• Minuz

Viktväktarna

Precis som rubriken lyder:

Denna tråd är för oss som går på Viktväktarna.

Vare sig vi gör det själva, går på möten eller online.

Här kan vi hjälpa varandra, stötta, peppa, dela med oss av recept mmm.
    Och prata om allt annat mellan himmel och jord oxå så klart!

• Svar på tråden Viktväktarna
  • Minuz
    tinaalpfält skrev 2012-08-28 11:38:28 följande:
    Ska verkligen försöka behärska mig men det är så sjuuukt svårt!
    Det är ju just det....... Det är så svårt att säga nej eller att bara ta en bit
  • AnnieViola

Här bara måste jag hänga med :) Jag, min sambo och min mamma börjar på viktväktarna på lördag! Jag och mamma har varit med tidigare så vi vet hur allt går till och vad man kan förvänta sig av det hela. Jag gick ner 20 kg den gången men var alldeles för ung för att förstå hela den resan. Kilona kom förstås tillbaka men nu är det dags att göra ett seriöst försök! Vi är alla väldigt laddade och jag tror att detta kommer gå riktigt bra! 

TIll er som tappat motivation eller är nere i en svacka så är ett tips från mig att skaffa en blogg och dokumentera resan. Jag har gjort det och det känns jättekul att skriva om sin resa, lägga ut favoritrecept, tips/trix, träning, viktnedgång (eller uppgång...;), och bilder. För mig känns det som en riktig push i rätt riktning, jag älskar att skriva och har skrivit en annan blogg i över 6 år, men att lägga ut bilder på sig själv, skriva av sig osv tror jag verkligen gör att man håller sig på en någorlunda bra linje hela tiden.. Man kan dessutom gå tillbaka och se hur man gjorde för ett tag sedan när motivationen är på botten!

Stor kram till alla! 

• Linda1983

Då så efter åtta veckors fusk var de nu dags för skäms vägningen huva upp 3,6 men fan nu gäller det att ta tag i detta och skärpa till sig! Var mindre kul att se den siffran på vågen så nu är de ben hårt framöver! Nu är jag tyvär förkyld och orkar inte ut å motionera men tar igen de dubbla när jag är pigg igen! Let's do it!

• Fremm

Härligt att vi blivit ett gäng här inne...

Ja det är ju alltid svårt när man är bortbjuden eller ska göra något roligt på helgen då är det inte så lätt att planera sina matintag men tror nog att det är det bästa.

Bra att informera sina närmaste att man kämpar med att gå ner några kilon så att de förhoppningsvis tänker på det när de lagar mat, att det finns en god sallas och något lättare alternativ (typ fruktsallad och vaniljvisp) till efterrätt så man kan ta mer av sånt än av det feta och det söta. Kanske tom man kan fråga vad man blir bjuden på för att i förhand räkna lite på vad man kan äta och inte via pp-räknaren, det är bra att planera i förväg.

Annars så är det ju så hela livet att man utsätts för frestelser och måste hitta en livsstil som varar för evigt annars går det ju lätt uppåt igen om man struntar i att tänka och bara häva i sig... så det är väl bara att ta tjuren vid hornen och göra så gott man kan. Vin kan man ju smutta på lite och dricka mkt vatten till eller om man vill festa lite extra nångång så festa på cola zero och vodka, det är minst pp. ;)

Komigen nu Linda1983 och välkommen i gänget Annieviola, roligt att du är så taggad. Vi behöver lite pepp och taggning här i tråden! :) Blogga är roligt det gjorde jag mkt förr men jag är nog lite av en periodare när det gäller allt, just nu går all fritid och hobbytid till bröllopsplanerande och träning... men det är alltid bra med tips. Kul att dokumentera sina mått och vikt och skriva lite kommentarer, göra recept i receptskaparen osv...

• tinaalpfält

På friskis har höstterminen dragit igång med buller och bång den här veckan så nu jäklar går det nästan inte att inte träna. Inledde med ett spinpass i måndags, ett skivstångspin igår och ska masa mig iväg till ett spinpass idag med eftersom jag inte hinner ta mig dit förrän på måndag igen. Tror redan att jag har gått ner ett par hekto av det som hade lagt få sig under de senaste veckorna Skrattande.  Jag har sagt åt min sambo att putta på mig om jag börjar nalla i snacksutbudet hos hans faster så förhoppningsvis blir det inte alltför illa.

Så roligt att läsa om alla andra som är så taggade!! Det smittar av sig!

• vinterfrost

Vägde idag  +1kg!!! men det har varit mkt gofika på sistone speciellt efter helgen flera 3 års kalas för dottern. Min karaktär är usel. Men men nya vecka nya tag, imorgon börjar zumban på gymmet så det ska jag gå på.. och idag har jag hållit mig undan det sockersöta iallafall. Fast syrran var över på fika

• Fremm

Vinterfrost, ja så kan det gå ibland, det viktiga är att man inte ger upp men hör att du är på att igen! :) Bättre resultat nästa vecka, right? :)

Jag har gått ner 5% nu och då mätte jag även kroppen, på en månad har jag minskat 20 cm totalt (ihopräknat med alla mått) det känns nästan bättre och roligare att jämföra måtten än på vågen eftersom det kan bero på så mkt - särskilt nu när min våg verkar ha gått bananas... tror jag gått ner 1,1 kg denna vecka men det visade olika resultat när jag vägde mig tre gånger på raken men detta va det mest troliga ;)...

Nu ska jag iväg på utbildning i två dagar vilket innebär hotellfrukost och äta ute... inte lätt men det får gå... :)

• Minuz

Nu har jag precis varit och vägt mig.

- 2,4 kg denna vecka!

Jippi! är nu under 90 kg!!!!!!!!!!!! 89,7 för att vara exakt.
    Då känns det lättare igen, när vågen pekar ner. Ett tag kände jag att äh, skit samma om jag är tjock, men nehej tjockis livet ska nu lämnas bakom mig...... 

Vinterfrost - Ibland blir det så men det är bara att ta nya tag!

Fremm - Så gott med hotellfrukostar!

Igår var en kompis här och fikade, men inget till mig trots att hon hade med min favoritfika - negerbollar! Visst hade mina pp räckt men känner mig stolt som bara tog en kopp kaffe!

• vinterfrost

Minuz, GRATTIS! Åh vilken sporre och komma ner under 90 kg!! Heja heja heja

Svar på tråden Viktväktarna