• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helipa
    Alvstina skrev 2013-07-17 23:35:26 följande:
    Oj, vad alla är aktiva här! Själv har jag varit sjuk sedan 5/7.. ja, nu hostar jag ju visserligen bara och har lock för öronen, men ändå. Det är hemskt tråkigt att känna sig krasslig halva semestern. Nåväl... 

Lite tråkigheter har dock hänt.. min farmor gick bort för en månad sedan och bara några månader tidigare gick sambons moster bort. Det känns underligt och väldigt sorgligt att personer som vi bjöd på bröllopet inte längre lever. På farmors begravning berättade hennes bästa vän för mig att farmor var så ledsen över att hon inte skulle kunna gå på bröllopet. Hon hade pratat mycket om det.

Och jag känner att allt bara gå så snabbt nu. Vigselringen är beställd, jag ska prova den på fredag innan stenarna sätts i, i morgon är det provuppsättning hos frisören, idag var jag hos sömmerskan angående klänningen, på lördag kommer vi att träffa prästen, och jag är så glad att det är min moster som jag känner.

På måndag är semestern slut och jobbet börjar igen. 

Jag vill att allt ska lugna ner sig, jag behöver lugna ner mig! 
    Tråkigt att höra, beklagar sorgen!

Hoppas att ni kan hitta glädjen och peppen igen efter allt jobbigt! Förstår att det måste kännas jättekonstigt att inte alla kan vara med på er dag, ni får försöka fokusera på att de åtminstone hann få inbjudan och ville vara med. 

• Helipa

Kul att se bilder! Alla ser superfina ut!

Jag har börjat angripa bröllopsplaneringen med en annan taktik: att planera veckovis istället för att stressa upp mig själv med långa listor över saker som måste fixas.
    Så den här veckan ska bordsplaneringen spikas, personalen bli inbokad och kontaktad, de hemmagjorda delarna av dekorationerna (pompoms och ljuslyktor) ska göras klara och en första skiss på programmet ska bli klar. Och så ska ljudanläggningen bokas. 

Nästa vecka väntar bokning av catering (de har semester fram till den 23/7), anmäla nya efternamn, kontrollräkna alkoholen, ha planeringsträff med brudföljet och spika ett schema för själva bröllopsdagen, åka ut till trädgården där vi ska vara och mäta så att allt får plats samt bestämma hur alla bord ska stå, var skyltar ska sättas upp, etc samt kontrollera antalet dukar, vaser, karaffer, osv.
    Vi är i min m2b's morfars trädgård så vi ska åka dit och bjuda honom på grill-lunch samtidigt som vi kollar vad som finns i huset och vad som ev. behöver hyras. Kommer bli en supermysig dag!

• Gummenuttan

Alltså 22 dagar kvar och min tärna har inte hittat nån klänning än, blir mer å mer stressad över det

• Längtandsfull
    Helipa skrev 2013-07-18 20:33:33 följande:
    Kul att se bilder! Alla ser superfina ut!

Jag har börjat angripa bröllopsplaneringen med en annan taktik: att planera veckovis istället för att stressa upp mig själv med långa listor över saker som måste fixas.
    Så den här veckan ska bordsplaneringen spikas, personalen bli inbokad och kontaktad, de hemmagjorda delarna av dekorationerna (pompoms och ljuslyktor) ska göras klara och en första skiss på programmet ska bli klar. Och så ska ljudanläggningen bokas. 

Nästa vecka väntar bokning av catering (de har semester fram till den 23/7), anmäla nya efternamn, kontrollräkna alkoholen, ha planeringsträff med brudföljet och spika ett schema för själva bröllopsdagen, åka ut till trädgården där vi ska vara och mäta så att allt får plats samt bestämma hur alla bord ska stå, var skyltar ska sättas upp, etc samt kontrollera antalet dukar, vaser, karaffer, osv.
    Vi är i min m2b's morfars trädgård så vi ska åka dit och bjuda honom på grill-lunch samtidigt som vi kollar vad som finns i huset och vad som ev. behöver hyras. Kommer bli en supermysig dag!
    När skall ni gifta er??
    allt det du nämde har vi klart redan =)
  • Längtandsfull

Nu börjar augusti närma sig så det skulle vara kul att veta mer exakt när alla har sina stora dagar =)
    kopiera och skriv in er...

10 Augusti  -  Längtandsfull  -   Göteborg 

• Aug 2013

Nu börjar augusti närma sig så det skulle vara kul att veta mer exakt när alla har sina stora dagar =)
    kopiera och skriv in er...

17 Augusti  -  Aug 2013        -   Enköping

• Längtandsfull
    Aug 2013 skrev 2013-07-18 20:10:21 följande:
    Det gjorde det också. Vi handlade för 14000:- sålde det vi inte behövde ha till bröllopet och det vi ska ha till den dagen  gick då i slutändan på 3000:- eftersom vi fick tillbaka lite mer än vad de kostade att köpa in det vi sålde  ;)

Perfekt att se vad ni andra har med på era listor då jag är lik flertalet utav er och är livrädd att glömma något som jag inte tänkt på men som är en självklar sak :)
    ok ni köpte mer så ni kunde sälja. Vi kommer sälja endel av det som vi får kvar.. om vi får nått kvar men det hoppas jag verkligen. =)
  • Gummenuttan

Nu börjar augusti närma sig så det skulle vara kul att veta mer exakt när alla har sina stora dagar =) kopiera och skriv in er...

10 Augusti -   Gumemnuttan -   Örebro
    17 Augusti  -  Aug 2013        -   Enköping

• Aug 2013
    Längtandsfull skrev 2013-07-18 21:53:34 följande:
    ok ni köpte mer så ni kunde sälja. Vi kommer sälja endel av det som vi får kvar.. om vi får nått kvar men det hoppas jag verkligen. =)
    Ja precis, vi kommer troligtvis få massor kvar nu med eftersom vi har så mycket. Men det går åt tids nog eller så säljer vi det vi får över :)

Imorgon ska håret testas, hoppas vi tänker lika jag och frisören.
  • Längtandsfull

jag har tur att min tärna är frisör så hon skall göra mitt hår. ska va på salongen där hon jobbar från 08,30 fram tills det är dags att åka till kyrkan. förutom en stund då vi alla är iväg och fotograferas. hennes kollega skall hjälpa till med tärnornas frisyrer. Det kommer en makeup artist som som skall smina oss. 

Längtar !!!! 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!