Som min syster säger: Man kanske inte alltid går och lägger sig som en viktväktare men man vaknar alltid som en. Viktigaste för mig att förstå är att även om man har en "skitdag" och fuskar osv så ska man inte ge upp för det - det är så lätt att bara ge upp när det gått dåligt en dag men det viktiga är att gå på att igen och bara köra!
Igår tränade jag så svetten rann, tror att det är viktigt att kombinera träning i samband med viktminskning både för att suget att äta dåligt minskar när man rört på sig, man känner sig nöjd och duktig med sig själv och det där lösa fläsket försvinner ju inte bara genom att gå ner i vikt man måste ju få upp elasticiteten i skinnet oxå ;)...
Just nu går jag raska promenader på en timme varje dag, lite situps och armhävningar men sen när jag fått upp kondisen mera så vill jag börja jogga lite smått och göra lite andra styrkeövningar... avskyr egentligen att träna men allt för att jag ska gå ner så fort som möjligt... sen kan jag ju inte hålla mig från vågen så jag väger mig nästan varje morgon och idag hade jag gått ner ytterligare... får se dock om det håller sig till nästa invägning...