någon månad eller två. Sen under våren och sommaren är jag så gott som tillbaka till min startvikt igen :(.

Så efter att semestern va slut så va det bara att börja om på ny kula men med en sporre om bröllop till vintern så nu MÅSTE jag komma ner mina kilon igen, jättebra initiativ har sökt efter någon liknande tråd men inte hittat innan.

Startvikt: 81,7 kg

V.1= -2,3 kg = 79,4

V.2= -0,8 kg = 78,6

Målvikt Nyårsafton: 67-68 kg

• Fröken Finemang

vi börjar på viktväktarna den 5 september.
    åker till Kreta på fredag så detkänns bra att börja efter det.

Jag har massa material och har varit med till och från sedan 2007, så jag vet hur det går till, inte för att det hjälper alltid ;)

Jag har som mål att gå ner 20 kilo till 3 augusti.
    Sambon ska gå ner 10.

min viktresa kan man följa på www.sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com 
    totalt ska jag alltså gå ner 70 pannor. har loosat 11 och efter bröllopet bör jag ha typ härta kvar :) 

• Linda1983

Har hittills gått ner hela 13 kg!! Från 108,9 och nu 97,1! Nå nu har jag helt tappat motivationen och vet inte hur jag ska komma tillbaka :/

• Fröken Finemang
    Linda1983 skrev 2012-08-21 21:20:56 följande:
    Har hittills gått ner hela 13 kg!! Från 108,9 och nu 97,1! Nå nu har jag helt tappat motivationen och vet inte hur jag ska komma tillbaka :/
    Ljuvligt! Det är bara att säga grattis!

Men Linda, börja om. Låt motivationen komma ifatt dig. Börja sakta, och säkert jobba dig framåt.
    Du kan ju! DU är ju fantastisk!
  • Linda1983

Fröken finemang: tack för dom orden! De e inte alltid man får så fina ord :) dom behövdes på min något brokiga väg just nu! De e just de att jag vet att jag kan och jag vill mer än något annat.. Men de e något som hindrar mig :/ Men de är ju som du säger bara att börja om från början Och köra på liksom :) nya tag i morgon få se hur de går :)

• Fremm

Som min syster säger: Man kanske inte alltid går och lägger sig som en viktväktare men man vaknar alltid som en. Viktigaste för mig att förstå är att även om man har en "skitdag" och fuskar osv så ska man inte ge upp för det - det är så lätt att bara ge upp när det gått dåligt en dag men det viktiga är att gå på att igen och bara köra!

Igår tränade jag så svetten rann, tror att det är viktigt att kombinera träning i samband med viktminskning både för att suget att äta dåligt minskar när man rört på sig, man känner sig nöjd och duktig med sig själv och det där lösa fläsket försvinner ju inte bara genom att gå ner i vikt man måste ju få upp elasticiteten i skinnet oxå ;)...

Just nu går jag raska promenader på en timme varje dag, lite situps och armhävningar men sen när jag fått upp kondisen mera så vill jag börja jogga lite smått och göra lite andra styrkeövningar... avskyr egentligen att träna men allt för att jag ska gå ner så fort som möjligt... sen kan jag ju inte hålla mig från vågen så jag väger mig nästan varje morgon och idag hade jag gått ner ytterligare... får se dock om det håller sig till nästa invägning...

• Minuz

Men vad roligt att det är fler än jag som hittat hit :o)

Jag har gått på vv tidigare och skulle blivit konsult om jag inte hade gått upp i vikt igen........

Tyvärr så är nu närmsta möte 4,5 mil bort. Vilket jag inte vill köra "bara" för att väga mig.

Vv har mycket gott. Var i internet shopen och shoppade i förrgår, bars, popcorn och godis. Då jag är en gottegris så måste jag ha lite sånt hemma.......

tinaalpfält - Men grattis! Och självklart platsar du här! Det svåra är ju faktiskt att behålla vikten och inte falla tillbaka i gamla vanor. Och du kan ju nu verkligen motivera oss andra eftersom du visar att det går!

Ang helgen så blir det lugnt på fredagen men tyvärr inte på lördagen men då är det cykelfest så jag kommer ju att motionera en hel del under tiden *S*

Svar på tråden Viktväktarna